Gjest lise Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Hei, jeg er en jente på 14 å. har hatt mensen før. Nå kommer det mye slim i trusa og utflod. Jeg hadde mensen i uke 23 eller 24 tror jeg. På Torsdag(overimårå) skal jeg til badeland mend konformasjon leiren! Kan slimet osv, bety att mensen er på vei igjen. Og hvor ofte får vi mensen? har jo hatt det før men pleier liksom ikke å telle, vet bare sånn ca. en månend. Også en ting til: hvis jeg våkner torsdag morgen(den dag jeg reiser) eller dagen før med mensen går det på en måte å utsette mensen men så kort tid? håper noen kan svare å hjlpe meg:) klem
Gjest Hjelperen Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Hei, jeg er en jente på 14 å. har hatt mensen før. Nå kommer det mye slim i trusa og utflod. Jeg hadde mensen i uke 23 eller 24 tror jeg. På Torsdag(overimårå) skal jeg til badeland mend konformasjon leiren! Kan slimet osv, bety att mensen er på vei igjen. Og hvor ofte får vi mensen? har jo hatt det før men pleier liksom ikke å telle, vet bare sånn ca. en månend. Også en ting til: hvis jeg våkner torsdag morgen(den dag jeg reiser) eller dagen før med mensen går det på en måte å utsette mensen men så kort tid? håper noen kan svare å hjlpe meg:) klem Det er vanskelig for meg å gi deg en "fasit" på dette,men hvis du hadde mensen sist i uke 23 så kan det være eggløsningen du merker med økt slim i disse dager. Hvis dette er tilfellet vil nok ikke mensen melde seg før om to uker til. Dessverre er ikke dette noe jeg kan si for sikkert Hvis mensen likvel skulle dukke opp, så kan du jo bruke tamponger? Jeg vet ikke om du har forsøkt det før, men man kan fint bade med tamponger. Finn den størrelsen som passer til blødningens styrke, og skift tampong litt oftere mens du er i bassenget. Det finnes legemidler du kan ta for å utsette mensen utenom p-piller, men disse er reseptbelagte. Jeg vet ikke når i syklusen de skal tas, så dette kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med foruten at du må til fastlegen din for å få resept på det.
Gjest lisa Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Tusen takk for svar:) har prøvd en tampong før, liksom bare for morroskyld, men syns det var vanskelig og få den inn. Men eggløsningen, pleier den og komme 2 uker etter mensen, eller rett før neste liksom, vet du noe om det? Setter stor pris for svar:) klem Lisa
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Tusen takk for svar:) har prøvd en tampong før, liksom bare for morroskyld, men syns det var vanskelig og få den inn. Men eggløsningen, pleier den og komme 2 uker etter mensen, eller rett før neste liksom, vet du noe om det? Setter stor pris for svar:) klem Lisa Eggløsning pleier å komme 14 dager før neste mens, så hvis man har en syklus på ca en måned så er det ca midt i syklusen. Men dette varierer og i starten når man får mensen har man gjerne ustabil syklus. Hvis det er vanskelig å få inn en tampong så vil jeg anbefalle deg en med innføringshylse, f.eks Tampax. Det er også lurt å skrive ned når du får mensen, den dagen den begynner, så vil du etterhvert se ett system og vite når du får mensen neste gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå