Gå til innhold

Begynne på p-piller

Fremhevede innlegg

Gjest *Undrer*
Skrevet

Hei kloke hoder

Hvilke spørsmål kan man forvente å få hos fastlegen når man vil begynne på p-piller?

Har ikke sprunget ned dørene der akkurat, så han vet ikke så mye rundt mitt liv sånn sett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han spør nok om du har sykdom i familien, siden dette kan påvirke om du burde få p-piller eller ikke. Og om du har fast partner, med tanke på kjønnsykdommer.

De kommer og til å måle blodtrykket ditt, for å se at dette er normalt. P-piller og høyt blodtrykk er en dårlig kombinasjon.

Hvis du har noen spesifikke ønsker angående merke, for eksempel en som er kvisedempende, så kan du spørre om det.

Skrevet (endret)

I tillegg til det ovenfor, så vil han/hun spørre mer spesifikt om noen har hatt kreft, høyt blodtrykk eller hjerteproblemer i familien.

Han vil også antageligvis spørre om hvor mange du har hatt sex med, og om du røyker.

Hvilke spørsmål avhenger også litt av hvor gammel du er, for eksempel dette med røyk.

Endret av ¤Pernille¤
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Han vil også antageligvis spørre om hvor mange du har hatt sex med,

Det spm. har jeg aldri fått hos legen, og det ville jeg ansett for å være høyst upassende. Det er da vitterlig ikke litt relevant engang.

Skrevet

Istedetfor å spørre hvor mange du har hatt sex med, kommer legen til å spørre om du har testet deg for kjønnssykdommer i det siste. Og eventuelt gjøre det.

Skrevet

Det spm. har jeg aldri fått hos legen, og det ville jeg ansett for å være høyst upassende. Det er da vitterlig ikke litt relevant engang.

Jeg ble spurt om det, da det var relevant i forhold til om jeg måtte sjekkes for sykdommer først. Jeg, som kun hadde hatt sex men én person da (som også var jomfru), trengte ikke sjekkes da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...