Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som vet hvilke butikker (helst i Oslo sentrum) jeg kan få kjøpt kam som kan sys fast til sløret? Helst en gjennomsiktig kam, evt. hvit.

Og hvis det er noen som har en link til en nettside/youtubevideo med en grei forklaring på hvordan man får festet/sydd den riktig, så tar jeg gjerne i mot den :)

Endret av ejoty
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut Glitter - de har alt mulig hårstæsj!

Om du skriver inn "veil comb" i søkefeltet på youtube får du flere treff på hvordan feste kammen i sløret.

Skrevet

Jeg kjøpte en blank hårkam på glitter til mitt slør (som jeg sydde selv av brudetyll kjøpt på Panduro). Men da jeg kom til frisøren klippet hun den av og festet sløret med flisespenner :fnise: !!

Skrevet

Første bud er vel å sjekke med frisøren om du faktisk trenger kam.

Jeg sydde på kam på et slør på denne måten:

Finn ut hvor du vil at kammen skal sitte. Fest en sikkerhetsnål der, så du vet hvor det er. Hvis du skal ha dobbelt lag øverst (sånn at man kan ta sløret over ansiktet (ikke det at det er så vanlig å gjøre det lenger, men sløret er ofte fint sånn likevel), finner du det punktet på sløret der du vil at kammen skal sitte.

Sy så en tråd med lange sting fra ca 1 meters bredde, dvs 50cm på hver side av sikkerhetsnålen. Snurp sammen til det blir like bredt som kammen. Fest i hver ende først, og så syr du fast sløret til kammen så jevnt som mulig. Du kan trekke ut snurpetråden når du er ferdig.

Kammen skal forresten sitte samme vei som sløret - så kammen sitter under sløret på en måte. Litt vanskelig å forestille seg kanskje, men håper du forstår!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...