Gå til innhold

*lilly*


*lilly*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg bestilt time til tidlig UL om ca 1 1/2 uke :hoppe::filer: :dåne: Både gleder og gruer meg, vet jeg kommer til å være nervevrak lenge før selv om det tross alt er stor sannsynlighet for at alt er normalt. Har tenkt litt frem og tilbake ang. tidlig UL, men har kommet frem til at vi vil se at alt ser ok ut før vi forteller det til noen. Da kan vi slappe av i julen, og bare kose oss :hjerte: Bank i bordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer så fryktelig på om jeg skal gjøre det der jeg også.. Hadde jo vært fantastisk deilig og visst om ting var som det skulle før jul.. Hmm.. Får gå i tenkeboksen en liten stund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å snu på det: hva skulle være grunnen til at dere IKKE skulle ta tidlig ultralyd?

Vi tenkte som så at dersom noe var galt med fosteret, ville vi heller vite det tidlig enn så sent som i uke 18. For vår del ville det vært enklere å avbryte svangerskapet på et tidlig tidspunkt, dersom det skulle vise seg å være noe galt med fosteret. Og skulle det vise seg å være mindre avvik, så har man bedre tid til å venne seg til tanken.

For vår del viste det seg jo at det faktisk var fint å få en tidlig beskjed om hva magen inneholdt, både for at jeg kan få bedre oppfølging tidlig, og for at vi selv kan venne oss til tanken på at det kommer to små bebiser på en gang.

Det jeg prøver å si, er at jeg absolutt synes dere skal ta tidlig ultralyd dersom dere har lyst til det. For meg var det veldig fint å få se at det var en dunkende hjerte der, merker at jeg sover mye bedre om natten nå når jeg vet det. Men så mener jo jeg også at alle kvinner burde få tilbud om en rutinemessig tidlig ultralyd, da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å snu på det: hva skulle være grunnen til at dere IKKE skulle ta tidlig ultralyd?

Vi tenkte som så at dersom noe var galt med fosteret, ville vi heller vite det tidlig enn så sent som i uke 18. For vår del ville det vært enklere å avbryte svangerskapet på et tidlig tidspunkt, dersom det skulle vise seg å være noe galt med fosteret. Og skulle det vise seg å være mindre avvik, så har man bedre tid til å venne seg til tanken.

For vår del viste det seg jo at det faktisk var fint å få en tidlig beskjed om hva magen inneholdt, både for at jeg kan få bedre oppfølging tidlig, og for at vi selv kan venne oss til tanken på at det kommer to små bebiser på en gang.

Det jeg prøver å si, er at jeg absolutt synes dere skal ta tidlig ultralyd dersom dere har lyst til det. For meg var det veldig fint å få se at det var en dunkende hjerte der, merker at jeg sover mye bedre om natten nå når jeg vet det. Men så mener jo jeg også at alle kvinner burde få tilbud om en rutinemessig tidlig ultralyd, da... :sjenert:

Bare så det er sagt; vi kommer til å ta UL altså, time er bestilt og alt er klart! Det er egentlig ingen andre grunner enn de praktiske, da det innebærer fri fra jobb og litt reising for både meg og sambo. Hadde vi hatt mulighet for å ta UL i lunsjen hadde vi nok gjort det for lenge siden ;) Skal bli godt å få vite hvordan det står til i magen - uansett hva utfallet blir. Som du sier, det er veldig lenge å vente til uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med UL. Blir godt å få se lille minien, kunne senke skuldrene og nyte å vite at dere skal bli foreldre :)

Støtter Milla på det :Nikke:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt i tenkeboksen.. Vurderer faktisk å vente, selv om jeg ikke helt selv forstår hvorfor :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt i tenkeboksen.. Vurderer faktisk å vente, selv om jeg ikke helt selv forstår hvorfor :ler:

Jeg tror nok tidlig UL er mye vanligere på KG enn IRL altså ;) Her tar jo nesten alle det, mens ingen av mine veninner med barn har gjort det (så vidt jeg vet). Det er viktig å huske på at det stort sett går bra, de aller fleste som er kommet forbi 12 uker føder friske barn 6 mnd senere. For min egen del er det litt vanskelig å la være når man har muligheten til det, da kan vi slappe av og kanskje begynne å handle litt. Dessuten så er det greit å vite dersom det skulle være noe avvik også, uansett hvilke avvik det evt. skulle være. I tillegg har sambo veldig lyst til å ta tidlig UL, han kjenner ikke alle graviditetshormonene-/plagene på kroppen, så det vil forhåpentligvis bli en fin opplevelse for han også.

----------

Forresten, noen som begynner å se forskjell på magen? Den siste uken har jeg merket at magen står mer "ut" enn før. Til og med på morgenen, det har den ikke gjort før. Jeg har heller ikke lagt noe på meg så langt, og er normalt slank i utgangspunktet. Jeg skjønner at det ikke er fosteret altså, livmoren er ikke så langt oppe, men det er vel kanskje tarmer ++ som blir presset oppover? Noen som vet? Uansett, gøy at det skjer noe :ler: Formen er ellers som før, trøtt og uggen, men ikke verre enn at det går an å leve med. Merker godt at overskuddet er kraftig redusert, blir raskt sliten. Men nå er det helg snart! Herlig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Det er forandringer i kroppen som er på gang over en voksende livmor. Men de sier at det kun er oppblåshet på et så tidlig tidspunkt. Livmoren er på størrelse med en appelsin i uke 10/11.

