Gå til innhold

Tidenes mest vanvittige blanding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom over denne annonsen på finn.no i dag.

Regner med at de fleste vet hva slags minihund en Chihuahua er. Dette er en engelsk Mastiff...

Jeg er i utgangspunktet ikke imot blanding av raser, så lenge det ikke dreier seg om blanding av mer enn to raser, hundene er friske og av samme størrelse og har omtrent sammenfallende standard. Men dette? Det er nesten så jeg mistenker noen for å kødde. Vanvittig, uvettig og idiotisk.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

"Blandingen er planlagt, vi håper og få frem noen artige små krabater med en Mastiffs rolige lynne og chihuahuaens vakre utseende, (samtidig som de antagelig blir litt større enn en Chihuahua)"

Tar du et raskt søk på google kan du se at dette er en mix som faktisk kan lages. Her har hundene blitt mellomstørrelse.

Dessverre ender du opp med en utrolig stygg, forvokst chihuahua.

Gjest Micka
Skrevet

uff. jeg tenker på hvordan paringen har foregått, det var godt ikke moren er en Chihuahua. tenk å bli bedekket av en mastiff. men omvendt må det nok ha foregått ved hjelp av mennesker.

Skrevet

11 000 kr for en blandingshund? De vet å ta seg betalt for disse "førstegangsblandingene" nå om dagen...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner fikk minidachsen sin uplanlagt gravid med en chihuahua. Det ble veldig fine hunder, men hun ga de bort til familie og kjente som hun visste ikke ville drive videre avl. Jeg mente hun kunne ta litt betalt, men hun driver ikke med avl og var glad hun fant bra eiere til valpene som hun har fulgt opp og som er blitt sunne og ikke plaget med dårlig helse. En av valpene beholdt hun selv og veterinæren skryter av hvor friske og pen den blandingen ble, men hun vil ikke sette valp på tispa hun beholdt.

Jeg er ikke i mot blandinger, men å ta overpris og gjøre salgsvare av det er litt suspekt, selv om jeg ville tatt 3-4ooo kroner for de valpene venninnens hund fikk, men er enig med henne i at hun var heldig som fant fire seriøse hundevante eiere til avkommet.

Skrevet

det bildet du fant var nok en smule manipulert. Det blir svære, men ikke så store :P

men må nok ha hatt litt hjelp der ja... Har forsåvidt hørt om folk som har bedekket en stor dølahoppe med en shettis, sto i nedoverbakke, så mye som er mulig :P

Skrevet

Latterlig. Det må være tull.

Skrevet

det bildet du fant var nok en smule manipulert. Det blir svære, men ikke så store :P

men må nok ha hatt litt hjelp der ja... Har forsåvidt hørt om folk som har bedekket en stor dølahoppe med en shettis, sto i nedoverbakke, så mye som er mulig :P

Mulig bildet er manipulert, altså, det ser jo unektelig noe abnormt ut. Jeg klinte til med det første jeg fant. :fnise: Men likevel, forskjellen mellom Mastiff og Chihuahua er jo like vel enorm:

http://astridmeland.files.wordpress.com/2009/03/1197060094_0366.jpg

Jeg tror faktisk ikke det. Jeg googlet, og fant flere tilfeller av blanding mellom disse to rasene. Vanvidd. :roll:

Skrevet

shettishingsten på gamlestallen stakk av og kom seg inn i luftegården til ei brunstig hoppe på ca 170. det endte med at hoppa la seg ned (!) så hingsten kom til.

(vi sto langt unna og rakk ikke frem før uhellet var gjort)

Skrevet

Haha, alt går når man har lyst :P Dette var dog planlagt, så da var det å stile hoppa i enden av en bakke med baken vendt oppover. Tror nok den lille hingsten må ha vært godt fornøyd :P

hehe, jepp, man snakker en god del cm der ja :P Men de er sværte dyr. Flotte likevell ;) Men tror ikke det ville vært mitt førstevalg til hund for å si det slik :P Er jo på høyde med meg!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

shettishingsten på gamlestallen stakk av og kom seg inn i luftegården til ei brunstig hoppe på ca 170. det endte med at hoppa la seg ned (!) så hingsten kom til.

(vi sto langt unna og rakk ikke frem før uhellet var gjort)

Må le, ser det for meg. Hvordan ble føllet?

En halvstor tispe hadde løpetid, mens hannen var miniatyr og ingen av eierne trodde det ville bli noe på dem. Men tispa stilte seg nedenfor en trapp slik at han kom til og de fikk gjennomført hyrdestunden.

Skrevet

Må le, ser det for meg. Hvordan ble føllet?

ble abortsprøyte det gitt. eier var ikke særlig lysten på kombinasjonen "høyt premiert ridehesthoppe i konkurranseform vs ukåret shettishingst", forståelig nok ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Forstår at det sikkert ville blitt en fin halvblods som kunne blitt en ok turhest, men en abortsprøyte er vel enklere for hoppa også enn et svangerskap og føll. Vet at andre i miljøet ville sett på det som en uberkomedie om hun tok hoppa av alle konkurranser for å få et avkom med høyst rar "stamtavle". Fint for shettisen at han fikk seg litt i alle fall. :)

Gjest Emo Fisk
Skrevet (endret)

Slettet.. Fikk opp feil bildet og linken, og da var ikke innlegget fornuftig lenger.

Endret av Emo Fisk
Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg har ingenting imot blandingshunder, men det finnes grenser! :sjokk: Godt det ikke var mora som er chihuahua, da.

Skrevet

Nei, jeg vet ikke elt hva jeg synes. Synes ikke det er uetisk på noen måte.

Men jeg skjønner ikke hvorfor folk skal planlegge og sette kull i hytt og pine uten å ha noe MÅL med det.

Det er mange som blander små hunder med hverandre osv, og synes ikke det er noe bedre eller verre enn dette..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

"Blandingen er planlagt, vi håper og få frem noen artige små krabater med en Mastiffs rolige lynne og chihuahuaens vakre utseende, (samtidig som de antagelig blir litt større enn en Chihuahua)"

Tar du et raskt søk på google kan du se at dette er en mix som faktisk kan lages. Her har hundene blitt mellomstørrelse.

Dessverre ender du opp med en utrolig stygg, forvokst chihuahua.

Jeg forsøker se for meg det motsatte, siden man ikke kan håndplukke egneskaper hos blandinger. En hund med mastiff-størrelse og chihuahua-lynne/energi ... Hvor lenge står huset, tro? :skratte:

Skrevet

Jeg har sendt mld og sagt min mening! Dette er bare forkastelig! Slike lekeblandinger er grusomt og burde nærmest forbys!

Skrevet

Jeg har sendt mld og sagt min mening! Dette er bare forkastelig! Slike lekeblandinger er grusomt og burde nærmest forbys!

Da må man sende melding om alle små blandinger mellom dvergpinscher og chihuahua, puddel og labrador, pomeranian og chihuahua osv osv da :goodbye:

Er like idiotisk å blande de rasene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...