Gjest Kari Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Hei alle sammen! Jeg har nå de to siste dagene hatt til dels store mengder friskt blod i avføringen. Jeg har gått på antibiotika flere ganger i år, og er nettopp ferdig med en kur, kan dette være årsaken? Noen som har opplevd det samme? Har vært hos legen to ganger grunnet mye dårlig mage for noen måneder siden, og aldri fått svar på om det er noe galt, men nå blir jeg bekymret, og håper dere kan hjelpe til
Cata Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Friskt blod i avføring pleier som regel å tilskrives hemorroider eller en rift, men har aldri oppfattet at det da er snakk om større mengder. Høres jo ut som det er et blodkar som har sprukket. Hvis det ikke gir seg over helga så ville det vært lurt med en legesjekk for sikkerhets skyld.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Som nevnt ovenfor er det trolig ikke et problem ettersom det er friskt blod og det da sitter langt ute. Det er verre når man ikke får øye på blodet Gi det noen dager så lenge du ikke føler merkverdig ubehag.
Gjest Blubberella Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Som Cata sier er friskt blod som oftest fra rifter eller hemorroider i baken, men det kan også komme fra litt lengre opp i endetarm/nedre del av tykktarm. Kjæresten min har ulcerøs kolitt (kronisk betennelse i tykktarm) ganske langt ned i tarmen og kan oppleve det han beskriver som nesten små sprutblødninger de dagene han er ekstra dårlig. Du bør snakke med legen dersom du fortsetter å blø siden det kan være så mangt.
Auraya Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 Store mengder = Gå til legen. Er det bare litt kan det skyldes en rift, og da bør det gi seg i løpet av ett par dager.
¤¤¤Ariel¤¤¤ Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Oppsøk lege uansett ved blod i avføringen.
Gjest Kari Skrevet 20. juni 2010 #7 Skrevet 20. juni 2010 Tusen takk for rask og god tilbakemelding Får håpe at legen omsider får gitt meg noen svar!!
addict Skrevet 20. juni 2010 #8 Skrevet 20. juni 2010 Jeg hadde sinnsykt mye blod i avføringen en gang over en viss tid, og ble satt på fastekur og sendt til endoskopi. Meeeen det gadd jeg ikke, så jeg bare lot det være siden det gav seg. Var nok bare en hermoroide eller en rift eller noe sånt.
Gjest Alabama Skrevet 20. juni 2010 #9 Skrevet 20. juni 2010 Er ikke "bedre" med friskt blod enn gammelt blod for de som tror det!
Gjest Nuppa_ Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 Kan være sammenheng mellom dette og antibiotikakuren. Vet ikke hvorfor, men har hørt om det før. Men ring legen og hør uansett.
Gjest Skrevet 21. juni 2010 #11 Skrevet 21. juni 2010 Jeg har det samme, skal snart inn til lege. Selv tror jeg det kan være hemorider.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå