Gå til innhold

Kredittkort som student?


Momseguri

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått avslag på min søknad om kredittkort fra banken :( Jeg er student og lever på studielånet mitt + penger fra sommerjobber (ca. 150 000 i året). Nå skal jeg en lengre periode til utlandet og vil ha kredittkort som en ekstra sikkkerhet. Problemet (tror jeg) er at min skattepliktige inntekt er 0 kr. i året. Er det allikevel mulig å få kredittkort? Bør jeg søke på nytt ett annet sted, eller er det helt håpløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg har nettopp fått avslag på min søknad om kredittkort fra banken :( Jeg er student og lever på studielånet mitt + penger fra sommerjobber (ca. 150 000 i året). Nå skal jeg en lengre periode til utlandet og vil ha kredittkort som en ekstra sikkkerhet. Problemet (tror jeg) er at min skattepliktige inntekt er 0 kr. i året. Er det allikevel mulig å få kredittkort? Bør jeg søke på nytt ett annet sted, eller er det helt håpløst?

Mener du med ekstra sikkerhet at du ønsker å ha et kort ekstra i tilfelle det første kortet streiker? Har du mer enn en konto i banken kan du i de fleste tilfeller bestille kort til den andre kontoen også.

Kredittkort er ikke en god løsning når du ikke har annen inntekt enn lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kredittkort kan du få penger igjen i tilfelle noen svindler deg. Dermed ekstra sikkerhet.

Jeg ville kanskje prøvd å søke igjen, muligens gå inn i banken å forklare situasjonen. Sånn at de ikke tror du en sånn "luksusfellen" tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider