Gå til innhold

*lilly*

*lilly*

Anbefalte innlegg

Har planer om å lage ostekake i helgen, tenkte på denne. Det står at den skal stå i frysen over natten, men tror dere ikke det går bra om den bare står i kjøleskapet, eller stivner den ikke da? Det er så fullt i frysen :gjeiper:

åÅÅÅÅ, den ser nydelig ut! :sikle: Kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å ha den i fryseren. Det er jo bare gelatin-plater i som i andre oste-kakeoppskrifter som stivnes i kjøleskap ;)

Jeg vet ikke noe om nedpressene... det er vel bare kroppen som forbereder seg til fødsel om noen uker..? :sjenert:

Ha en alldeles strålende helg! :strix:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åÅÅÅÅ, den ser nydelig ut! :sikle: Kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å ha den i fryseren. Det er jo bare gelatin-plater i som i andre oste-kakeoppskrifter som stivnes i kjøleskap ;)

Flott, da satser jeg på at kjøleskapet duger! Godt med råd fra en proff :nigo: Jeg syns også den ser veldig god ut, gleder meg til å smake :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er helt fullstendig i redebyggings-modus for tiden :sjenert: Tenker jo ikke på noe annet nesten.. egentlig pinlig at jeg er på jobb, men, men. Jobbkonsetrasjonen varer ikke lenge om gangen for å si det sånn :gjeiper:

Har lagt inn en "liten" bestilling på Nøstebarn. Jeg går for det største soveskinnet deres, noen syns kanskje det er råflott, men da vet jeg at det er god kvalitet, fritt for kjemikalier og ikke fra mishandlede sauer. Kjøpte også med ullsåpe derfra + en sparkebukse og en lue. Jada, her blir det mye rosa... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så rart at du er i redebyggingsmodus nå! Det er tross alt ikke så lenge til du får hilse på knøttet ditt! Og det er kjekt å ha alt klart til de kommer for man orker ikke så mye de første dagene etter man har kommet hjem fra sykehuset.

Den ostekaken ser jo veldig god ut da! Får lyst å bake jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så rart at du er i redebyggingsmodus nå! Det er tross alt ikke så lenge til du får hilse på knøttet ditt! Og det er kjekt å ha alt klart til de kommer for man orker ikke så mye de første dagene etter man har kommet hjem fra sykehuset.

Den ostekaken ser jo veldig god ut da! Får lyst å bake jeg også!

Nei, det er sant det! Rart å tenke på at hun snart er her :rodmer:

-----------------

Har handlet litt småting i dag; et rosa helseteppe, håndklær, slippers jeg kan bruke på føden ++ Greit å ha det på plass :jepp: Nå står ostekaken i kjøleskapet, ser ut til at den stivner uten frys heldigvis. Jeg måtte prøvesmake ostemassen, den var kjempegod :sikle:

Håper alle har en fin lørdagskveld! Her er det snart CL finale :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Den ostekaken så innmari god ut. Kanskje jeg skal prøve meg på den... aldri bakt ostkake før, men så vanskelig kan det vel ikke være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ostekaken så innmari god ut. Kanskje jeg skal prøve meg på den... aldri bakt ostkake før, men så vanskelig kan det vel ikke være ;)

Den ble veldig god, så jeg syns du skal prøve :jepp: Enkel å lage var den og :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i dagboken til Hege at du hadde spørsmål om gulpekluter. Disse flanellsklutene fra Sparkjøp er bare helt fantastiske. Jeg hadde en gulpegutt forrige gang, og kunne ikke klart meg uten. Tror jeg har 4 pakker i skapet. Det fine med disse er at de suger gulpet godt til seg uten at det trekker igjennom selve kluten og inn i dine klær. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i dagboken til Hege at du hadde spørsmål om gulpekluter. Disse flanellsklutene fra Sparkjøp er bare helt fantastiske. Jeg hadde en gulpegutt forrige gang, og kunne ikke klart meg uten. Tror jeg har 4 pakker i skapet. Det fine med disse er at de suger gulpet godt til seg uten at det trekker igjennom selve kluten og inn i dine klær. :tommelsmil:

Takk for tips! De ser veldig gode ut, skal kjøpe med meg noen sånne neste gang jeg er forbi Sparkjøp :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på tide med en ny oppdatering, jeg har jo havnet på side 2 ser jeg :gjeiper:

Har startet permisjon, deilig og litt rart! Jeg er jo vant til fullt program hver dag, og nå skal jeg bare være hjemme og "ruge"? :fnise: Blir nok fort vant til det, det er ihvertfall deilig å sove til jeg våkner av meg selv. Så langt har jeg vasket og ordnet MYE, type sikkelig nedvask. Det er vel en slags gravidtetsgreie det også, at man vil ha det rent og pent til babyen kommer :ler: Gjør ikke alt selv, sambo lar seg kommandere, han bare ler av meg og vaskemanien min ;) Ellers er planen å bake, sy og strikke, og ellers bare små-pusle litt. Siden jeg går rett fra full jobb og til permisjon merker jeg at det nok tar litt tid før jeg klarer å skru ned tempoet. Jeg er fremdeles i utrolig bra form, så jeg har ikke det store hvile-behovet heller. Men en dupp på sofaen er aldri feil :nigo:

Ikke så mye nytt ellers egentlig, snuppa sparker og er aktiv. Jeg merker at kynnerene har blitt mer vonde de siste ukene, har også mer murring i ryggen. Har ikke noen forhåpning om at det skjer noe før termin, så jeg prøver å være aktiv og gå litt turer i håp om at det skal hjelpe. Fødebagen er heller ikke helt ferdigpakka, men det bør jeg vel ordne snart sånn i tilfelle :lur:

Håper det står bra til hos alle, får ta en litt oppdateringsrunde snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det fort :hoppe:

Tenk, det er ikke lenge igjen til du blir mamma :rodmer:

Nei, tenk det :daane: Om mindre enn en mnd har jeg blitt mamma, enten hun kommer ut av seg selv eller ikke :gjeiper: Huff, 1 mnd hørtes forferdelig lenge ut, håper jeg slipper å vente SÅ lenge :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg er 38 uker i dag passer det godt med en gravidstatus :gravid:

Gravidstatus uke 38 + 0

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig?: Ja, begynner å bli. Frykter at det kan bli lange uker fremover, ennå er det 2 uker til termin :filer: Formen er fin, så jeg kan ikke klage over så mange plager heller, er mer at jeg er spent på når fødselen starter og hvordan det blir, og ikke minst å få møte frøkna. Har lyst til å "komme i gang" med livet med baby og veldig spent på hvordan det blir.

Hodet ned: Ja, hun ligger med hodet godt nede i bekkenet. Jordmor er litt usikker på om hodet er festet, men mener det er så godt som festet. Ingen fare om vannet skulle gå ihvertfall.

Aktivitet i magen: Masse aktivitet, overraskende mye egentlig, med tanke på hvor lite plass det må være nå. Merker at hun har lengre våken-/soveperioder nå.

Navn: Ja, 99 % sikkert, overtalte sambo til mitt førstevalg :nigo:

Vektøkning: + 15 kg ca.

Vann i kroppen: Har begynt å få litt tror jeg, men veeeldig lite i så fall.

Kynnere: Ja, og de kommer oftere og begynner å bli litt vonde. Merker mer murringer i ryggen uten at jeg vet om det er vanlig "ryggvondt" eller en form for modning *håper, håper* :sjenert:

Humør: Stort sett bra, men blir litt rastløs og utålmodig av å ha permisjon. Uvant å ikke møte så mye folk, bare gå hjemme og pusle. Jeg vet jeg burde nyte det, men jeg tror ikke jeg passer til å være hjemmeværende :roll: Gleder meg til babyen kommer, da blir det nok mer action ;)

Barnerom: Hun skal sove hos oss.

Utstyr: Alt er klart og vel så det! :ler:

Strekkmerker: Nei, håper jeg slipper unna siden jeg ikke har fått noen så langt..

Melk i brystene: Merker noen dråper råmelk av og til, men lenge siden nå. Håper alt fungerer som det skal når babyen kommer! Vil veldig gjerne amme.

Fødsel: Har vel kommet til et punkt hvor jeg bare vil ha det overstått, så får det gå som det går :roll:

Plager: Tja, ikke mer enn det bør være i uke 38 egentlig; litt murringer og kynnere, men de kommer i perioder og ikke i tak (som jeg ønsker meg :lol: )

Oppegående: Ja, formen er veldig bra.

Sulten: Ikke spesielt, litt mer søtsug i det siste, men jeg prøver å stå i mot :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 38 uker!! :strix: Og for en flott statusrapport, en dobbel til og med :ler:

Kjenner meg godt igjen i ønske om å amme :Nikke: Kommer til å bli veldig skuffa om det av en eller annen grunn ikke går :sjenert: Satser på at det går greit :)

Du får lage deg noen missions hver dag Lilly, så dagene ikke blir så lange.... Det er jo bare strålende at du har så lite plager, da er det jo ingenting som stopper deg fra å finne på både det ene og det andre :jepp::nigo:

Koselig å høre fra deg igjen, og havne på side 2 holder jo ikke :ler: Spennende fremover nå, har på følelsen av at du føder ganske på prikken på termin.

Hilsen synske line :eeeh::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med status! :nigo: Kjenner meg igjen i det aller meste du skriver. Den korte tiden som er igjen føles så laaang, men vi får prøve å nyte den så godt vi kan likevel.

:hoppe: for 38 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med 38 uker!! :strix: Og for en flott statusrapport, en dobbel til og med :ler:

Kjenner meg godt igjen i ønske om å amme :Nikke: Kommer til å bli veldig skuffa om det av en eller annen grunn ikke går :sjenert: Satser på at det går greit :)

Du får lage deg noen missions hver dag Lilly, så dagene ikke blir så lange.... Det er jo bare strålende at du har så lite plager, da er det jo ingenting som stopper deg fra å finne på både det ene og det andre :jepp::nigo:

Koselig å høre fra deg igjen, og havne på side 2 holder jo ikke :ler: Spennende fremover nå, har på følelsen av at du føder ganske på prikken på termin.

Hilsen synske line :eeeh::klemmer:

Ja, jeg håper virkelig vi får til å amme! Det virker så utrolig mye enklere enn å bruke flasker, også ser det jo veldig koslig ut :rodmer: Er forberedt på at det både kan bli såre brystvorter og brystbetennelse, men jeg har kjøpt både salver og brystpumpe, så jeg tror jeg er godt forberedt! Kommer ihvertfall ikke til å gi opp ammingen før alt er prøvd..

Missions har jeg hver dag, idag er planen å rydde på boden + sy litt! Bare synd det er så dårlig vær ute, kanskje jeg må ta på meg regnklær og gå litt :regn:

Håper du har rett ang. fødsel, jeg har på følelsen at jeg kommer til å gå laaaangt over termin :filer: Men takk for optimismen :ler::klemmer:

Gøy med status! :nigo: Kjenner meg igjen i det aller meste du skriver. Den korte tiden som er igjen føles så laaang, men vi får prøve å nyte den så godt vi kan likevel.

:hoppe: for 38 uker!

Ja, det er egentlig litt rart at vi er så utålmodige, vi har jo gått gravide i 9 mnd, så 2 uker +/- er egentlig ikke så mye :gjeiper: Men så er det jo litt spesielt å vente på fødsel og baby, kan ikke sammenlignes med så mye annet akkurat :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :kaffekopp:

Jeg og sambo prøvde oss på litt modnings- :sengekos: i går. Gjenstår å se om det har noen effekt :gjeiper: Jeg fikk ihvertfall veldig mye kynnere og murringer etterpå, så det spørs om det må gjentas snart :lur: Har jordmortime i morgen, tror hun skal sjekke modning, det sa hun ihvertfall sist gang. Håper hun gjør det, kan jo være litt gøy å vite selv om jeg ikke har noen tro på at det er noe særlig modning på gang :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...