Gå til innhold

Sette inn ytterdør i murvegg


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Vi har nettopp kjøpt vårt første hus! Jippi! :)

I underetasjen på huset er det ei leilighet som passer utmerket for utleie. Der er det stue, kjøkken, bad og soverom. Ulempen er at tidligere eiere har valgt å bruke leiligheten som en integrert del av resten av huset, så inngangen til leiligheta er liksom midt i husets hoveddel.

Så nå skal vi etterhvert få laget en egen inngang før vi leier ut. Da må vi stenge igjen døra som går inn til hoveddelen av huset, og lage en inngang i murveggen utenfra.

Er det noen som har peiling på omtrent hvor mye det vil koste? Jeg vet det er mange variabler dere ikke vet om, men jeg tenker sånn cirka pris. Det må jo slås hull i murveggen og settes inn ei skikkelig dør. Og hvor lang tid vil det ta å få gjort dette? Er det kun snekker jeg trenger, eller andre? Når jeg tenker meg om må vi jo ha et utelys til leietakeren, så elektriker må vi vel også ha.

Vi skal selvsagt ringe rundt i området og spørre hva de vil ta for jobben, men jeg vil gjerne være forberedt på omtrent hva det kommer til å koste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg TROR dere må søke kommunen om å få lov til dette da det er en fasadeendring! Lurt å sjekke dette først!

Det kan være en idé å få noen som kan borre i mur til å hjelpe dere. Resultatet blir definitivt penest på denne måten. Det koster litt! Jeg vil tippe 10.000,- (men det er fingeren i lufta! Vi måtte betale 20.000,- for noen vinduer.)

Dere må også ha en snekker til å sette inn dør og karm hvis dere ikke klarer dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...