Gå til innhold

hvilket virusprogram anbefaler du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på hvilket virusprogram til data du bruker og anbefaler? helst ett som er gratis. jeg har brukt et med navn McAfee men dette var bare tull.....trenger derfor et nytt

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om banken din og bredbåndleverandøren din lar deg som kunde laste ned et virusprogram.

Min bank har Norman. Har tidligere hatt Norton gjennom Telenor.

Skrevet

Bruker selv Avira her er veldig fornøyd.

Ellers har microsoft kommet med windows security essentials som skal være bra

Begge disse er gratis.

Skrevet

her kjører jeg Avast og search and destroy.

har det som en regel og ta en "service" på dataen 1 gang i uken. har laget en mappe som inneholder:

- ccleaner

- defragler

- avast

- search and destroy

jeg kjører disse programmene og oppdaterer dem minst 1x i uken.

Skrevet

Jeg bruker avast! Antivirus.

Gjort i flere år.

Disse kjempepakkene til Norman eller Norton er mest for buisnissbrukere med store behov. Med andre ord vil man tape mye hardiskplass og Ram. = treg maskin.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Lurer på hvilket virusprogram til data du bruker og anbefaler? helst ett som er gratis. jeg har brukt et med navn McAfee men dette var bare tull.....trenger derfor et nytt

Det beste?Fedora 13 med KDE

Men om du fremdeles insisterer på å leve i en ufri verden der programvareprodusentene bestemmer hva su skal få lov å bruke maskinen din til så er et hvert Antivirus program du ikke betaler for godt nok.

Tucows er et sted en finner mye grei programvare.

Skrevet

Anbefaler ikke gratisversjonen av Avira. Har det nå og er ikke fornøyd.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Bruker Norman. Tidligere brukt mcAfee og Norton. Norman merkes ikke på kapasiteten på maskin. De to andre er dyre og krevende.

Er svært fornøyd med Norman.

Endret av Blondie65
Skrevet

Jeg bruker F-secure men det koster (jeg får det gratis igjennom høgskolen), men både AVG, McAfee og Avast er gratisprogrammer jeg hører mye bra om.

Gjest brutal_mann
Skrevet

McAfee er noe herk! Større resursstjeler skal du lete lenge etter!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler ikke gratisversjonen av Avira. Har det nå og er ikke fornøyd.

Hvorfor er du misfornøyd?

Jeg har den selv og fanger opp mer enn flere andre jeg har brukt. Bare litt irriterende med den pop up reklama.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du misfornøyd?

Jeg har den selv og fanger opp mer enn flere andre jeg har brukt. Bare litt irriterende med den pop up reklama.

Nettopp derfor jeg kasta den ut til fordel for Avast!. Jeg er altså ikke brukeren iskaffe.

AVG kan også anbefales.

Mikkelsoft sin har jeg ikke prøvd. Den burde vel kanskje være mindre ressurrskrevende, siden den lages av de som også mekker operativsystemet, men, det gjenstår å se.

Faren er vel at ett antivirusprogram fra microsoft vil bli hardt prøvet av virusskaperne. Å knekke microsoft sitt eget program blir nok en fjær i hatten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...