Sissan Skrevet 23. juni 2010 #21 Skrevet 23. juni 2010 (endret) http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=4039 Første setning, siste avsnitt. Det var det beste jeg fant i farta. Har jeg sett mange mange steder, og fått anbefalt der jeg kjøper barnesete. Men de uten er også godkjent - de er bare ikke like sikre. De med støtteben skal forøvrig også støttes mot setet foran, så det er ingen forskjell der. Endret 23. juni 2010 av Sissan
Pasha Skrevet 24. juni 2010 #22 Skrevet 24. juni 2010 http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=4039 Første setning, siste avsnitt. Det var det beste jeg fant i farta. Har jeg sett mange mange steder, og fått anbefalt der jeg kjøper barnesete. Men de uten er også godkjent - de er bare ikke like sikre. De med støtteben skal forøvrig også støttes mot setet foran, så det er ingen forskjell der. Det er anbefalt men ikke påbudt. Hts f.eks anbefaler at man enten støtter inntil ryggen foran eller har 25cms klaring, da det er dette de har testet setet med. Men de mente at det også gikk bra med noen cm klaring mellom setet og ryggen foran
Susan Sto Helit Skrevet 24. juni 2010 #23 Skrevet 24. juni 2010 http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=4039 Første setning, siste avsnitt. Det var det beste jeg fant i farta. Har jeg sett mange mange steder, og fått anbefalt der jeg kjøper barnesete. Men de uten er også godkjent - de er bare ikke like sikre. De med støtteben skal forøvrig også støttes mot setet foran, så det er ingen forskjell der. Britax HighWay er med støtteben, og der står det klart i bruksanvisningen at man IKKE må støtte seteryggen mot forsetet... Britax Secura, som er nesten identisk, SKAL derimot støttes mot seteryggen på forsetet. Så her er det forskjell fra sete til sete...
Gjest imli Skrevet 25. juni 2010 #24 Skrevet 25. juni 2010 Endte opp med Britax two way. Gjer vel ikkje noko om det kan snus forover, ein MÅ jo ikkje gjere det Kjem nok til å prøve å bruke det bakover i alle fall til 3 år. No kjøyrer me ikkje mykje bil då, eg har ikkje bil, så setet er berre til bilen til foreldra mine, som har ungane ganske ofte Ungen sit i alle fall bra i det. Det er ikkje støttebein, men seler som festas i setet foran, pluss at det (i alle fall i den lille bilen til mamma ) kviler innat setet foran.
Pasha Skrevet 25. juni 2010 #25 Skrevet 25. juni 2010 husk at det setet SKAL hvile inntil ryggen foran.
Shade Skrevet 25. juni 2010 #26 Skrevet 25. juni 2010 husk at det setet SKAL hvile inntil ryggen foran. En av grunnene til at vi ikke kjøpte den stolen var fordi man må støtte den på setet forann
Gjest imli Skrevet 26. juni 2010 #27 Skrevet 26. juni 2010 husk at det setet SKAL hvile inntil ryggen foran. Som eg skreiv, så gjer det det...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå