Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 molter og blåbær? Altså, når pleier man å kunne finne de modne i fjellet?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Blåbær har jeg på tomta mi. Må nok vente en måned elelr to. Multer her sørpå kan jeg bare glemme. Må nordpå til famileistedet. Da finner jeg de i juli/august.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Blåbær kan du kanskje finne langs kysten fra slutten av juni, men mer sannsynlig uti juli. Molte er vel litt seinere, august kanskje?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Vi har da massevis av multer på hytta vår på sørlandet, men..
pittie Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 I skiftet juli/august plukker jeg blåbær på hytta (sogn og fjordane). Da er de store og gode! Men på sørlandet blir de kanskje klare litt før? Som en annen sa, juni. Multer ligger vel mellom mai-juli.
Gjest Spinell Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Multer ligger vel mellom mai-juli. Jeg var på veg til fjellet denne helga, og det var multeblomster, og ennå ikke kart, på 800 meters høyde der jeg befant meg i innlandet. Vet ikke helt hvor du kan forvente å finne modne multer i mai. De blomstrer kanskje fra mai, men bærene er ikke modne før juli - august. Sesongen er kort, og akkurat når den er varierer med klimaet.
Gjest SmallTalk Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 I skiftet juli/august plukker jeg blåbær på hytta (sogn og fjordane). Da er de store og gode! Men på sørlandet blir de kanskje klare litt før? Som en annen sa, juni. Multer ligger vel mellom mai-juli. Jeg bor på østlandet, og her er det blåbær i perioden juli/august. Molter derimot, kommer ikke før et stykke uti august oppi fjella her. Mai-juli var litt vel optimisitsk, gitt.
Gjest SmallTalk Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Jeg var på veg til fjellet denne helga, og det var multeblomster, og ennå ikke kart, på 800 meters høyde der jeg befant meg i innlandet. Vet ikke helt hvor du kan forvente å finne modne multer i mai. De blomstrer kanskje fra mai, men bærene er ikke modne før juli - august. Sesongen er kort, og akkurat når den er varierer med klimaet. I frysedisken på butikken...
Gjest Spinell Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 I frysedisken på butikken... Sant nok. Pluss i svigermors fryser. Der er det multe- og tyttebærsesong hele året
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå