Gå til innhold

Grinefilm nr1


Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

Gjest Huffsa

Hva er din grinefilm nr1? Og hva handler den om? :)

Personlig må det bli Den Grønne Mil. Klarer ikke se filmen uten å stortute på slutten av filmen.

Wikipedia skriver dette om filmen;

" I 60 år har Paul Edgecomb slitt med søvnløshet og dårlig samvittighet. En hendelse fra hans tid som fangevokter på 1930-tallet har festet seg i sinnet for alltid. Paul var på avdelingen for dødsdømte i det beryktede Cold Mountain i depresjonstiden. Her ventet fangene på å gå sin siste vandring, «den grønne mil», over det grønne linoleumsgulvet mot den elektriske stol.

Paul og hans kolleger hadde sett det meste, men var ikke forberedt på John Coffey. En dag ruver giganten i døråpningen, dømt for å ha drept to ni år gamle søstre. Personligheten hans bryter tvert med utseendet. Bak musklene befinner det seg en enkel, mørkredd mann med et godt hjerte.

Snart kommer det for en dag at Coffey har unike evner. Paul er den første som får nyte godt av dem. Den sindige fangevokteren utvikler et vennskap med den milde kjempen, og lar kollegene få del i hemmeligheten om ham. Paul begynner for alvor å lure på om Coffey kan være uskyldig.

Men tiden er knapp. Coffey skal snart gå den grønne mil.. "

Endret av Huffsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marley and me.

Til og med en gutt som var på besøk gråt av den, og han er absolutt ikke gråtetypen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fireflies

For tiden er det Engelen. Herregud, for en tragisk skjebne enkelte mennesker har, og herregud, så mye fint Margreth Olin sier i den filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er den eneste som ikke har grenet av Den Grønne Mil, jeg syntes jo at det var trist, men litt "fint" og, for han fikk jo ønsket sitt... :)

Min grinefilm nr 1 er PS: I Love You. Den er trist fra start til slutt, og er så trist at det nesten er slitsomt å se den.

Orker ikke å forklare hele filmen, men handler om et perfekt par, men så dør mannen, og hun blir igjen. Han visste at han kom til å dø (pga sykdom) Så han har ordnet det slik at med jevne mellomrom mottar hun brev fra han, der han prøver å få henne til å leve igjen...

:trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 grinefilmer vist jeg får lov å skrive dem begge :gjeiper:

"Dagboken" og "Ps, i love you"

Har sett begge filmene sikkert over ti ganger og sitter å griner som bare det hver gang.. :fnise:

I morgen kveld tenkte jeg at jeg skulle få min kjære med på å se førstnevnte.. Han er litt følsom av seg så blir spennende å se hvordan han reagerer :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marley and me.

Til og med en gutt som var på besøk gråt av den, og han er absolutt ikke gråtetypen.

Eg grein også då eg såg denne. Er veldig glad i dyr, så eg synest det var så trist då hunden døydde. Då eg var liten og såg dyrlegeseriar på tv, hugsar eg at eg ofte grein når dei måtte avlive dyra... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også to: "Ghost" og "Titanic". Den første ble enda vondere å se på etter min far døde og jeg faktisk kunne relatere meg til historien (delvis). I tillegg døde Patrick Swayze i fjor, noe som heller ikke hjelper på. Titanic sier seg vel selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Champ - ingen over, ingen ved siden! :)

En alkoholiker som plutselig får ansvar for sønnen (som han knapt kjenner) på 5-6 år, når moren bare avleverer ham og drar. Faren er bokser....

Sier ikke mer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har sett denne filmen 10 ganger og gråter like mye hver gang.

Ja, nydelig film :)

Anbefaler å se my sisters keeper. Beste filmen jeg har sett sålangt :) skikkelig grinefilm <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Time Traveler´s Wife

HerreGUD som jeg grein. Første gangen jeg så den måtte jeg se den på nytt samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La Vita e Bella, eller Life is beautiful på engelsk. Handler om en jødisk far og sønn som blir sendt til en konsentrasjonsleir. For å skåne sønnen lar faren den lille sønnen tro at de egentlig er med i en stor konkurranse om å vinne en stridsvogn. Filmen er egentlig veldig morsom, men jeg kan nesten garanetere at tårene begynner å renne når filmen nærmer seg slutten :grine:

Endret av Murder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

THE NOTEBOOK/DAGBOKEN :trist:

Ingen over. Ingen ved siden av. Ikke i mitt tilfelle i alle fall! Grine HVER gang! Ellers er Titanic, P.S. I love you, Hachiko (sann historie) og Silkesvarten (den fra 1994) skikkelige grinefilmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huffsa

Jo, og gutten i den stripete pysjamasen syntes jeg også var utrolig trist på slutten. Om andre verdenskrig og en sønn av en soldat(?) blir kompiss med en guttunge inne på konsentrasjonsleiren. Sønnen av soldaten forstår ikke at det er et ille sted inne på konsentrasjonsleiren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, og gutten i den stripete pysjamasen syntes jeg også var utrolig trist på slutten. Om andre verdenskrig og en sønn av en soldat(?) blir kompiss med en guttunge inne på konsentrasjonsleiren. Sønnen av soldaten forstår ikke at det er et ille sted inne på konsentrasjonsleiren.

Ja, den er også forferdelig trist! Den viser alle de uskyldige ofrene, på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...