Gå til innhold

*lilly*


*lilly*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange :klemmer: tilbake!

Skikkelig høstvær i dag med regn og kjøligere luft :regn: Jeg og frøkna trilla tur uansett vi, det var herlig med så fin og frisk luft! Er jo bare å kle på seg støvler og regnklær.. Frøkna lå godt pakket inn nede i vogna på Nøstebarn-skinnet sitt og så ut til å ha det veldig varmt og koselig, kunne godt tenke meg å ligget der selv ;) Hun ligger ihverfall fremdeles og sover :nigo:

Fikk NB-klærne jeg bestilte i dag, de ser kjempefine ut :rodmer: Jeg trenger vel ikke vaske de før bruk, eller? :klo: Gjør jo det med alle andre klær, men NB-klær skal vel vaskes minst mulig, de har vel heller ikke brukt skumle fargestoffer?

Jeg er ihvertfall glad jeg bestilte str 56/62, de er store i størrelsen og større enn en vanlig str 62 ser jeg. Sikkert litt store til lillesnuppa enda, men da har hun de utover høsten! Ergo`en vi bestilt kom også i dag, men jeg har ikke fått testet den ennå siden gullet ligger og sover i vogna si.

God helg! :kaffekopp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi har handlet fra NB har vi ihvertfall fått med en sånn lapp om at klærne ikke trenger å vaskes før bruk, så jeg tror det burde gå helt fint. :)

Lykke til med Ergoen, og god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

:vinke: Alt vel med denne damen? :)

Koslig å "se" deg igjen! :klemmer: Vi har det aldeles supert og nyter hver dag :rodmer: Håper dere har det like fint!

--------

NB klærne er kjempegode, du hadde rett *Joyce*, det stod jo at de ikke behøver vask før bruk :gjeiper: Lillejenta har hatt etpar solide bæsjelekkasjer, så det har blitt noen runder i vask likevel.. Mammaen har måttet gjøre en skikkelig innsats for å få vekk bæsjeflekkene, herlig :filer:

Er forresten godt fornøyd med Ergoen også, både jeg og sambo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv denne på bæsjeflekkene! Den er suveren! :jepp: Vi kunne ofte få litt bæsj på kantene på ullbukser (til tøybleier), da flekkvasket vi gjerne bare med den såpen. Utrolig drøy - vi har nylig brukt opp det første stykket vi kjøpte, før Turnerose ble født. Om du lanoliniserer klærne litt med kan de også bli mer flekkbestandige. :)

Så bra at dere liker Ergoen! :jepp:

:klemmer:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv denne på bæsjeflekkene! Den er suveren! :jepp: Vi kunne ofte få litt bæsj på kantene på ullbukser (til tøybleier), da flekkvasket vi gjerne bare med den såpen. Utrolig drøy - vi har nylig brukt opp det første stykket vi kjøpte, før Turnerose ble født. Om du lanoliniserer klærne litt med kan de også bli mer flekkbestandige. :)

Så bra at dere liker Ergoen! :jepp:

:klemmer:

Takk for gode tips :klemmer: Ser at NB har tilsvarende produkt, du har ikke prøvd de? Jeg vurderer å kjøpe en strømpebukse og en body til hos NB, og da kunne jeg slått sammen bestillingen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips :klemmer: Ser at NB har tilsvarende produkt, du har ikke prøvd de? Jeg vurderer å kjøpe en strømpebukse og en body til hos NB, og da kunne jeg slått sammen bestillingen :lur:

Lanolinkuren deres er praktisk talt identisk. Jeg foretrekker flekkfjerningssåpe i stykke fremfor flytende, men det er min personlige preferanse. Den fra NB fungerer akkurat like godt, flekkfjerningsmessig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Æsj, jeg har blitt skikkelig forkjøla :sur: Det passer mildt sagt dårlig å bli syk nå, vi har dåp til helga og som om det ikke var nok er sambo borte med jobben i tre dager! Og her sitter jeg med 39 i feber :grine: Håper bare ikke jeg smitter lillegull, hun er heldivis i strålende humør, men jeg vet ikke hvor mye sånne små tåler :klo: Selv om jeg bruker mye antibac og vasker hendene ofte blir det nok mye bakterier i nærheten av henne :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig å bli syk. Det kommer alltid når det passer dårligst... :sukk:

Mannen og jeg hadde flere runder med sykdom da Turnerose var liten, men hun hadde ikke en ordentlig forkjølelse før hun passerte halvannet og hadde begynt i barnehage. :)

God bedring! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uff, så kjedelig å bli syk. Det kommer alltid når det passer dårligst... :sukk:

Mannen og jeg hadde flere runder med sykdom da Turnerose var liten, men hun hadde ikke en ordentlig forkjølelse før hun passerte halvannet og hadde begynt i barnehage. :)

God bedring! :kose:

Takk :klemmer: Det var utrolig dårlig timing, men det gikk heldigvis bra. Jeg og snuppa holdt oss inne etpar dager, og da gikk det relativt raskt over. Hun ble ikke syk, og jeg var nesten helt frisk til dåpen. Litt snufs bare, og det var til å leve med :gjeiper:

----

Dåpen gikk kjempefint, snuppa var eksemplarisk som alltid. Hun var våken, men gråt ikke i det hele tatt, bare kikket seg nyskjerring rundt :ler: Selskapet var kjempekoslig, hun fikk så utrolig mye fint :daane: Jeg ble helt rørt (og litt misunnelig :ler:) Alt i alt en super dag som vi kommer til å huske, dåpsbarnet gikk fra arm til arm og var i strålende humør. Hun skravla i vei med alle :rodmer: Egentlig en fin alder å ha dåp på, hun er stor nok til å vise interesse for de rundt seg og for liten til å være redd :fnise:

3mnd kontroll har vi også hatt siden sist, hun vokser som bare det! Ikke så liten nå lenger, selv om hun var ganske liten da hun ble født. Nå er hun på den øverste vekstkurven, lille, store jenta mi :rodmer:

Mamma vil kjøpe voksipose til henne, jeg driver og lurer på hvilken :klo: Har bestemt meg for classic, og har veldig lyst på denne, men fornuften tilsier at jeg burde kjøpe en mer kjønnsnøytral siden nestemann faktisk kan bli gutt <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_filer.gif' alt=':filer:'> Spørs om det blir denne da, fin den også men jeg syns ikke den passer like godt til vogna siden vi har blå vogn <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_sjenert.gif' alt=':sjenert:'> Jaja, store problemer :gjeiper: Noen som vet om det er samme materiale i alle voksiposene? Dama på butikken sa at de fleste hadde dun (litt billigere) men at man også kunne få de med ull. Kan ikke se at det stemmer med det som står på nettsiden til voksi. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at dåpen gikk bra! Høres ut som en fin dag! :rodmer:

Øverste persentil er ikke dumt! Turnerose har jo vært stor for alderen hele veien, men jeg har hele tiden sett det som en fordel. Det var f.eks. helt supert da hun hadde RS-virus vinteren som var - hun tålte fint å ta av halvannen kilo, hadde sikkert ikke vært like greit om hun hadde ligget i motsatt ende av skjemaet... Også finnes det jo ingenting skjønnere enn runde, gode babyer. :hjerte:

Den grønne var jo den desidert fineste! :jepp: Gjør det noe at den er litt jentete om det skulle bli en gutt neste gang, da? ;) Jeg tar ikke farger så tungt sånn sett - jeg tenker at en gutt neppe tar skade av en vognpose med litt rosa på. Men jeg er da også fargegal, og har denne vogna med knæsj gul, hjemmesydd vognpose i. :ler: Tror barn responderer bedre på sterke, klare farger enn svart/andre nøytrale, mørke farger! Og en baby/toddler lar seg ikke merke med jente- og guttefarger, det kommer ikke før senere. Turnerose elsker rosa og lilla, men hun er veldig glad i grønt og blått også. Hun har ikke ytret noe om kjønnsdeling av farger så langt. Men svart og hvitt vil hun ikke ha på seg, jeg hadde mitt svare strev med å få på henne svart genser og strømpebukse ifbm marihønekostymet hun hadde på karneval i februar. :fnise:

Kjenner ikke så godt til Voksi forøvrig, så kan ikke hjelpe deg med ull vs. dun-spørsmålet...

Det er så koselig med oppdateringer fra deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilly!

