Gå til innhold

Værk i hull i øra

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det farlig å gå med værk i hull i øra over lang tid?

Tips til å bli kvitt det?

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg ville ikke gått rundt med det i en evighet akkurat. Hva er åraken til at du har fått verk? Øredobber du ikke tåler eller en infeksjon?

Mine tips er å rense med sterilt saltvann (fåes kjøpt på apotek) og å smøre på Brulidin (?) salve som virker desinfiserende. Dette forutsetter da at verken kommer av en infeksjon. Kommmer den av at du ikke tåler øredobbene så er det enste som hjelper å bytte øredobber til noen du tåler.

Ikke pell på hullene, ikke ta ut øredobbene og la det være i fred uten om når du renser. Vask fingrene før rens!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Øredobbene er av kirurgisk stål, som jeg har flere steder uten problemer. Hadde det vært dobbene, hadde det vel vært utslett også. Men det hjelper kanskje å bytte til sølv) Har tatt hullene for noen mnd siden og de har aldri grodd. Får vel bare fortsette å rense.

Kan værket gå utover noe annet med kroppen? Vil helst ikke ta de ut, siden det ikke plager meg noe særlig om de værker litt.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Øredobbene er av kirurgisk stål, som jeg har flere steder uten problemer. Hadde det vært dobbene, hadde det vel vært utslett også. Men det hjelper kanskje å bytte til sølv) Har tatt hullene for noen mnd siden og de har aldri grodd. Får vel bare fortsette å rense.

Kan værket gå utover noe annet med kroppen? Vil helst ikke ta de ut, siden det ikke plager meg noe særlig om de værker litt.

Dårlig deal, både kirurgisk står og sølv. Hverken kirurgisk stål eller sølv er helt nikkelfritt og kan skape god irritasjon i nye hull. Dessuten så er det kvalitetsforskjell på kirurgisk stål, og selv om du tåler noe, så trenger du ikke tåle annet igjen. Og for all del, IKKE bytt til sølv!

Og bare sånn til opplysning: Nei, man trenger ikke få utslett. Jeg er allergisk mot nikkel og går rett fra vanlige hull til verk dersom jeg bruker noe med nikkel i.

Dersom du har mulighet så bør du heller satse på titan eller gull (24K). Titan er mye mindre irriterende enn kirurgisk stål. Altertativt plast. Har du ikke mulighet til å kjøpe noe i titan så gå innom en frisør og kjøp slike øredobber de bruker til å ta hull med. Disse er lite irriterende.

Men jeg for min del har en viss mistanke om at dersom du får tak i noen nikkelfrie øredobber så vil problemet løse seg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er de jeg har fra hullene ble tatt...

Hvor får jeg tak i nikkelfrie?

Gjest SmallTalk
Skrevet

Det er de jeg har fra hullene ble tatt...

Hvor får jeg tak i nikkelfrie?

Hvilket piercingstudio er dette? Så jeg veit hvilket jeg skal holde meg unna...

Du får kjøpt nikkelfrie øredobber i stort sett alle piercingstudioer, men noen unntak. Bor du i Oslo så ta turen innom PinPoint piercing.

Jeg mener at de øredobbene du får kjøpt hos frisøren også er nikkelfrie, da snakker jeg om de dem bruker til å ta hull med.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De er tatt hos frisør. Finnes ingen piercingstudioer her i nærheten. Og siden de er tatt hos frisøren, er det jo ikke vits å kjøpe nye der heller.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Det ene øret mitt blir hullet aldri helt bra, uansett hvor lang tid jeg går med øredobber,uansett hva slags øredobber jeg går med. Jeg har lært meg å leve med det, og det plager meg ikke spesielt mye når jeg går med øredobber.

Jeg har i tillegg hatt hull i ørene rundt 15 år, og har aldri hatt andre plager enn at det verker litt fra det ene hullet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke går utover noe annet i kroppen, gjør det meg ingenting

Skrevet

Da har du lært å aldri mer ta hull hos frisør, men dra til profesjonelle piercere neste gang.

Selv har jeg også hatt verk i flere hull, noen tok jeg ut, andre lot jeg være. Det gikk over etter halvannet år og er veldig pent nå, ikke arr eller noen ting. De jeg tok ut har jeg imidlertid fått arr etter. Jeg renset med den væsken jeg fikk hos pierceren. Han mente jeg burde ta ut de med verk. Den ene av de tre verkende hadde jeg tatt selv, og det er den eneste som er pen nå, faktisk.

Tror ikke det er veldig farlig å gå med verk, det er bare plagsomt og til tider vondt.

Skrevet

Er det i brusk-delen av øret eller øreflippen? Hvis det er sistnevnte kan det være at hullene bare ikke har grodd enda. (spørs jo hvor ille verk det er, men brusk-hull bruker gjerne en halv evighet på å gro ordentlig)

Forøvrig masse nettbutikker som har billige piercinger og som sender til norge, f.eks http://www.steelnavel.com/

Skrevet

Jeg har flere hull i ørene, noen verker, andre ikke. Tok de for mellom 13 - 10 år siden. Tror ikke det er så farlig, så lenge det ikke plager deg at de verker litt, jeg renser mine innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...