sunnlivsstil Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 reiser til syden på onsdag og vil ikke ha mensen. Har ikke helt regelmessig mens men den skal komme nå de kommende dagene, har litt mensen bivirkninger nå(oppblåst, gåttopp 1 kg, ømme bryster) som jeg pleier å ha før, og regner med den er her innen en uke, kanskje i morgen :S kan jeg begynne på p piller i morgen bare for å utsette dette? selvom eggløsningen har begynt? Noen sier jeg ikke burde dette fordi jeg kan få småblødninger i mange uker:S men på klara klok skrev hun at jeg kunne begynne på yasmin.. kan man begynne selvom det ikke er 1.mensdag? Primolut er kanskje en mulighet, men da er det en risiko, for den skal tas 3 dager før, og hvis jeg begynner i morgen kan det hende det er under/over 3 dager før.. før jeg mensen hvis jeg tar den for sent?(2 dager før feks)? Kan man bruke primolutt i 3 uker? alt jeg ønsker er å ikke ¨få den irriterende mensen når jeg sikkert skal bade hver dag i 3 uker!! hater mensen
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Mensen kan utsettes med p-piller, men ikke første ganger man begynner på det. Dersom du allerede går på p-piller kan du fortsette rett på neste brett hvis du går på monofasepiller, men det er ikke sikkert det virker første ganger man prøver det. Ved oppstart av p-piller skal man begynne med 1. tablett 1. blødningsdag, så du er nok for sent ute der. Primolut må som du skrev begynnes på tre dager før, begynner du for sent er det ikke sikkert de har effekt. Du kan heller ikke stå på det i mer enn 10-14 dager, så det ville ikke vart hele sydenturen. Mitt beste råd er at du lar mensen komme som den skal (varer uansett bare noen dager), og bruker tamponger i steden for bind, da kan du bade så mye du orker.
meelissa Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Jeg fikk primolut for 21 dager (legen gjorde et unntak). Det kan jo være en ide, siden p-piller ikke vil hjelpe deg denne gangen
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Jeg fikk primolut for 21 dager (legen gjorde et unntak). Det kan jo være en ide, siden p-piller ikke vil hjelpe deg denne gangen Hvordan fungerer primolut? Er den nesten 100 % sikker? Skal til syden jeg også skjønner du.. har fått tablettene nå, reiser om en måned Går det ann å begynne på tablettene denne måneden sånn at jeg skyver mens slik at jeg neste måned ikke får den akkurat den uken jeg drar til syden ? Eller får jeg den som vanlig etter at jeg har sluttet med pillene? Beklager at jeg spørr i tråden tin TS
sunnlivsstil Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2010 Hvordan fungerer primolut? Er den nesten 100 % sikker? Skal til syden jeg også skjønner du.. har fått tablettene nå, reiser om en måned Går det ann å begynne på tablettene denne måneden sånn at jeg skyver mens slik at jeg neste måned ikke får den akkurat den uken jeg drar til syden ? Eller får jeg den som vanlig etter at jeg har sluttet med pillene? Beklager at jeg spørr i tråden tin TS Helt greit at du spør i "Min" tråd:) Men Meelissa, nå ble jeg glad, så det går virkelig for 21 dager, regnet ut på kalenderen og det er visst en uke eller mindre til jeg får det (fjoh) og da kan jegbegynne på primolut =) skal snakke med legen i morgen om å gjøre et unntak siden det er 21 dager... tamponger har jeg liten erfaring med siden jeg ikke er så gammel.. sliter med å få inn den minste til og med!! så håper jeg blir primolut på meg..
meelissa Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 Hvordan fungerer primolut? Er den nesten 100 % sikker? Skal til syden jeg også skjønner du.. har fått tablettene nå, reiser om en måned Går det ann å begynne på tablettene denne måneden sånn at jeg skyver mens slik at jeg neste måned ikke får den akkurat den uken jeg drar til syden ? Eller får jeg den som vanlig etter at jeg har sluttet med pillene? Beklager at jeg spørr i tråden tin TS Mensen kommer et par dager etter du slutter på pillene, så det går nok ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå