Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk meg ny stasjonær i dag, med Windows 7. Har en 32'' flatskjerm med HDMI innganger (har brukt de mye på den forrige pcen så vet at de fungerer), og pcen har også HDMI inngang (eller utgang eller hva det heter). Skjermkortet støtter HDMI. Men når jeg kobler til skjer det ingenting, tven sier "inget signal", og tven registreres heller ikke som skjem på pcen. Har prøvd å sette litt forskjellige oppløsninger,men ingenting som hjelper. Har koblet en liten skjerm via VGA, men kan ikke bruke vgakabelen på tven.

Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har på riktig AV kanal?

I tillegg så kan det hende du må prøve litt fram og tilbake, for hvis jeg setter i HDMI kontakten før jeg har skrudd på den riktige Av kanalen, så får jeg bare blå skjerm. Jeg må ha den på AV kanalen, og så sette inn kontakten.

Noen PCer krever kanskje at man aktiverer HDMI uten at jeg kan så mye om det. Evt kan du gå på skjerm instillinger og prøve deg fram litt. Sikkert noen som har noe mer fornuftig å si. :roll:

Skrevet

Jepp, i riktig inngang, har prøvd begge de forskjellige, (har to på tven, bare en utgang på pcen), snudd kabelen, startet uten kabel, startet med kabel, tatt den inn og ut en million ganger tror jeg... :gjeiper:

Rota litt rundt på skjerminnstilingene og, men i og med at tven overhodet ikke registreres er det liksom ikke så mye jeg finner på å gjøre. Har googlet, og virker som de fleste som har problemet i det minste får opp tv som alternativ skjerm i windows, men min kommer jo ikke dit en gang.

Skrevet

Hva slags grafikkort har du? (eventuelt hva slags PC)

Skrevet (endret)

Er grafikkort og skjermkort det samme...? :) Har dette skjermkortet ihvertfall.

Endret av Twink

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...