Realisten Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Hvorfor har mennesker, som har prestert å leve i nesten femti år, ENDA ikke lært seg at hvis man skal NED med en heis, så trykker man på NED knappen SELV OM heisen er i en etasje under seg? Altså... Er det så vanskelig? Finnes det folk her inne som tror at om heisen er under deg, og du skal ned, så må du trykke OPP for å få den opp til deg? Og for dere idioter som lurer på hvorfor dette er et problem overhodet så skal jeg komme dere i forkjøpet; Jeg er for eksempel i en heis på vei opp til 7 etasje. I 4 etasje stopper heisen. Der står en evneveik skapning som enda ikke har lært seg hvordan en heis fungerer og spør måpende om jeg skal opp eller ned. Selvfølgelig skal jeg opp, han så jo at heisen gikk opp. Jeg svarer "opp". "åja, jeg skal jo ned jeg :/" kontrer idioten. Så går han inn i heisen, sukker og skjærer en skuffet grimase i det heisen fortsetter oppover. Det tar unødvendig lang tid, spesielt om det er snakk om lange heiser. Og dette må jeg forholde meg til hver jævla dag både hjemme og på jobb. Faen! Puh.
The Kitten Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Ta trappen! Da kan du få ut litt aggresjon.
Sugerøret Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Tusen takk realisten ,posten din fikk meg til å le høyt Du får lage lapper da vettu,med enkel bruksanvisning til de "gamle" over 50
Realisten Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2010 Ta trappen! Da kan du få ut litt aggresjon. Trappen hjemme er spiralformet så det ødelegger det høyre kneet mitt som har meniskskade. Løper til og fra jobb hver dag, men det sprekker en liten blodåre i tinningen uansett hver gang en tosk stopper heisen unødvendig. Trappen på jobb kan jeg ikke ta for jeg må _alltid_ ha med meg en tralle av et slag.
The Kitten Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Hvis du ikke kan ta trappen foreslår jeg at du lærer deg avspenningsteknikker.
Realisten Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2010 Jeg foreslår folk lærer seg å bruke heisen.
Capricorn Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Har sluttet å ta heisen på jobb. Er lei av at den fyker opp og ned som en jojo før jeg endelig kommer til bestemmelsesstedet!!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Da vet jeg hva jeg skal gjøre når jeg skal ta heis neste gang Vel, kanskje det var en person som vanligvis aldri tok heis?
ism85 Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Bor også et sted med heis og forklarer folk som trykker feil at det kan de slutte med mer eller mindre pedagogisk ut fra humøret og vedkommende som gjør det.
oslotur Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 (endret) Og dette må jeg forholde meg til hver jævla dag både hjemme og på jobb. Faen! Endret 21. juni 2010 av oslotur
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #11 Skrevet 21. juni 2010 Og dette må jeg forholde meg til hver jævla dag både hjemme og på jobb. Faen! har du en heis hjemme?
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #12 Skrevet 21. juni 2010 Her jeg bor er det to heiser, og bare en knapp. Så man kan verken velge heis eller retning (før man har kommet inn da) Så her har vi ikke noe annet valg enn å vente på første heis, og følge spent med på om noen andre har "bestilt" den fra oven før du rakk å trykke på 1. etg.
Gjest reebok Skrevet 21. juni 2010 #13 Skrevet 21. juni 2010 Jeg er for eksempel i en heis på vei opp til 7 etasje. I 4 etasje stopper heisen. Der står en evneveik skapning som enda ikke har lært seg hvordan en heis fungerer og spør måpende om jeg skal opp eller ned. Selvfølgelig skal jeg opp, han så jo at heisen gikk opp. Jeg svarer "opp". "åja, jeg skal jo ned jeg :/" kontrer idioten. Så går han inn i heisen, sukker og skjærer en skuffet grimase i det heisen fortsetter oppover. Det tar unødvendig lang tid, spesielt om det er snakk om lange heiser. Og dette må jeg forholde meg til hver jævla dag både hjemme og på jobb. Jeg kunne vært denne personen. Jeg skjønner ingenting; hva er det som tar unødvendig lang tid? Er det ikke sånn at heisen fortsetter oppover, fordi du trykket på dette valget først? Og så går den ned til han som skal ned?
