Gå til innhold

Hvilke krydder passer til fløtegratinerte poteter?


Tingeling22

Anbefalte innlegg

Disse fløtegratinerte potetene serveres hovedsakelig med laks med sandefjordsmør eller hollandaisesaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aromat pepper, hvitløk og salt

Så nederst i tråden:

Mente Rosmarin ikke aromat.

Endret av AnneBonny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nyrevet muskatnøtt og hvitløk. Aromat ville jeg for alt i verden unngått.

Men blir det ikke litt tungt med både fløtegratinerte poteter og de smørbaserte sausene du nevner? Jeg ville foretrukket kokte nypoteter til laks og sandefjordsmør eller hollandaise, i tillegg til noe grønt og friskt grønnsakstilbehør (feks grønne asparges eller smørdampet sommerkål :spise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye hvitløk da? På fire poteter i gratengen.

Nyrevet muskatnøtt og hvitløk. Aromat ville jeg for alt i verden unngått.

Men blir det ikke litt tungt med både fløtegratinerte poteter og de smørbaserte sausene du nevner? Jeg ville foretrukket kokte nypoteter til laks og sandefjordsmør eller hollandaise, i tillegg til noe grønt og friskt grønnsakstilbehør (feks grønne asparges eller smørdampet sommerkål :spise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke muskat er så godt til laks, men det er jo ellers en klassiker, ja.

Hvitløk: til fire poteter holder det sikkert med ett fedd dersom du vil ha en aroma, eller to hvis du vil ha den litt mer dominerende. Men det kommer an på hvor mye fløte.

Jeg pleier også å skive en løk og legge mellom potetskivene, det syns jeg er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å ha rosmarin eller timian i, men det passer kanskje best til svin eller kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Litt estragon, ett fedd hvitløk, pepper, salt og en klype sitron, gjerne sitronpepper men bruk lite, skal bare antyde litt syrlighet. Passer til laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du sier at du bruker den type poteter til laks, så kan du prøve ut dillstuede poteter. Det passer veldig bra til fisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...