Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til både menn og kvinner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dømmer ingen før de eventuelt åpner kjeften og gir meg et grunnlag.

Skrevet

Det spørsmålet bare komme fra en blondine.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, blondiner er da like fullverdige mennesker som de med andre farger.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jepp :)

Nei, selvfølgelig forhåndsdømmer jeg ikke noen ut i fra hårfarge. Skal ikke dermed si at jeg alltid tenker at "dette kan være et fornuftig og oppegående menneske" når jeg ser folk, men det er som regel mer enn hårfargen som spiller inn når jeg drar (forhastede) slutninger. Jeg har også brent meg noen ganger på å anta at andre er "dummere" enn meg.

Skrevet

Etter å ha sett èn episode av Paradise Hotel er jeg skeptisk til både brunetter og blondiner....

Gjest Niema
Skrevet

Nei, for jeg er blond selv, og slettes ikke dum ;) Men det hender jeg tenker mitt når jeg ser noen med platinablondt hår og 3 nyanser for mørk foundation :P

Skrevet

Prøver å være forsiktig med å forhåndsdømme noen overhodet, og det skal i alle fall mere til enn hårfarge.

Har av og til blitt overrasket over hvor forskjellige mange er fra forhåndsinntrykket, så jeg lar ikke det være avgjørende.

Gjest Awsome
Skrevet

Dømmer ingen før de eventuelt åpner kjeften og gir meg et grunnlag.

+1

Skrevet

Nei

Skrevet

Nei, blondiner er da like fullverdige mennesker som de med andre farger.

Jeg burde virkelig vært med på denne, og det er jeg også stort sett. Men, selvsagt -noen mennesker kan jeg nok bli litt skeptiske til før de åpner kjeften, men da gjerne på grunnlag av oppførsel eller stil.

Vil ikke nødvendigvis anta at de ER dummere før de har åpner kjeften, men kan fort anta at folk SPILLER "dumme blondiner" bare ved å observere utenifra. Og det går for både gutter og jenter.

Så kommer det jo også an på hva som menes med dum -en person kan ha vanskelig for å henge med når det gjelder populærkultur og allmennvitenskap men være en rev i kvantefysikk, og da er det lett å fremstå som "dum". -eller helt motsatt, være super"kul" og kunne litt om alt -men med en gang man begynner å diskutere med personen så skjønner man at kunnskapen eller forståelsen ikke ligger dypere enn det overfladiske man trenger for å sosialisere seg med ulike mennesker.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min fjortis-datter hevder at "blondiner finner du med alle hårfarger", og at "kinderegg (brunetter utenpå, blondine inni) ikke er et uvanlig fenomen"... :ler:

Det å være "blond" er en tilstand som ikke har noe med hårfarge å gjøre, så nei, jeg forhåndsdømmer ikke de som har en blond hårfarge.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Haha, nei.

Min fjortis-datter hevder at "blondiner finner du med alle hårfarger", og at "kinderegg (brunetter utenpå, blondine inni) ikke er et uvanlig fenomen"... :ler:

Det å være "blond" er en tilstand som ikke har noe med hårfarge å gjøre, så nei, jeg forhåndsdømmer ikke de som har en blond hårfarge.

Enig her. Jeg er vel et sånt eksempel på en "kinderegg", og da jeg farget håret mørkere etter å være blond i noen år, sa samboeren min, jaja, du farget håret men du forble blond på innsida. :fnise:

Skrevet

Nei.

Selv er jeg født lys, og lys er jeg enda. Har allikevel opplevd ubehagelige bemerkninger av både ukjente mennesker, og av kjente. Dette er absolutt en uting hos enkelte mennesker.

Hadde jeg hatt 100 g pupper og tjue lag mørk sminke, så hadde jeg nok måtte finne meg i hvordan folk eventuelt forhåndsdømmet meg. Men dette forventer jeg ikke over et medfødt utseendet.. Synn for meg.

Skrevet

Nei, for jeg er blond selv, og slettes ikke dum ;) Men det hender jeg tenker mitt når jeg ser noen med platinablondt hår og 3 nyanser for mørk foundation :P

:goodbye: Helt enig med denne!

Gjest stillness
Skrevet

Nei,er andre ting som spiller inn her.

Men ja jeg innrømmer gjerne at jeg tenker mitt om jeg ser en jente med overbleika hår,store pupper og hard sminke.Det trenger ikke være at denne personen er dum,men jeg tenker nok at det ser litt tåpelig ut.Har nok litt med oppførsel også.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg driter i hårfargen, men jo penere ei kjerring er jo mindre forventer jeg av henne. Og en har jo nesten alltid rett da...

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Nei,er andre ting som spiller inn her.

Men ja jeg innrømmer gjerne at jeg tenker mitt om jeg ser en jente med overbleika hår,store pupper og hard sminke.Det trenger ikke være at denne personen er dum,men jeg tenker nok at det ser litt tåpelig ut.Har nok litt med oppførsel også.

ja, jeg tenker mitt jeg også.. og det er forskjell på naturlige blondiner og platinafargeblondiner.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

Jeg sorterer inntrykk og kategoriserer ("forhåndsdømmer") alle. Det er vanlig å gjøre det, for å skape orden.

Du gjør det du også: om en person presenterer seg for deg som SV-politiker - eller Høyre-politiker, så vil du ha en forhåndsoppfatning fra før av om disse personene, i tillegg til eventuelt nye oppfatninger du vil få av de etter at de har holdt et innlegg for deg.

Når det gjelder blondiner så har jeg ikke et spesielt farget syn på de fra før av, så det blir opp til den enkelte blondine og sørge for hva slags inntrykk jeg skal ha av blondiner.

Endret av gjestdeluxe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...