Twink Skrevet 21. juni 2010 #14 Skrevet 21. juni 2010 Jeg kunne vært denne personen. Jeg skjønner ingenting; hva er det som tar unødvendig lang tid? Er det ikke sånn at heisen fortsetter oppover, fordi du trykket på dette valget først? Og så går den ned til han som skal ned? Hvis vedkommende står to minutter i døren og prøver å avgjøre om han skal være med opp, eller vente til heisen kommer ned igjen, tar det lengre tid... :gjeiper: Jeg kjenner noen som mener at om man skal ha heisen til seg trykker man på knapp avhengig av hvor heisen står. De er hellig overbevist om dette, så har gitt opp å forklare.
Rumohra Skrevet 21. juni 2010 #15 Skrevet 21. juni 2010 Haha! Jeg trykket absolutt heisen "til meg", og har aldri tenkt over å gjøre det anderledea! Er jo ikke akkurat som det står en bruksanvising utenfor heiser (eller gjør det det, og jeg har oversett?)..? Men da lærte jeg noe nytt i dag Takk!
Piper Skrevet 21. juni 2010 #16 Skrevet 21. juni 2010 Om man trykker opp elelr ned, spiller liten rolle. Er ikke alltid man gidder å følge med om heisen går opp eller ned, og da er det like greit ås pørre før man stiger på. Og det tar ikke så alng tid med heis, at jeg noen gang gidder å bruke energi på å irritere meg over det du klarer ts. Does it really matter?
venus_ Skrevet 21. juni 2010 #17 Skrevet 21. juni 2010 Om man trykker opp elelr ned, spiller liten rolle. Er ikke alltid man gidder å følge med om heisen går opp eller ned, og da er det like greit ås pørre før man stiger på. Og det tar ikke så alng tid med heis, at jeg noen gang gidder å bruke energi på å irritere meg over det du klarer ts. Does it really matter? Jo, det gjør det. Hvis jeg står i 1. og skal opp i 5., og det står personer i 2.,3. og 4. som skal ned, men som trykker på opp-knappen så vil heisen stoppe i alle disse etasjene istedet for å gå direkte til 5., som den ville gjort om disse personenen hadde trykket på riktig knapp.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #18 Skrevet 22. juni 2010 Der lærte jeg noe nytt! Men jeg tror TS må lære seg at alle er ikke så heis kunnskapsrik/vant som henne. Jeg tar heis kanskje 1 gang i året, sjelden jeg er i bygninger der jeg skal ta heis, og eller oftest tar jeg trappene allikevel.
Realisten Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #19 Skrevet 22. juni 2010 Jeg kunne vært denne personen. Jeg skjønner ingenting; hva er det som tar unødvendig lang tid? Er det ikke sånn at heisen fortsetter oppover, fordi du trykket på dette valget først? Og så går den ned til han som skal ned? AAAAAAAAAH!!!!! ER DET SÅ VANSKELIG Å FORTSÅ!!!?? Ehem... Skal du NED så trykker du NED. Skal du OPP så trykker du OPP. Da er det ikke vits i å spørre om heisen går opp eller ned, fordi du VET at den stopper for å hente deg den veien du skal! Rumohra; Håper virkelig du har tenkt å gjøre det annerledes heretter. Er ikke vanskeligere enn at du bytter knapp når du trykker. Koster deg ingenting. Piper; La oss håpe jeg ikke møter deg på heisen en dag begeret mitt har rent over og jeg bestemmer meg for å drepe noen for å sette et eksempel. Venus_; Jeg elsker deg.
Zzyzx Skrevet 22. juni 2010 #20 Skrevet 22. juni 2010 Jeg ante ikke at folk ikke visste dette. Faktisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå