Gå til innhold

*lilly*


*lilly*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper dere har det strålende på kjærestetur! :klemmer:

(Er det lov å være iitt misunnelig? :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :klemmer:

Det virker som lille frø har det bra, heldigvis! Jeg derimot er utrolig kvalm, har spydd en gang og må brekke meg ved akutt ekle lukter :spy: Syns sea-bands hjelper litt, men ikke så veldig mye. Det har resultert i at matlysten er på et bunn-nivå, noe som er en ny opplevelse for et matvrak som meg :fnise: Det er virkelig ingenting som frister, epler og appelsiner er det eneste som går an :gjeiper:

Her var det også slik i begynnelsen, bare grønne epler, appelsiner og appelsinjuice som fungerte med hjelp av seabands. Etter tidlig ul da jeg var 7 uker på vei bestilte jeg meg akupunkturtime for å få hjelp mot kvalmen, det gjorde virkelig susen :jepp: Er ikke helt kvitt kvalmen, så seabands-ene er trofast følgesvenn enda..

Håper dere koser dere på kjærestetur :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg har merket endel av kvalmen ja, har vært sykmeldt i litt under 2 uker :sjenert: Føler at det er litt bedre nå, så jeg skal nok på jobb igjen når denne sylmld går ut. Har vært kvalm store deler av dagen fra ca 5+3 og frem til 6+4. Nå de siste dagene har formen blitt værre utover eftaen, men jeg føler meg i bedre form fra morgenen av.. Svinger nok litt.

Håper formen din holder seg sånn noenlunde, det er fint med symptomer men kjedelig med uutholdelig kvalme :gjeiper:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Da er jeg tilbake :hallo: koslig å lese hilsner fra dere alle sammen :klemmer:

Jeg har hatt en fantastisk (lang)helg, helt perfekt på alle måter! Vi har opplevd masse sammen og bare kost oss :hjerte: Det har vært helt herlig med noen dager ferie nå, kunnet sove lenge, spise når jeg har følt for det, ta pauser når det har vært nødvendig. Kvalmen har vært der hele tiden, men det har gått greit ved hjelp av seabandsene. Har også funnet ut at kvalm + flytur = dårlig kobinasjon.. klarte heldigvis å holde meg til jeg kom av flyet i det minste, å spy i offentlighet er virkelig ikke noe særlig :gjeiper: De siste dagene har jeg merket at kvalmen er mer intens på morgenen, og litt bedre utover dagen. I dag var det ekstra ille, at jeg måtte tidlig opp gjorde det ikke bedre akkurat.. da kom frokosten raskt i retur :filer:

Alt i alt er livet veldig fint akkurat nå, snart er onsdagen over plutselig er det bare to dager igjen til helgen ;) Lille frø virker å ha det fint, snart må jeg bestille første legetime også :gravid: Er litt spent selv om jeg vet det bare er standard blodprøver osv. :fnise: Satser på en tidlig UL i uke 12, før vi forteller det til noen. Har litt lyst at de skal sjekke etter Downs bl.a. men så har jeg lest at de ikke har lov til å gjøre det? Virker som mange gjør det uansett :klø: Hvis noen har gode tips til UL klinikk, helst noen som er litt grundige, så blir jeg glad for det :popcorn:

Og så må jeg jo :hoppe: litt for 8 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har hatt det storartet på tur! :ler:

Ville ikke takka nei til en liten uke ferie selv nå i sorte november.. Får man spørre hvor dere har vært eller? Jeg tipper Berlin :Nikke:

Og kvalmen er relativt stabil skjønner jeg.. høres ut som du har en viss kontroll på den i allefall :)

8 uker er vel en viktig milepæl, ikke sant? Lille frø sitter godt :) Grattis! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 8 uker!

De målte nakkefolden, eller veskeansamlingen hos mini da jeg var på UL i uke 12 - men fikk ikke vite om det var mye/lite i forhold til normalen. Håper og tror de ville sagt fra om det var store avvik. Men de har ikke lov å sjekke spesifikt om det er Downs eller ikke, med mindre du er i risikogruppen. Mener i allfall det er noe sånt jeg har lest om akkurat dette...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yakk for heiing jenter :nigo:

Godt å høre at dere har hatt det storartet på tur! :ler:

Ville ikke takka nei til en liten uke ferie selv nå i sorte november.. Får man spørre hvor dere har vært eller? Jeg tipper Berlin :Nikke:

Og kvalmen er relativt stabil skjønner jeg.. høres ut som du har en viss kontroll på den i allefall :)

8 uker er vel en viktig milepæl, ikke sant? Lille frø sitter godt :) Grattis! :blomst:

November er en fin tid for litt ferie, da går tiden til jul litt raskere ;) *borte*

8 uker er en liten milepæl, ser frem til den store på 12 uker da :gjeiper: Alt føles ihvertfall normalt så langt!

Takk søte du :klemmer:

:hoppe: for 8 uker!

De målte nakkefolden, eller veskeansamlingen hos mini da jeg var på UL i uke 12 - men fikk ikke vite om det var mye/lite i forhold til normalen. Håper og tror de ville sagt fra om det var store avvik. Men de har ikke lov å sjekke spesifikt om det er Downs eller ikke, med mindre du er i risikogruppen. Mener i allfall det er noe sånt jeg har lest om akkurat dette...

:klem:

Ok, da vet jeg det ;) Takk :klemmer:

Hurra for 8 uker :hoppe: Og jeg puster deg i nakken :lur::fnise:

Blir imponert om du klarer å ta meg igjen :ler:

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme i dag, travelt å være på jobb når jeg hele tiden føler jeg må spy. Dessuten er det et stykke fra kontoret mitt til toalettet, så jeg må ha litt å gå på :sjenert: Da er det bedre å jobbe hjemme, en bekymring mindre :ler: Kostholdet mitt består stort sett av mandarin/appelsin for tiden, klarer heller ikke å drikke nok, så jeg blir litt ekstra slapp bare av det.

Har endelig bestilt legetime. Skal i slutten av november, da er jeg 11 uker på vei. Har nettopp byttet til kvinnelig fastlege, men hun har selvfølgelig mammaperm :gjeiper: Typisk, da ender jeg vel opp med mannlige vikarer på 25 år :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme i dag, travelt å være på jobb når jeg hele tiden føler jeg må spy. Dessuten er det et stykke fra kontoret mitt til toalettet, så jeg må ha litt å gå på :sjenert: Da er det bedre å jobbe hjemme, en bekymring mindre :ler: Kostholdet mitt består stort sett av mandarin/appelsin for tiden, klarer heller ikke å drikke nok, så jeg blir litt ekstra slapp bare av det.

Har endelig bestilt legetime. Skal i slutten av november, da er jeg 11 uker på vei. Har nettopp byttet til kvinnelig fastlege, men hun har selvfølgelig mammaperm :gjeiper: Typisk, da ender jeg vel opp med mannlige vikarer på 25 år :filer:

Håper du er heldigere med din mannlige vikar enn meg da! Min er helt amøbe! hehe

Og hipp hurra for 8 uker (+en dag)!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du er heldigere med din mannlige vikar enn meg da! Min er helt amøbe! hehe

Og hipp hurra for 8 uker (+en dag)!!! :)

Huff, jeg forventer det verste. Skal ha dobbeltime, så jeg håper det går greit. Føles veldig unaturlig å sitte å snakke med en gutt/mann på 25 om graviditet :filer: Det var jo nettopp for å få en kvinnelig lege jeg bytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med legen, og at det er en kvinnelig vikar som dukker opp :jepp:

Håper du får en flott søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med legen, og at det er en kvinnelig vikar som dukker opp :jepp:

Håper du får en flott søndag :klem:

Det hadde vært fint, men det tviler jeg på. Vi får se hva som dukker opp ;)

Men hvordan har du hatt det i helgen da? :skravle:

Har vært uten internett i helgen, så jeg har stort sett ligget på sofaen og lest/sett tv. Veldig slapt :ler: Er utrolig kvalm og uggen for tiden, så aktivitetsnivået bærer preg av det. Takk og lov for mandariner/appelsin og skogsbæryoughurt ;) Du verden for et spennende liv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...