Gjest Embla s Skrevet 24. september 2003 #21 Skrevet 24. september 2003 De Gjester som skriver ordentlig blir vel behandlet ordentlig og motsatt. Og - gudoghvermann kan jo registrere seg her, det er vel ikke slik at noen er dømt til å være evig gjest om de ikke vil det selv?! Når man er Gjest er det vel fordi man ønsker å slenge dritt/usakligheter man ikke ønsker koblet til nicket sitt, eller fordi det er noe pinlig eller veldig personlig man ønsker ta opp. Eller?
Gjest Madam Felle Skrevet 24. september 2003 #22 Skrevet 24. september 2003 Forstod da vel at det var ironi, men det er så typisk. Du syns kansje at utropstegna trekker ned seriøsiteten, men for min del syns jeg det poengterer bedre hva jeg vil fram til. Er vel teksten som er viktig, eller hva!!!!!!!!!!!!! kan du forklare litt mer hva som er typisk? At noen svarer slikt betyr vel ikke at alle gjør det? At noen mener at gjester bare er useriøse, betyr ikke at alle mener det. Du er jo ikke stort bedre selv, for du sier at alle som er innlogget er like, og slik er det virkelig ikke. At noen velger å svare gjester negativt, får være opp til dem, men en kan ikke si at alle er slik for det.
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #23 Skrevet 24. september 2003 Se overskriften på denne tråden!
manji Skrevet 24. september 2003 #24 Skrevet 24. september 2003 Da må du ta med det ordet i innleggene dine også. Bortsett fra topicen så har du ikke skrevet ordet "noen" en eneste gang (i det hele tatt). Du har bare referert til de med bruker navn/innlogget. Så den blir du tynn.
MarianneE Skrevet 25. september 2003 #25 Skrevet 25. september 2003 Problemet er vel det at det er en del gjester som poster innlegg her/ starter tråder bevist for og tulle evt. gjøre narr av oss brukere. Jeg merker jeg blir bare mer og mer skeptisk til det gjester skriver, nettop fordi vi er vant til at det kommer mye piss derfra. Enkelte gjester er heldigvis unntaket.......
Gjest Madam Felle Skrevet 25. september 2003 #26 Skrevet 25. september 2003 Da må du ta med det ordet i innleggene dine også. Bortsett fra topicen så har du ikke skrevet ordet "noen" en eneste gang (i det hele tatt). Du har bare referert til de med bruker navn/innlogget. Så den blir du tynn.
blå Skrevet 25. september 2003 #27 Skrevet 25. september 2003 Jeg har aldri klaget på gjester her. Og jeg må si at jeg har også reagert over at enkelte ikke liker gjester. Syns det blir helt på tryne. Svarer like gjerne på gjester som faste brukere, bare de har noe fornuftig å si, spiller det liten rolle for meg.
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #28 Skrevet 25. september 2003 Jeg har et nick men logger meg som regel ikke inn. Gidder ikke. Dessuten syns jeg at det faktisk ikke er så interessant hvem som har skrevet hva. Det er greit at det i en diskusjon kan være ok at de forskjellige debattanter identifiserer seg slik at det går an å skille dem fra hverandre. For min del kunne det like gjerne vært A, B, C ol. som mer eller mindre fancy nick. For min egen del merker jeg ellers ofte at når jeg leser/deltar i en diskusjon så følger jeg ikke med på hvem som har skrevet hva. Jeg kan la være å åpne tråder skrevet av noen nick`er, men jeg åpner aldri en tråd bare fordi det er skrevet av.... Jeg ser på det pga. evt, interesse for emnet. Gjestehetsen som er her inne syns jeg ellers er en uting - dette er da et åpent diskusjonsforum hvor det IKKE er registreringsplikt. Det er også for meg en av de tingene som gjør at jeg gidder være her og tom. delta i diskusjoner inimellom. Denne diskusjonen minner meg forøvrig om en som gikk for noen uker siden, hvor det var snakk om in-gjeng på Kvinneguiden. Noen - bl.a. meg - mener at det er en slik gjeng, mens andre mener at det ikke er det. Noe av mitt grunnlag for å mene det er bl.a. denne tildels enorme fokus på at man SKAL ha nick for å være "verdt" å diskutere med, man skal stå for det man sier etc. For meg i allfall så er en del av begrunnelsen for å delta på et internett diskusjonsforum nettopp det at man kan diskutere SAK uten å blande inn altfor mye annet. Man trenger ikke å bli stemplet som slik eller sånn fordi at man i diskusjon x mente noe helt annet. Personlig opplever jeg at det gir det en stor frihet i forhold til å prøve forskjellige standpunkter. Dette er selvsagt ikke noe forsvar for å hetse andre, eller "ta mannen i stedenfor ballen", men der syns jeg ofte at "faste brukere med nick" kan være vel så usaklige og drittslengende. Og ikke minst uvillige til å se sine egne feil.... (men det er muligens en annen diskusjon!) Sissi - som vanlig ikke innlogget
chimp Skrevet 25. september 2003 #29 Skrevet 25. september 2003 Enkelte gjester er heldigvis unntaket....... Vil heller si d sånn at de aller, aller fleste gjester oppfører seg ordentlig, mens noen ytterst få klarer å skape bøljer......men d er fordi såpass mange her lar seg irritere, og så er d igang; da er ALLE gjester useriøse, og man vil ABSOLUTT ha tvungen registrering.....Alt på grunnlag av hva et par stykker klarer å stelle istand! Tror de aller fleste av oss selv har hatt en periode her som gjest......Syns d var veldig fint å være her som gjest for å finne litt ut om forumet og kanskje bli litt 'varm i trøya' på den måten.
