Gjest jente 17 Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Hei, jeg er en jente på 17 år som har fått vite i dag, 17 juni at jeg har fått kyssesyken, og jeg har hatt det i ca 3-4 uker, og på lørdagen som kommer nå, den 19, skal jeg til ios med jentene, og jeg vet jeg kommer til å drikke, men hva skjer om jeg drikker hver dag?
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Vel, kroppen din klarer ikke rense blodet for giftstoffer (alkohol er et griftstoff), så du blir først dårlig, og så dør du. man skal ikke drikke alkohol når man har kyssesyken, så det er bare idioti å prøve.
Miss Puddel Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 I "gamle dager" da jeg var ung, var det vanlig å ta det skikkelig med ro i flere måneder. I dag er det blitt mer vanlig å slurve med det, og en del nyere forskning peker mot at den store oppblomstringen av ME (kronisk utmattelses syndrom) kan ha sin rot i kyssesyken som ikke har blitt tatt alvorlig. ER det virkelig verdt det? disse drinkene i ferien, er de verdt å risikere livet for? eller om du ikke blir så syk at du dør av det, å kanskje få ME og ikke klare noenting i måneder og år, kanskje aldri igjen? Ta hensyn til kroppen din, du får ingen ny...
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Drikk alkoholfrie drinker, og lat som du blir full. Da innbiller kroppen seg at den blir full, og du har samtidig full kontroll. Det funker på meg, og bonus er at man ikke blir dårlig dagen etter. Så, nei, ikke drikk alkohol enda, vent til du er helt frisk...
HulaHoop Skrevet 19. juni 2010 #5 Skrevet 19. juni 2010 Jeg er enig med de andre, la vær å drikk! Jeg hadde en veldig svak form for kyssesyke, men legen var veldig på det at jeg måtte ta det med ro. Dette var vanskelig for meg, siden jeg ikke var så syk som jeg har hørt at mange faktisk blir. Jeg "fikk lov" av legen min til å gå ut på byen én kveld, mot at jeg satt rolig, og ikke danset. Syns det var et godt forslag det ovenfor. Er det god stemning, så er det ikke noe problem å bli rusa på stemningen. Uansett, det er din kropp og du som bestemmer. Men da må du jo også ta de eventuelle konsekvensene.
Kosteskaft Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Du dør ikke. Men ved kyssesyken kan lever og nyre være svært svekket. Derfor skal du ikke drikke.
sunnlivsstil Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Jeg hadde kyssesyken i et halv år uten å vite, og jeg drakk, var ikke snakk om mye, men et par rusbrus og øl noen helger.. Jeg lever men det kan ta skade på leveren, og spesielt hvis du drikker mye. Vil anbefalle å ikke bli med dit, er det verdt det? jeg ville ikke tatt den risikoen
sunnlivsstil Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Det er STOR sjangse for å få ME.. det måvære helt forferdelig å få.. Noen må leve med det resten av livet, og holde seg i ro. En veninne lå i senga over et år.. i mørket, orket ingenting.. er det verdt det? lat som du blir full=) å drikke litt skader ikke, men ikke overdriv
¤Pernille¤ Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Du skal helst ikke drikke noe som helst de første to månedene i hvert fall, mener jeg at legen sa til meg. Og vær forsiktig med paracet, bruk heller ibux. Tro meg, det er ikke verdt det. Jeg har fått ME etter kyssesyken, og jeg hverken drakk eller brukte paracet. Du skal være veldig forsiktig med kroppen din når du har kyssesyken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå