Gå til innhold

*lilly*


*lilly*

Anbefalte innlegg

Takk, søte jenter :klemmer: 10 uker føles veldig bra :strix:

Kopierer denne fra babyverden jeg, syns den er så grei :nigo:

Du er nå 10 uker på vei

Unnfangelsen finner sted omkring: 29. september 2010 :hjerte:

Hjertet begynner å slå: 24. oktober 2010 :hjerte:

Embryoet beveger seg: 17. november 2010 :hjerte:

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 24. november 2010 :hjerte:

Alle indre organer er ferdig formet: 24. november 2010 :hjerte:

Risikoen for spontanabort avtar: 8. desember 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 15. desember 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 22. desember 2010

Fosteret svelger og tisser: 5. januar 2011

Tid for ultralyd: 12. januar 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 19. januar 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 2. februar 2011

Fosteret begynner å høre: 23. februar 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 23. mars 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 27. april 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 3. juni 2011

Antatt termindato: 24. juni 2011 :babysmokk:

Tenk, jeg har et foster i magen :rødme: Nå er neste milepæl at risikoen for spontanabort avtar, det skal blir godt å komme over den grensen altså :dåne: Guri, som jeg gleder meg til 2. trimester, det tror jeg blir veldig bra! Det er så mye spennende som skjer da; ultralyd, bevegelser, kanskje vi får vite kjønn :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk, jeg har et foster i magen :rødme: Nå er neste milepæl at risikoen for spontanabort avtar, det skal blir godt å komme over den grensen altså :dåne: Guri, som jeg gleder meg til 2. trimester, det tror jeg blir veldig bra! Det er så mye spennende som skjer da; ultralyd, bevegelser, kanskje vi får vite kjønn :lur:

Jaa, gleder meg også til 2. trimester :Nikke: Ikke bare er man ganske så sikker på at barnet blir værende. Men så vidt jeg har lest så er det jo masse som skjer med følelsene våre innover mot det vi har i magen også :rødme: I tillegg til bevegelser og UL og kjønn... og.. :nigo: Kommer til å bli en uendelig rekke oppturer :ler:

Hvordan er det for deg på jobben om dagen?

:hoppe: Hopper litt for 10 uker for deg :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så trøtt for tiden, skjønner det ikke.. Syns alle snakker om at de er så trøtte i starten, også blir det bedre etterhvert. Sammenlignet med hvordan det er nå var jeg helt "normal" rundt uke 6-8 da jeg innbilte meg at jeg var litt trøtt. Nå er jeg ødelagt :dåne: Klarte til og med å sovne på jobb i dag, utrolig pinlig :rodme: Siden jeg likevel er i klagemodus kan jeg like gjerne si at jeg er uggen, kvalm og oppblåst. Trent har jeg ikke gjort på lenge :sjenert: Men ellers er alt bra :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå.. du sovna! :fnise:

:klem:

Hold ut, bare maks 2 uker til det blir bedre! :)

Ja, jeg gjorde visst det :fnise: Det hjalp da, ble mer opplagt etterpå! Kanskje jeg må innføre en liten power-nap :lur:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for en time siesta rett etter lunch :jepp: Det hadde vært saker det. Lurer på om sjefen min synes at det er greit :klø: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Men nå er det snart helg :nigo: Og da kan du sove masse!

Gratulerer med 10 uker forresten :strix:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for ti uker litt på etterskudd!

Pinlig å sovne på jobben da... Men godt det er helg nå så kan man sove så mye man vil i to hele dager i strekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare to uker igjen av 1. trimester :tommelsmil:

Alt blir bedre i 2. trimester - selv om jeg er ganske trøtt enda - kan det ikke sammenlignes med sånn det var... sovnet over bordet på kontoret mitt en dag... heldigvis var døren lukket og ingen kom inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjer'a bagera?

:skya:

Har ikke hatt så mye å oppdatere her egentlig, derfor lite aktivitet :gjeiper: Men, i dag har jeg vært på første legetime! Jeg byttet jo fastlege for en stund tilbake, jeg liker best kvinnelig leger og tenkte det kunne være greit når jeg er gravid, da blir det vel gjerne noen ekstra kontroller i underetasjen :sjenert: Når jeg bestilte time viste det seg at fastlegen min var ute i permisjon et helt år, så da endte jeg opp med det jeg fryktet mest; ung, mannlig dansk legevikar på min egen alder :filer: Greit nok, men jeg fikk følelsen av at det var første gang han hadde en slik kontroll.. Han insisterte bl.a. på at jeg kom til å få innkalling til UL i uke 13, det var det som var vanlig :gjeiper: Jeg spurte om det ikke pleier å være UL i uke 18, men neida, det var uke 13 som var vanlig :lete: Og da jeg spurte om de testet for toxoplasmose skjønte han ikke hva jeg mente. I det hele tatt, jeg er ganske sikker på at jeg kunne gjort den legetimen bedre enn han :ler: Neste kontroll blir ihvertfall hos jordmor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er 10 uker på vei allerede! :hoppe:

Ikke noe koselig med ung, uerfaren lege :nei: Kan tenke meg det er litt spesielt med første legetime som gravid og da trenger man jo ikke noen som ikke helt vet hva de driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det på den positive siden, hvis du kommer inn igjen til han i uke 13 får du jo se det lille knøttet ditt tidligere enn planlagt :jepp:

:klemmer:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er 10 uker på vei allerede! :hoppe:

Ikke noe koselig med ung, uerfaren lege :nei: Kan tenke meg det er litt spesielt med første legetime som gravid og da trenger man jo ikke noen som ikke helt vet hva de driver med.

Det er rart, tiden gikk utrolig seint de første ukene, nå går det plutselig raskere! Heldigvis :ler:

Nei, jeg ble litt skuffa. Neste gang jeg skal til legen kommer jeg til å be spesielt om ikke å få den samme, han svarte jo feil på de få spm jeg hadde :fnise:

Se det på den positive siden, hvis du kommer inn igjen til han i uke 13 får du jo se det lille knøttet ditt tidligere enn planlagt :jepp:

:klemmer:

Det er sykehuset som sender innkalling og siden jeg regner med at de vet hva de driver med får jeg vel ikke time der før rundt uke 18. Det var bare legen som surra :snurt: Men jeg hadde ikke takket nei til UL i uke 13 jeg altså :ler:

---------

:strix: 11 uker i dag! En uke igjen til 12 uker! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...