Gå til innhold

Dancer sin treningsdagbok :D


Dancer

Anbefalte innlegg

Denne treningsdagboken skal jeg skrive først og fremst for meg selv, for å holde oversikt over hvor mye jeg trener og hvor ofte jeg spiser usunt. Likevel, alle andre kan jo også se hvis de har lyst!

Om meg:

Alder: 15

Høyde: 168

Vekt: ca 60 (har en del muskler)

Mål:

- Å ikke miste "dansemusklene" mine i sommer

- Få flatere mage

- Få bedre kondis

- Gjennomføre et minitriathlon med gode resultater

- Få på meg en olashorts som passet i fjor, uten at magen henger over (størrelse 6)

Jeg håper dette går bra, og at det å skrive treningsdagbok her gir meg motivasjon til å fortsette!

Endret av Dancer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sikker på at alle kjenner seg i dette:

Du har planlagt det lenge. Du vet det er bra for deg. Du føler deg sunn bare av å tenke på det, derfor har du lest mange, kanskje alt for mange artikler om det. Men likevel: du klarer ikke å få ræva i gir, og komme deg ut for å trene.

Slik er det jeg ofte føler om sommeren. Når jeg ikke har noen spesielle fritidsaktiviteter jeg må gå på uten at treneren blir sur, så kan det være vanskelig å ta på seg joggeskoa og komme seg ut i skogen.

Da er det bare en ting som gjelder: selvdisiplin! For egentlig liker jeg å trene. Med en gang jeg har kommet i gang med å løpe, elsker jeg det. Og følelsen jeg har etter jeg har trent elsker jeg kanskje enda mer.

Så det er bare å komme seg ut, du vet at du egentlig liker det! Ikke bare sitt foran skjermen, men dans av glede for at du har en kropp som virker, og bruk den!

Don't think. Run.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke trent så mye akkurat nå fordi jeg er syk. Er veldig forkjøla og har mista stemmen. Jeg har så lyst til å sykle mange mil, og bare løpe ivei. Men jeg er på bedringens vei, og håper jeg blir frisk nok til litt intervalltrening i morgen.

Dette er hva jeg har "trent" de to siste dagene:

20. juni:

Gått tur med hunden i 1,5 time

21. juni:

Syklet rolig 6-7 km

Gått tur med hunden i 15 minutter

Styrketrening i 15 minutter

Etter at jeg har opprettet denne dagboken har jeg ikke spist noe usunt. Men problemet er at når jeg er hjemme og kjeder meg (som jeg gjør når jeg er syk), så bare spiser jeg selv om jeg er mett. For jeg er veldig glad i mat, selv vanlige ting som knekkebrød med brunost, druer og nektariner. Og det er ikke bra å spise kjempemye av det heller, selv om det er bedre enn å stappe i seg sjokolade.

Har noen noen tips til hva jeg kan gjøre for å slutte å spise når jeg er mett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...