Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Leste på engelske nettsider i dag at fibromyalgi og glutenintoleranse kunne ha en sammenheng, at plagene kunne bli bedre ved å leve glutenfritt. Har planer om å leve glutenfritt i 3 uker, men aner rett og slett ikke hva jeg kan spise da.. Hva kan jeg egentlig spise?.. Prøvde å finne brødoppskrifter, men det var jo så mye 'rart' i de, at jeg gud bedre ikke vet helt hvor jeg får kjøpt alt. Kan det være like greit å kjøpe 'ferdig-pose-brød', i og med at dette bare er en '3-ukers test'?
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Trenger vel ikke snakke med legen først om man har lyst til å teste ut 'glutenfri-diett'. Det blir jo på samme måten som andre blir vegetarianere, veganere, sukkerfrie, osv, osv. Tviler på at de 'snakker med legen' først.
Gjest Marlo Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Det kan være greit å prate med legen først ja, om man skal forandre/kutte ut ting når man allerede er ganske syk. Jeg skulle bare "teste" lavkarbodiett - har fibromyalgi (med alle symptomer som kan oppdrives og noen til) - siden jeg har hørt så mange historier om personer med FM som blir så mye bedre av det. Vel...jeg ble myyye dårligere av det, og angrer på at jeg ikke pratet med min lege først, da det kom frem fra han at lavkarbo absolutt ikke var noe for min situasjon.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Trenger vel ikke snakke med legen først om man har lyst til å teste ut 'glutenfri-diett'. Det blir jo på samme måten som andre blir vegetarianere, veganere, sukkerfrie, osv, osv. Tviler på at de 'snakker med legen' først. Ja, det blir det samme, og de burde også kontakte legen først dersom de har en sykdom som kan påvirkes av kostholdsendringene. Jeg anbefaler deg å lese siste innlegg i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=493325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå