Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Hei alle. Er nå i min 39 uke, og ganske frustrert. Har ingen tegn overhodet til at en fødsel nærmer seg. Og man leser jo overalt at alle kjenner ditt og datt nå på slutten. Føler ikke jeg har en eneste kynner en gang Det jeg da lurer på er om noen har født uten noe som helst forvarsel?? Ingen kynnere, lite utflod, ingen slimpropp osv? Hodet er ikke engang ordentlig festet, eller knapt festet som JM kaller det... UUÆÆÆ... håper noen har erfaringer på dette området, begynner å bli ganske motløs selvom jeg har en uke til termin. Orker ikke gå 2 uker over kjenner jeg. Beklager syting, nå skal jeg bare være positiv resten av dagen! Håper på svar, er ganske desperat!!
Littlebird Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 (endret) Tror det er mange som ikke kjenner noe før fødselen, noen kjenner noe samme dag, eller dagene før. Tror det er like vanlig alt sammen. Mange som ikke merker slimproppen iallfall, og man trenger ikke å ha så mye kynnere. Prøv å ikke lete etter tegn hele tiden. Det eneste som er sikkert er at det kommer til å skje, og det blir jo ganske snart. Ventetiden er lang på slutten, men du får bare prøve å kose deg så godt du kan, slapp av, spis det du har lyst på, og sleng på sofaen, eller ta deg en tur ut i sommeren. Hvis du vil kan du jo også prøve modningsakupunktur. Og angående festing av hodet, så festet min baby hodet, for så å dra det ut igjen og snu seg masse rundt igjen. Når det da endelig festet seg tilslutt kunne jordmor nesten ta babyen på hodet, 5 dager før fødselen, så langt nede kom hodet helt plutselig.. så det kan plutselig forandre seg! Lykke til! Endret 18. juni 2010 av Littlebird
Arkana Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Jeg fødte en uke før termin uten noen som helst forvarsel. Hadde absolutt ingen tegn på at noe skulle være i gang da jeg våknet tidlig om morgenen av at vannet gikk. Tror nok de fleste kjenner ekstra godt etter når det nærmer seg termin, men det er heldigvis ikke slik at man må ha forvarsel før man føder (og jeg tror nok mange også tolker normale variasjoner som fødselstegn, fordi de tilfeldigvis skjedde akkurat før fødselen startet, uten at det nødvendigvis hadde noen sammenheng).
Ciara Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Er i samme situasjon som deg, TS. Rett før termin, ingen symptomer, hodet er ikke festet. Men min lege sa likevel på kontrollen at fødselen kunne starte om to timer like gjerne som om to uker, så her er det vanskelig å spå! Det eneste som er sikkert er at barna er født i løpet av forholdsvis kort tid, selv om det virker som om tiden snegler seg avgårde! (og jeg tror nok mange også tolker normale variasjoner som fødselstegn, fordi de tilfeldigvis skjedde akkurat før fødselen startet, uten at det nødvendigvis hadde noen sammenheng). Dette tror jeg du har helt rett i. Det samme gjelder graviditetssymptomer, forøvrig. Jeg har aldri følt meg så gravid som den første måneden vi prøvde, men hadde derimot ingen symptomer da jeg virkelig ble gravid
Prada Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Jeg hadde ingen tegn, ingen slimpropp, ingen kynnere, hodet var ikke festet, ikke noe vann som gikk. Men så en dag hadde jeg litt vondt i magen, og det gikk faktisk et par timer før jeg skjønte at det var rier. Ble tatt litt på senga da det pluteslig skjedde. Så du må ikke ha noen tegn, det kan pluteselig skje allikevel.
Ciara Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Jeg hadde ingen tegn, ingen slimpropp, ingen kynnere, hodet var ikke festet, ikke noe vann som gikk. Men så en dag hadde jeg litt vondt i magen, og det gikk faktisk et par timer før jeg skjønte at det var rier. Ble tatt litt på senga da det pluteslig skjedde. Så du må ikke ha noen tegn, det kan pluteselig skje allikevel. Åh, det hørtes bra ut
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #7 Skrevet 18. juni 2010 Min mor fikk meg sent om kvelden 17.mai. Da hadde hun deltatt på feiringen hele dagen uten å kjenne noen verdens ting før kun noen timer før jeg kom til verden
Aftensol Skrevet 18. juni 2010 #8 Skrevet 18. juni 2010 Jeg hadde ingen tegn i dagene før, eller samme dag før vannet plutselig gikk to dager før termin.. Gikk 1,5 dag før riene begynte av seg selv Hos meg var de heller ikke sikker på om hodet var helt festet, men når jeg kom på sykehuset så konstaterte jordmoren der at hodet var skikkelig festet
addict Skrevet 18. juni 2010 #9 Skrevet 18. juni 2010 er også i uke 39 og har aldri kjent en eneste kynner igjennom hele svangerskapet, har ikke sett noen slimpropp heller :gjeiper: i dag glemte jeg at jeg var gravid, og løp opp ei trapp med både 2 og 3 trappetrinn i slengen :gjeiper: kjenner det er litt tungt nå på kveldingen etter å ha gått mye i løpet av en dag, men ellers så merker jeg lite til at jeg er gravid. Hodet var ikke helt festet på forrige kontroll heller. Har hatt de samme tankene som deg om at jeg sikkert går 2 uker over termin pga alt dette, men man vet jo aldri mange føder jo heeelt uten forvarsel. Lykke til!
Molly80 Skrevet 19. juni 2010 #10 Skrevet 19. juni 2010 Merka ingen ting før dagen før termon jeg, da gikk vannet... og riene kom heller ikke. Ble lagt inn og ente med å bli satt i gang
Hedda-78 Skrevet 19. juni 2010 #11 Skrevet 19. juni 2010 Hadde heller ingen symptomer, ikke kynnere, ikke slimpropp. En dag stod jeg på stuegulvet, og plutselig ble jeg så våt nedover beina... det gikk noen sekunder før jeg skjønte at jeg ikke hadde tissa på meg 5,5 timer senere var jeg mamma.
mintursnart? Skrevet 21. juni 2010 #12 Skrevet 21. juni 2010 (endret) Sånn har jeg det også og jeg er 39+1 i dag! Ikke et eneste tegn på at noe har tenkt til å skje i nærmeste fremtid. Og jeg har fått modningsakupunktur også, uten å få en kynner eller noe av det heller. Naturen får vel bare gå sin gang! Endret 21. juni 2010 av mintursnart?
Gjest imli Skrevet 21. juni 2010 #13 Skrevet 21. juni 2010 Slapp av, du har ikkje nådd termin ein gong. Vent til du er på overtid før du begynner å klage
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå