Gå til innhold

*lilly*


*lilly*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Næ! Se hun sneik seg på UL uten å si fra! :ler: Jeg var helt sikker på at det var litt senere i uken - din luring! :lur:

Så strålende at alt så supert ut! :) (Det visste jeg jo :Nikke: )

Kan tenke meg det er en stor opplevelse :hjerte: :rødme: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter! Jeg er fremdeles i lykkerus :ler:

Kom til å tenke på at hun ikke sa noe om livmorhalsen, kan jeg da gå utfra at den er ok? Det er vel vanlig at de sjekker den også på tidlig UL, eller?

13 uker i dag! :hoppe: På UL mente hun jeg var to dager kortere, men jeg endrer ikke tickeren før evt. etter ordinær UL tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke sjekket livmorhalsen min på noen av de UL'ene jeg har vært på (tre stykk til nå både privat og offentlig) - på ordinær UL så sjekker de hvor morkaka ligger og mengde med fostervann, sånn utover det "tekniske" med babyen.

Skjønner godt at du er i lykkerus etter å ha sett den lille! Det er en fantastisk opplevelse å se at det er liv inne i magen! Bare å glede deg til den ordinære UL'en for da er det ennå mer action i magen!

Stor :klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har ikke sjekket livmorhalsen min på noen av de UL'ene jeg har vært på (tre stykk til nå både privat og offentlig) - på ordinær UL så sjekker de hvor morkaka ligger og mengde med fostervann, sånn utover det "tekniske" med babyen.

Skjønner godt at du er i lykkerus etter å ha sett den lille! Det er en fantastisk opplevelse å se at det er liv inne i magen! Bare å glede deg til den ordinære UL'en for da er det ennå mer action i magen!

Stor :klem: fra meg.

Det er kanskje ikke vanlig før litt senere. Hun sjekket morkaken, den såg helt fin ut. Gleder meg allerede til neste UL, håper jeg får innkalling i dag :lur: Ringte og sjekket at de hadde fått henvisningen, og da sa de at de skulle sende brev snart. Sambo syns vi skulle hatt vårt eget UL apparat, så kunne vi sett på lille frø hver dag :fnise: Det var en utrolig opplevelse altså, jeg har sikkert sagt det 100 ganger, men det var det virkelig. Vi såg til og med at den lille åpnet munnen og drakk fostervann. Utrolig fasinerende :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey! 13 uker! :skya:

*fjernet andres bekymringer*

Poenget mitt, er at du er kjempeheldig som har sett det vakre som er magen som puster og til og med drikker fostervann :ler:

Kanskje man skulle kjøpe seg en sånn doppler/angel sound?

edit: det ble helt feil at jeg skal spre mine bekymringer i din dagbok! :ler::klem:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey! 13 uker! :skya:

jeg er litt misunnelig på at du har vært UL. En i skravletråden min (terminklubb) hadde vært på UL, hvor alt var dødt :sukk: Sånt gjør meg litt redd for at MA kan skje meg også. Tenker at alt er bra så lenge man ikke blør, men man kan jo ikke vite med disse MA'ene som er helt uten symtomer :dåne:

Poenget mitt, er at du er kjempeheldig som har sett det vakre som er magen som puster og til og med drikker fostervann :ler:

Kanskje man skulle kjøpe seg en sånn doppler/angel sound?

Skjønner godt at du er bekymret, det har jeg også vært i perioder. Men husk at MA tross alt er ganske uvanlig, så jeg syns at så lenge alt virker bra, så er sannsynligheten veldig stor for at det faktisk er det! Jeg er helt sikker på at det kommer til å gå kjempefint :jepp: Og så kan du bare glede deg til du skal på UL, det er helt fantastisk å se den lille babyen for første gang. Jeg begynner fremdeles nesten å gråte bare jeg tenker på det :fnise: Du har så utrolig mye å se frem til, så på en måte er jeg nesten litt misunnelig på deg også, som har til gode å få oppleve det :ler: Men såklart, jeg er veldig glad for at jeg er 13 uker på vei og allerede har sett et usedvanlig vakkert lite frø :hjerte:

Doppler ser sikkert greit, men det kan gjøre deg unødig stressa om du ikke finner hjertelyden. Dessuten er det vel heller ikke så enkelt å finne har jeg skjønt.. Hvis du klarer ville jeg ventet til 12 uker, ellers kan du jo ta en tidlig UL ved 10 uker. Da skal alle organene være ferdig laget, og sannsynligheten for at det går fint er veldig stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at alt så bra ut på UL, lilly! :) Og ikke minst så bra at det var en så deilig opplevelse for dere, skjønner veldig godt hva du mener!

Hvordan går det med kvalmen forresten, er den like ille fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er bekymret, det har jeg også vært i perioder. Men husk at MA tross alt er ganske uvanlig, så jeg syns at så lenge alt virker bra, så er sannsynligheten veldig stor for at det faktisk er det! Jeg er helt sikker på at det kommer til å gå kjempefint :jepp: Og så kan du bare glede deg til du skal på UL, det er helt fantastisk å se den lille babyen for første gang. Jeg begynner fremdeles nesten å gråte bare jeg tenker på det :fnise: Du har så utrolig mye å se frem til, så på en måte er jeg nesten litt misunnelig på deg også, som har til gode å få oppleve det :ler: Men såklart, jeg er veldig glad for at jeg er 13 uker på vei og allerede har sett et usedvanlig vakkert lite frø :hjerte:

Der var du i gang med å svare, mens jeg sletta innlegget ja :ler:

Har vurdert i dag å betale for privat UL, men det er jo teit også bare for å få vite 2-3 uker før liksom.. ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh - så gøy med ul :rødme: (gleder meg sååå til den dagen kommer for oss...)

:strix::hoppe: 13 Uker :hoppe::strix:

Ha en fortsatt fin dag - snart er det helg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag :dåne: Kjenner at jeg ikke har det samme overskuddet som før og at jeg ikke rekker over alt jeg helst skulle ønske.. Men sånn er det, det er bare ikke så enkelt å innse for en "perfeksjonist" som meg :filer: Så nå sløver jeg på sofaen etter en ganske intens dag. Aller helst skulle jeg bake, vaske, ordne og handle - men det får bare være. Kvalmen er til å leve med, men jeg merker godt at den blir verre når jeg er trøtt og stresset. Hadde forventet at den skulle forsvinne helt etter 12 uker, men nå er jeg tilbake på det nivået jeg var helt i starten og rundt 10 uker. Matlysten er på vei tilbake, så det lover jo godt for julen :ler: Jeg har også begynt å få en liten kul på magen :rødme: Den er sånn at jeg ikke kan holde den inn, så jeg kamuflerer med litt vide klær. Jeg har ikke lagt på meg noe ellers, så jeg er ganske sikker på at det er babyrelatert og ikke fett. Gravidbuksene er allerede tatt i bruk ;)

En fin fredagskveld til dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er veldig koslig med kul, gøy at det skjer noe :ler: Gleder meg til det blir skikkelig babykul og jeg ikke bare ser blubbete ut!

Spørsmål: På UL`en sa hun at morkaken låg på forsiden, sånn at det kunne ta litt tid før jeg kjente spark. Mente hun da spark man kjenner hvis man legger hånden på magen, eller mente hun generelt liv & bevegelse i magen? Jeg tenkte at de første bevegelsene kjennes fra "innsiden", og da skal det vel ikke ha noe å si hvor morkaken ligger? Eller?

Har forresten fått innkalling til ordinær UL nå, spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er ordinær ul?

Ifølge det jeg vet, også ord fra jordmødre, er det spark generelt. Morkaken tar for endel støt, så derfor kjenner man oftere bevegelse tidligere om man har bakliggende morkake :jepp:

Jeg kjente de første bevegelsene i uke 14, og har bakliggende morkake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...