Gå til innhold

Flekker på hvite plagg


Smørblomsten

Anbefalte innlegg

tips til hvordan få bort "gamle" flekker fra hvite bomullsplagg?

Har gnidd inn plagget med flekkfjerner før vask, to ganger og vasket to ganger, uten hell.

Også strøket plagget med "gallesåpe" uten hell.

Har noen testet klorin? Kan kanskje bare tas på plagget hvis det er helt hvitt uten mønster?? :roll:

Må det ende med at jeg kaster plaggene?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd sitronsåpe? Den skal visst ha en blekende effekt. Fås på helsekosten, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd sitronsåpe? Den skal visst ha en blekende effekt. Fås på helsekosten, tror jeg.

Nei ikke testet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde alt på noen gamle arvede hekleduker. Eneste som funket var faktisk Zalo! Men den rosa, er det Oxy? funker også på noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller klorin rett på flekkene... og lar virke noen minutter. Følger med... Noen ganger blir flekkene ganske lilla/burgunder av klorin, men det har bestandig blitt borte i vask etterpå...

Etter noen minutter med klorin, skyller jeg flekkene og plagget godt i rennende vann, før jeg putter det i vaskemaskin... De fleste flekker er da borte... (noen ganger blir det to runder med klorin).

Tørr ikke si hva slags stoffer som evt. IKKE tåler klorin...men slik jeg tenker - er jo klærne uansett ødelagt av flekker, og blir de bra er det kjempefint - hvis ikke er de ødelagt uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som Mythel og bruker klorin. Har alltid funket bra på de plaggene jeg har brukt det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulrikke

Jeg har god erfaring med gallesåpe på flekker som ikke noe annet får vekk...

Kjøpes blant annet på Clas Ohlson! Enten fast såpestykke eller flytende... Jeg bruker fast såpestykke, tar vann på tøyet og gnir såpen godt inn så det skummer og lar det virke en stund før jeg putter det i vaskemaskina.

Funker flott på f.eks. solkremflekker som ellers er veldig vanskelig å få vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å farge plagget om du ikke får vekk flekken?

Da får du et plagg ingen andre har, og så ser ingen flekken under den nye fargen. (Må nok farge det ganske mørkt. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...