Gå til innhold

Menssmerter

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skal begynne i nytt arbeid, hvor jeg kommer til å være på farten hele dagen. Hvordan takler dere med slike jobber menssmertene? Utsettere dere mensen mest mulig?

Når jeg våkner med smertene tar jeg smertestillende, men de kicker ikke alltid inn raskt nok. Det å stå opp av sengen er også veldig tungt med disse smertene.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det jeg pleier å gjøre. Utsetter heller ikke mensen, men går ikke på p-piller da. Hadde jeg gjort det så hadde jeg vel sørget for å kun få mensen hver 3. måned.

Min erfaring er at så snart jeg kjenner murring i ryggen så hiver jeg innpå en solid dose med Ibux. 6-8 stykker av de som har lavest styrke. (Nå har jeg sterke styrke da jeg får dette på resept) Så fyller jeg på med 4 Ibux av gangen sånn utover dagen alt etter hvor vondt jeg har det. Høres voldsomt ut med all den Ibuxen, men det går helt fint når det kun er snakk om en dag eller to.

Anne

Skrevet

Jeg bruker også smertestillende den første dagen, det er da det gjør vondt. Men holder med en ibux og en paracett 1 gang, kanskje 2. Bruker så og si aldri smertestillende ellers, kun den ene dagen i mnd:) Spiller det noen rolle om man er aktiv i jobb eller ikke da? Syns det gjør mindre vondt når jeg jobber aktivt enn hvis jeg er hjemme og ike gjør en dritt.. Da tenker jeg mer på hvor vondt det gjør!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Naproxen istedet for Ibux og Paracet. Naproxen er spesielt beregnet for menstruasjonssmerter, så den virker utrolig mye mer effektivt (i hvertfall for meg). Uten Naproxen er jeg "syk" 2-3 dager hver mnd. Med Naproxen har jeg bare litt murringer helt i starten og så går det stadig bedre. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Ang aktivitet og mensen, så hjelper trening og hurtig aktivitet veldig bra. Men når jeg står stille og går rolig er det like før jeg faller sammen av smertene. Jeg får snakke med lege ang amertestillende, eller spise mer av de. Tar kanskje totalt 4 i løpet av perioden siden jeg liker å tilføre minst mulig. Før brukte jeg ikke smertestillende en gang, tror smerteteskelen min har synket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...