Så gøy at dåpen ble en suksess! :ler: Høres ut som snuppa di er helt i rute :jepp:

Jeg har jo ingen personlige erfaringer med disse posene ennå, men har googlet litt. Og det andre sier er at det er for mye knyting på woksi-posene. Så jeg tror jeg skal hive meg på kampanjetilbud på easy-grow :filer:

http://www.babyshop.no/reise-og-tur/poser-og-tilbehor/easygrow-hood

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høre at dåpen gikk bra! Høres ut som en fin dag! :rodmer:

Øverste persentil er ikke dumt! Turnerose har jo vært stor for alderen hele veien, men jeg har hele tiden sett det som en fordel. Det var f.eks. helt supert da hun hadde RS-virus vinteren som var - hun tålte fint å ta av halvannen kilo, hadde sikkert ikke vært like greit om hun hadde ligget i motsatt ende av skjemaet... Også finnes det jo ingenting skjønnere enn runde, gode babyer. :hjerte:

Den grønne var jo den desidert fineste! :jepp: Gjør det noe at den er litt jentete om det skulle bli en gutt neste gang, da? ;) Jeg tar ikke farger så tungt sånn sett - jeg tenker at en gutt neppe tar skade av en vognpose med litt rosa på. Men jeg er da også fargegal, og har denne vogna med knæsj gul, hjemmesydd vognpose i. :ler: Tror barn responderer bedre på sterke, klare farger enn svart/andre nøytrale, mørke farger! Og en baby/toddler lar seg ikke merke med jente- og guttefarger, det kommer ikke før senere. Turnerose elsker rosa og lilla, men hun er veldig glad i grønt og blått også. Hun har ikke ytret noe om kjønnsdeling av farger så langt. Men svart og hvitt vil hun ikke ha på seg, jeg hadde mitt svare strev med å få på henne svart genser og strømpebukse ifbm marihønekostymet hun hadde på karneval i februar. :fnise:

Kjenner ikke så godt til Voksi forøvrig, så kan ikke hjelpe deg med ull vs. dun-spørsmålet...

Det er så koselig med oppdateringer fra deg! :)

Koslig at du gidder å lese :nigo:

Ja, ingenting er finere enn deilige, lubne babyer :hjerte: Hun har fått masse søte valker, dobbelthake og "streker" på armene - helt nydelig såklart :ler: Ikke så enkelt å vaske, men det er godt å vite at hun får nok mat! Og som du sier, så er det veldig greit at hun har litt å gå på hvis hun skulle bli syk.

Jeg er jo helt enig i det du skriver om barn og farger - kjempestilig vogn forresten :jepp: Jeg har falt litt for den grønne posen, så det spørs om jeg går for den :lur:

Hei Lilly!

Så gøy at dåpen ble en suksess! :ler: Høres ut som snuppa di er helt i rute :jepp:

Jeg har jo ingen personlige erfaringer med disse posene ennå, men har googlet litt. Og det andre sier er at det er for mye knyting på woksi-posene. Så jeg tror jeg skal hive meg på kampanjetilbud på easy-grow :filer:

http://www.babyshop.no/reise-og-tur/poser-og-tilbehor/easygrow-hood

Så koslig at du er innom :klemmer:

Hun er helt i rute ja, gøy med alt det nye som skjer! Håper det står bra til hos dere også, er innom og leser nå og da men lenge siden jeg har skrevet noe. Takk for tips om easy-grow, skal se litt på den, men liker veldig godt voksi ;)

Jeg kan absolutt anbefale easygrow, god og varm pose. Jeg syntes voksi tar for stor plass i vognen. Men det er min mening ;)

Takk for tips! :klemmer: Dere har citybag, ikke sant? Får se på bloggen din, regner med du har bilde :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte litt selvskryt! Jeg er kommet godt i gang med trening igjen nå, føles veldig godt :jepp: Kondisen er ikke så ille som forventa heller til tross for endel måneder uten særlig fysisk aktivitet :tommelsmil: Er med på litt gruppetimer, og trener litt styrke i tillegg. Veier det samme som før, men det er nok litt ekstra på magen som jeg helst vil stramme opp litt :filer: Sier ikke nei til å ta av noen kilo heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...