Leste en på kg som merket at hun begynte å få gravidmage i uke 6-7 :sjenert: Ble litt stum da kjente jeg... ;)

Bare vent, magen kommer fortere enn du tror. Så kommer du til et punkt der du ikke lenger kan se tærne dine, bøy og tøy ikke er noe særlig behagelig lenger, og du ikke finner en eneste god sovestilling om natten fordi babyen romsterer rundt der inne. Dit er jeg nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forandringer i kroppen som er på gang over en voksende livmor. Men de sier at det kun er oppblåshet på et så tidlig tidspunkt. Livmoren er på størrelse med en appelsin i uke 10/11.

Leste en på kg som merket at hun begynte å få gravidmage i uke 6-7 :sjenert: Ble litt stum da kjente jeg... ;)

Magen min står mer "ut" allerede :fnise: Men er nok oppblåst ja :ler:

Og det blir verre og verre også :sjenert:

Har du kjøpt deg noen gravidebukser ennå Lilly?

Jeg bestilte jo mammabukser fra H & M likegodt først som sist. Også prøvde jeg de i går. De passet kjempefint, men en ordentlig gravide-kul (og ikke oppblåst kul) så blir det veldig bra altså. Kan ikke si jeg føler meg særlig sexy i mine vanlige litt for stramme bukser nå :gjeiper: Jeg tror det er godt for selvfølelsen med litt tilpassede klær ;)

Forøvrig så kan det vel hende at du har "poppet"? Eller er det eksakt uke 12 det skjer liksom...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Når du har funnet skambeinet ditt tar du tommelfingeren din og peker inn mot magen. Føl deg ned til du treffer skambeinet. Gå tre-fire cm opp og press lett innover.

Kjenner du noe hardt der, er det livmoren din som vokser. Hvor tidlig du kan kjenne det kommer an på om man har en såkalt normal livmor, eller om den er foroverbøyd eller bakoverbøyd. Det sier seg selv at dersom livmoren din er bakoverbøyd tar det lengre tid å finne den, men dette bør du allikevel klare rundt 13-14 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter!

Jeg må si jeg gleder meg til jeg får skikkelig mage, og ikke bare luft og tarmer :gjeiper: Uansett hva det er, så er det definitivt mindre plass og det begynner å bli ubehagelig med for mye press på magen. Så ja, jeg har akkurat kjøpt mine første mamma-bukser, men jeg tørr ikke bruke de før jeg har kommet over 12 uker :fnise: Inntil da har jeg en annen med høyt liv som jeg tror jeg kan bruke ganske lenge.

Det er mange rare meninger på KG ja, jeg lest også om ei som sa hun kjente bevegelser i uke 7 eller noe :ler: Rart hva folk får seg til å påsta :dåne:

Milla: Hvor "kommer" livmoren fra når man kan kjenne den? Jeg trooor kanskje jeg kjenner noe hardt, men det er like under huden ved skambenet. Sannsynligvis er det vel en muskel er noe. Jeg tenkte kanskje at den kom mer innenfra og ikke rett nedenfra, hvis du skjønner?

Rolig søndag, jeg baker julekaker og koser meg! Ikke helt det samme overskuddet som før, men med litt pauser går det veldig fint :jepp:

Ha en fin søndag alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rolig søndag, jeg baker julekaker og koser meg! Ikke helt det samme overskuddet som før, men med litt pauser går det veldig fint :jepp:

Ha en fin søndag alle sammen :klemmer:

BAke julekaker er jo kos da! :ler:

Syns det høres ut som formen din er på vei opp jeg :jepp: Du er jo til og med innom KG i helgen ;):ler: (Men det er kanskje internett-tilgangen som er tilbake?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for stigende form! :hoppe:

Imponert over at du orker å bake julekaker, selv i normal tilstand får bare tanken på å bake julekaker meg til å kaldsvette. ;) Baksten er det mamma som tar seg av. ;)

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at både multisitat og uttrykksikoner er ute av drift, igjen, så da får vi ta det på tungvidte måten..

Line: Julekaker og julegodis er kjempekos. Ikke noe stress i det hele tatt ;) Har ikke like mye søtsug som før, så det er ikke så mye svinn heller.. Og formen er svakt stigende, men det er nok i hovedsak internett som er tilbake igjen :ler:

Mocci: Elsker baking, så det gjør jeg veldig gjerne - gravid eller ikke :ler:

-----

To dager igjen til den magiske grensen, på et merkelig vis har jeg blitt mer nervøs igjen nå. Det har vel noe med å være så nærme, dersom det hadde gått galt nå ville det vært skikkelig, skikkelig ille. Ingenting som tyder på det altså, det er bare jeg som tenker for mye :sjenert: Kjenner det skal bli godt å få tatt den UL`en altså, selv om vi er nervøse både jeg og sambo. Gleder meg så til å kunne fortelle det til "alle", kjøpe babyting, strikke osv. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager igjen til den magiske grensen, på et merkelig vis har jeg blitt mer nervøs igjen nå. Det har vel noe med å være så nærme, dersom det hadde gått galt nå ville det vært skikkelig, skikkelig ille. Ingenting som tyder på det altså, det er bare jeg som tenker for mye :sjenert: Kjenner det skal bli godt å få tatt den UL`en altså, selv om vi er nervøse både jeg og sambo. Gleder meg så til å kunne fortelle det til "alle", kjøpe babyting, strikke osv. :rødme:

Ikke noe vits å gi næring til katastrofetanker, det fører ikke noe godt med seg. Kast de i skuffen og lås igjen! :ler: Det pleier jeg å gjøre :fnise: UL kommer til å bli en kjempepositiv opplevelse for dere! Og jeg er helt sikker på at alt er i sin skjønneste orden der inne :nigo:

Fikk en psykic følelse nå - jeg tror det er gutt der. Husk at jeg har sagt det ;)

Klemmer fra synske line :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...