Gå til innhold

Shorts på jobb


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest SmallTalk

Kommer an på hva slags jobb man har og hva slags shorts. Jeg kunne fint gått på min kommende jobb i shorts, men ikke type hotpants eller bermudashorts. Mer en type shorts som går til midt på låret i jeans eller litt fint stoff. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hva du jobber med. Jeg kunne ikke gått i shorts, men en litt kortere bukse med noen pene sandaler til hadde gått fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg jobber som bartender og hadde på meg hotpants sist helg. Visste den var kort, men den var tydeligvis veldig kort! Fikk mange merksnodige kommentarer fra folk den kvelden, men bare positive. I en sånn type jobb går jeg kledd som jeg selv vil, takk gud for det:)

Tidligere har jeg bl.a jobbet i butikk og på de varmeste dagene måtte vi være lettkledte for å ikke dø av varme. Brukte ikke type strandshorts og hotpants da, men dongeri minishorts og sånn. Så anstendelige ut selv om shortsen var kort.

Det skader ikke å vise litt lår i de aller fleste jobber:) Bare det ikke ser vulgært ut.

Også kommer det litt an på om man har en kropp som kler det mener jeg. Hadde jeg vært 20 år eldre og 20 kg tyngre hadde jeg neppe hatt på meg de minste shortsene på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Det skader ikke å vise litt lår i de aller fleste jobber:) Bare det ikke ser vulgært ut.

Nja... Det er en sannhet med modifikasjoner. Har man uniform man skal bruke, så går ikke dette. Og jobber man i typiske kontoryrker så er heller ikke dette det beste. Jobber man i mer frie yrker så er derimot shorts greit.

Og for meg som nå er dataingeniør, så er det ingen som kommer til å bry seg så lenge jeg kommer ganske anstendig kledd og klærne er relativt hele. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg var hos frisør her om dagen, og hun som klipte meg gikk i en grå shorts med en sort tynn strømpebukse under. Det så bra ut og var et helt greit antrekk på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke shorts passer på kontor i hvert fall, og da spesielt ikke på menn. Det er vanskelig å ta en mann i bermudashorts seriøst. Kvinner kan gå i shorts hvis den går til knærne og er i pent stoff, altså minner om et typisk kontorskjørt. På andre arbeidsplasser som er nevnt her som f.eks frisørsalong eller butikk har jeg ikke noe imot shorts på noen, det hører jo ofte med til slike jobber å være kledt i siste mote ogsp. Men jeg syns kanskje at en servitør på restaurant burde bruke klær som går nedenfor rumpa. På typisk uterestaurant der det for det meste drikkes øl så kan vel kanskje hotpants være hensiktsmessig med tanke på tips :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjellig dresscode i de forskjellige bedriftene. Men shorts er heldigvis et typisk klesplagg som man kan bruke overalt, dersom man bruker riktig type shorts selvsagt. Jeg går ofte i shorts på jobb. Denne fra H&M f.eks er jo fin å bruke på jobb:

http://files.hm.com/media/products/805/DXL805_75077_15024_99_9999.jpg

Mens denne er fyfy i mange bedrifter:

http://upload.ecvv.com/upload/Info/20086/China_Best_quality____Abercrombie_Fitch___AF_08_new_style_womens__DENIM_SHORTS200862623082810.jpg

Endret av Mette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i min jobb går man ikke i en shorts, samme hvor varmt det er. Det ville ikke passet seg, rett og slett fordi man må fremstå som seriøs og profesjonell, også i møte med folk som kommer fra en annen kultur.

Men en piratshorts som går nedenfor kneet er greit, gjerne i kombinasjon med en kortermet skjorte eller pen t-skjorte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en helserelatert sommerjobb, og der er det laget regler for hva som er ok bekledning. Vi kan ha shorts, men den må rekke minst til rett over knærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Kontorrotte her. Har hatt menn med shorts på jobben. Ingen av oss kvinner. Da heller kjole/skjørt.

Selv om det er finansbransjen så er mesteparten av kontakt pr. telefon. Ville nok ikke som kvinne møtt en kunde i shorts. Man kler seg etter anledning og kleskode der man jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Awsome

Det spørs jo på hvilken jobb man har.

Der eg jobba før kunne eg ikkje gå i shorts. Der var det "syresikker" uniform (bukse og jakke) i mørk farge som var påbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk

Shorts funker vel fint på Rimi, men ikke for en bankansatt.

Funker ikke for noen av dem, for på Rimi har de uniform de skal bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer selvsagt an på hvordan lengden på shortsen er, men jeg synes stort sett at det ikke passer seg. Jeg jobber i en butikk, og jeg ville i hver fall ikke gått med shorts på jobb. Knebukser funker fint da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk, og går ofte i kortebukse når det er varmt. Kleskoden vår sier ingenting om hvordan kortebuksene skal være, men jeg bruker noen av denim som rekker nesten ned til kneet. Noen av dem har litt pynt på seg, men ingen har store detaljerm er hullete etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...