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #30 Skrevet 25. september 2003 Det var da voldsomt så popis det var å kritisere oss faste brukere om dagen da :o . Det er startet 3 andre tråder om det samme. Jeg skriver det samme her som jeg skrev der. Ingenting i mot gjester men det er for enklet for mange av de og drive med hets og dritkasting og der gjør de ofte :evil: . Hvis jeg med mitt nick skriver noe nedlatende eller kaster noe dritt til en annen bruker må jeg stå for det på en helt annen måte enn en gjest gjør. Det er også litt vanskelig å forholde seg til alle gjestene, det går liksom ikke å skille de. Det ble også kritisert her et annent sted at gjester aldri fikk roser :o - Jeg gir herved dagens rose til gjest- litt vanskelig å vite hvem man mener eller hva
Gjest Cruella Skrevet 25. september 2003 #31 Skrevet 25. september 2003 Har stor forståelse for at man ikke vil registrere seg, ihvertfall hvis man kun sporadisk er innom forumet. Grunnen til at jeg gjorde det, var fordi jeg brukte forumet såpass mye, at det var greit at andre brukere kjente meg igjen, at jeg kunne benytte meg av PM og skrive dagbok. Som Gjest kan du heller ikke skrive innlegg på Personlige meldinger.
Gjest Virvel Skrevet 25. september 2003 #32 Skrevet 25. september 2003 Det som kan være litt plagsomt med gjester, er at man ikke ser forskjell på dem. Det kan bli en ganske artig tråd hvis det er mange gjester innom - ser ut som om vedkommende snakker med seg selv. Veldig kjekt med noen navn, da ser man hvem som har skrevet hva... (Man kan jo undertegne med etellerannet selv om man ikke logger seg inn. Bare et liiite forslag ut i luften. Det gjør det så mye enklere for alle sammen.) Jeg har vel egentlig ikke noe i mot gjester, men jeg er mer komfortabel med folk som har registrert seg. Det blir litt som å ha øyekontakt med noen du snakker med i det virkelige liv. Jeg synes det er forferdelig ubehagelig å snakke med noen som ikke ser på meg, og det blir litt av det samme her. Et brukernavn blir KGs øyekontakt.
Ursula Skrevet 25. september 2003 #33 Skrevet 25. september 2003 Her blir man behandlet etter hvordan man oppfører seg, enten man er gjest eller registrert,
Suzy Skrevet 25. september 2003 #34 Skrevet 25. september 2003 Her blir man behandlet etter hvordan man oppfører seg' date=' enten man er gjest eller registrert,[/quote'] Kort og godt - jeg stiller meg bak denne og applauderer! Suz :D
Fauna Svecica Skrevet 25. september 2003 #35 Skrevet 25. september 2003 Også bruken av ørten spørsmålstegn er unødvendig, synes jeg.
chimp Skrevet 25. september 2003 #36 Skrevet 25. september 2003 Også bruken av ørten spørsmålstegn er unødvendig' date=' synes jeg.[/quote'] Og hvor var sammenhengen her om jeg tør spørre???????
Pip Skrevet 25. september 2003 #37 Skrevet 25. september 2003 Problemet er vel at når det berre står 'Gjest' som avsendar på mange innlegg, er det ingen som veit om dette er den same personen eller mange ulike... Og kanskje er det difor òg at einskilde gjester får ein del ufortent kritikk? Kan iallefall vere lurt å kalle seg noko, sjølv om ein ikkje er registrert... Og elles så er det sjølvsagt tull å behandle nokon dårlegare berre fordi dei ikkje har stjerner under namnet sitt... :blunke:
manji Skrevet 25. september 2003 #38 Skrevet 25. september 2003 Og hvor var sammenhengen her om jeg tør spørre??????? Hovedinnlegget. Jeg også reagerte på det samme.
Fauna Svecica Skrevet 25. september 2003 #39 Skrevet 25. september 2003 Vel, da jeg leser innlegg med en hel haug med spørsmålstegn/utropstegn, synes jeg innlegget blir veldig useriøst.
chimp Skrevet 25. september 2003 #40 Skrevet 25. september 2003 Ja, d må du jo seff få lov til å mene........ :-? Er d ikke litt....hmmm.....useriøst.... å blande en diskusjon om tegnsetting inn i denne tråden som handler om gjesteinnlegg?????
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå