hegejenta30 Skrevet 12. mai 2011 #1141 Del Skrevet 12. mai 2011 for høygravid i morgen! Håper alt står bra til med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. mai 2011 #1142 Del Skrevet 15. mai 2011 Høygravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 15. mai 2011 #1143 Del Skrevet 15. mai 2011 høygravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #1144 Del Skrevet 16. mai 2011 Dårlig med oppdateringer for tiden, og jammen er jeg ikke blitt høygravid Merker at ting har blitt tyngere, jeg sover dårligere og har generelt mindre overskudd. Nå er jeg jo i full jobb fremdeles og det tar på, ca tre uker igjen til perm. Ikke noe spesielt som plager fysisk egentlig, det er vel bare at jeg er tyngere enn før. Prikker litt i bena om natten, irriterende nok, men ikke SÅ ille heller Jeg er ikke der at jeg er lei heller, syns det er litt skummelt å tenke på at vi snart får en liten baby som vi skal ha ansvar for resten av livet Noen ganger lurer jeg på hva vi har gjort.. vi hadde det jo så fint bare jeg og sambo! Jeg gleder meg jo til å møte henne, og vet at vi kommer til å bli fryktelig glade i henne, men det er samtidig skummelt å tenke på alt som kommer til å forandres, alt er nytt og ukjent, og det er nesten helt umulig å forestille seg hvordan det blir Litt dårlig humør for tiden, uten at jeg har noen grunn for det egentlig. Det er kanskje naturlig når man står foran en så stor endring i livet Vi er jo utrolig heldige, tårene sitter bare litt løst om dagen :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. mai 2011 #1145 Del Skrevet 16. mai 2011 Det er en stor omveltning som kommer, men det er ikke noe særlig å gå sånn og grue/bekymre seg, sånn som du gjør. Jeg hadde det litt som du beskriver før fødsel, og jeg endte opp med en heidundranes fødselsdepresjon. Absolutt ikke å anbefale. Har du snakket med JM om tankene dine? Tror kanskje det kunne være lurt. Bedre å forebygge enn å reparere i etterkant, tro meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 16. mai 2011 #1146 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg er ikke der at jeg er lei heller, syns det er litt skummelt å tenke på at vi snart får en liten baby som vi skal ha ansvar for resten av livet Noen ganger lurer jeg på hva vi har gjort.. vi hadde det jo så fint bare jeg og sambo! Jeg gleder meg jo til å møte henne, og vet at vi kommer til å bli fryktelig glade i henne, men det er samtidig skummelt å tenke på alt som kommer til å forandres, alt er nytt og ukjent, og det er nesten helt umulig å forestille seg hvordan det blir Litt dårlig humør for tiden, uten at jeg har noen grunn for det egentlig. Det er kanskje naturlig når man står foran en så stor endring i livet Vi er jo utrolig heldige, tårene sitter bare litt løst om dagen :gjeiper: Hehe, samme her :gjeiper: Jeg har det på samme måte, men tror det kommer til å lettne veldig i det øyeblikket jeg skjønner at fødselen er i gang og at snaart får vi møte den lille som har bodd i magen i så lang tid. Føler meg litt usikker på hva vi egentlig har gjort jeg og, og om vi vil klare den store forandringen som kommer Men, jeg var hos en venninne som fikk for 3 uker siden - og hun fortalte om akkurat samme tankene før fødselen og der gikk det veldig bra Vi ønsker det jo så inderlig, men vet så lite om hva vi går til ( er det jeg tenker) Håper de siste ukene frem til permisjon går fint for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 16. mai 2011 #1147 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg er ikke der at jeg er lei heller, syns det er litt skummelt å tenke på at vi snart får en liten baby som vi skal ha ansvar for resten av livet Noen ganger lurer jeg på hva vi har gjort.. vi hadde det jo så fint bare jeg og sambo! Det er som å lese mine egne tanker, dette... Jeg er også i veldig rart humør for tida, tenker masse og føler meg stressa/bekymra uten å helt kunne sette fingeren på hva som er problemet. Det er jo kjempeskummelt å snart skulle bli mor! (Jeg gleder meg jo også, det er ikke det.) Blir litt redd av å lese at det kan være tegn på fødselsdepresjon, for det vil vi jo ikke ha... Samtidig tenker jeg at det vel er ganske naturlig å være litt redd for den omveltningen som kommer? Gratulerer som høygravid, forresten Husk å snakke med legen din om at du er sliten før det tipper helt over. Dårlig søvn er ikke å spøke med, når man i tillegg har en tung kropp å bære på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 16. mai 2011 #1148 Del Skrevet 16. mai 2011 Blir litt redd av å lese at det kan være tegn på fødselsdepresjon, for det vil vi jo ikke ha... Samtidig tenker jeg at det vel er ganske naturlig å være litt redd for den omveltningen som kommer? Enig med Sushi Jeg tenker at disse tankene er helt naturlige (jeg har de jo selv ) og ville egentlig vært mer bekymret om de ikke var tilstede i det hele tatt. Syns bare det tyder på et ansvarlig og reflektert menneske Dette kommer til å gå kjempefint og jeg hører at det også er helt vanlig å bli litt mer emosjonell når det nærmer seg termin. Kanskje du skal vurdere å slacke litt på tempoet på jobb og sånn? Vips! så sitter du der med en liten jente i armene og så forelsket som du aldri har vært før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #1149 Del Skrevet 16. mai 2011 Takk for fine kommentarer alle sammen *Joyce*: Jeg er veldig enig med deg i at man skal ta sånne tanker på alvor, for noen fødselsdepresjon vil jeg absolutt ikke ha Nå er det heldigvis ikke noe jeg går og tenker på hver dag, men sånn som i dag (dårlig natt) har det bare vært litt mye. Sikker på det blir bedre i morgen når jeg får sove lenge! Veldig betryggende å høre at det er andre som har omtrent de samme tankene, jeg hadde en følelse av at det er noe som sikkert er ganske vanlig nå på slutten, men uansett godt at dere sier det Tror egentlig ikke det gjør oss mer utsatt for fødelsdepresjon så lenge man ikke er trist/lei/bekymret over lang tid. For min egen del varierer det litt fra dag til dag, og stort sett er jeg i godt humør og bare gleder meg. I dag er jeg bare veldig trøtt, og da er det gjerne bare det som skal til før humøret blir litt dårlig. LineGourmet, hegejenta, milla og sommerfuglen: Sushi: Jeg har ikke så lenge igjen å jobbe, så jeg er ganske sikker på at det går fint. Skal uansett bli litt flinkere til å ta en ettermiddagsdupp på sofaen de gangene jeg har sovet litt dårlig Sambo (fremdeles like ivrig leser av svangerskapsbøker) kunne opplyse meg om at jeg nå er i "redebygger-fasen" så nå skal vi ut og kjøpe seng - som vel er det eneste vi mangler. Dill-dall som termometer ++ ordner jeg i permisjonen, det er uansett ingen krise. Og så skal jeg kjøpe stoff, har flere syprosjekt på gang nå som jeg har fått symaskin! Det skal bli mange fine og unike ting til lille frøkna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. mai 2011 #1150 Del Skrevet 16. mai 2011 Høygravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 16. mai 2011 #1151 Del Skrevet 16. mai 2011 Hurra for høygravid!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #1152 Del Skrevet 24. mai 2011 Dårlig med oppdateringer her for tiden, jeg er heller ikke flink til å følge med hos dere andre - selv om jeg er innom nå og da Det er bare litt travelt med jobb og alt annet, så overskuddet er ikke helt på topp :gjeiper: Snart bare en uke igjen å jobbe, så er det permisjon og avslapping! Gleder meg! Under 30 dager til termin, veldig rart og nesten litt skremmende Jeg som akkurat har vent meg til å være gravid, snart er jeg mamma Gleder meg veldig, endelig skal vi få brukt alt av klær/ting/utstyr vi har kjøpt inn Navnediskusjonen pågår for fullt, vi er ikke helt enige.. dvs. jeg har et favorittnavn som sambo ikke er heeelt overbevist om. Han har 3-4 han liker, men jeg syns ikke de er like fine som "mitt" navn. Spent på hvordan hun ser ut, kanskje vi ser hvilket navn som passer da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 24. mai 2011 #1153 Del Skrevet 24. mai 2011 Det er gøy med navn, men det er ikke like enkelt bestandig å finne et navn som begge liker like godt. Har full forståelse for at dere har lyst å se frøkna først også før dere bestemmer dere 100% for et navn. Så koslig at samboeren din er engasjert i hva som skjer med deg som gravid kvinne Du har også vært flink som har vært på jobb til permisjonsstart! Håper du får noen fine permisjonsuker før fødselen! (jeg gikk glipp av de jeg da jeg fikk svangerskapsforgiftning) Håper du får en fin fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 24. mai 2011 #1154 Del Skrevet 24. mai 2011 Gjor ingenting om du ikke skriver saa mye. Skjonner at det er nok med alle tankene som dukker opp!! Om en mnd er du jo mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 24. mai 2011 #1155 Del Skrevet 24. mai 2011 Kjenner meg veldig igjen - har jo akkurat blitt vant til denne store magen og sparkene inni der, og så skal hun komme ut? Rart, og ubeskrivelig spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #1156 Del Skrevet 26. mai 2011 Bare fem arbeidsdager igjen før permisjon Tror det blir deilig, alle sier jeg må sove, så jeg tenker å gjøre det pluss litt småprosjekter; strikke, sy og ordne litt til babyen. Kan ikke gå rett fra 100 % jobb til bare avslapping heller Har vært til jordmor denne uka, alt var fremdeles fint! Hun trodde hodet var festa, eller ihvertfall så godt som festa. Ingen utslag på urinprøve, og blodtrykket er helt normalt. Ikke har jeg vann i kroppen heller. Syns svangerskapet har gått utrolig greit, håper bare jeg ikke "får igjen" med en vanskelig fødsel og fæl barseltid Tror jeg og sambo er enig om navn nå Dvs., vi bestemmer ikke det helt før vi har sett henne, men vi er ihvertfall enige om hvilket navn vi liker best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. mai 2011 #1157 Del Skrevet 26. mai 2011 Så koselig med "så godt som bestemt navn" Det går fort nå, siste nnspurt. Kos deg og nyt at du er i god form Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. mai 2011 #1158 Del Skrevet 26. mai 2011 Har vært til jordmor denne uka, alt var fremdeles fint! Hun trodde hodet var festa, eller ihvertfall så godt som festa. Ingen utslag på urinprøve, og blodtrykket er helt normalt. Ikke har jeg vann i kroppen heller. Syns svangerskapet har gått utrolig greit, håper bare jeg ikke "får igjen" med en vanskelig fødsel og fæl barseltid Der var du! Tenkte akkurat på deg Tenkte at: Lilly: nå er det ikke mange dagene igjen på jobb og så bare 100 % tid til å forberede seg til fødsel og mammarolle Hvordan sjekker jordmor at hodet er festet? Eller leie for den saks skyld? Jeg skal til jordmor i morgen og er veldig spent på om hun kan si om han ligger i hvert fall opp eller ned! Har lurt litt på om han snudde seg ned i natt skjønner du... syns jeg kjenner mer spark/bevegelse oppe i motsetning til nede i går... I grunn umulig å si hva som er hva :kgbaby: I mitt hode er vi også enig om navn, men jeg vet at det ikke er helt 100 % virkelighet... Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #1159 Del Skrevet 26. mai 2011 Der var du! Tenkte akkurat på deg Tenkte at: Lilly: nå er det ikke mange dagene igjen på jobb og så bare 100 % tid til å forberede seg til fødsel og mammarolle Hvordan sjekker jordmor at hodet er festet? Eller leie for den saks skyld? Jeg skal til jordmor i morgen og er veldig spent på om hun kan si om han ligger i hvert fall opp eller ned! Har lurt litt på om han snudde seg ned i natt skjønner du... syns jeg kjenner mer spark/bevegelse oppe i motsetning til nede i går... I grunn umulig å si hva som er hva :kgbaby: I mitt hode er vi også enig om navn, men jeg vet at det ikke er helt 100 % virkelighet... Kos deg! Merker jo at jobbfokuset bare blir mindre og mindre, så det er nok like greit med permisjon Ikke spesielt produktiv Jordmor trykker ganske hardt nederst i magen, egentlig litt ubehagelig. Tror hun tar en hånd på hver side av hodet og kjenner om hun klarer å bevege på det, må ganske langt ned for å få det til. Også kjenner hun på resten av magen da, at ryggen er på den ene siden og rumpa helt oppe i ribbena. Men det visste jeg jo fra før :gjeiper: Jordmor sier at det er fysisk umulig for babyen å snu seg nå (i mitt tilfelle), det er rett og slett ikke plass. Men det er jo greit å få sjekket det, tipper at gutten din ligger rett vei fremdeles jeg, han begynner å bli ganske stor nå! Navn er ikke enkelt, vi har pløyd gjennom noen navnebøker for å si det sånn.. Håper du får overtalt din kjære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #1160 Del Skrevet 27. mai 2011 Hmm, jeg har ganske mye nedpress nå, det kommer nesten som "tak", dvs. det gir seg for så å komme igjen. Syns det er litt rart, jeg har hatt nedpress før, men ikke så lenge av gangen. Noen som har vært borti det Bør jeg bli bekymra eller? Frøkna har det tydligvis bra, hun styrer rundt der inne. Jaja, satser på det går over Har planer om å lage ostekake i helgen, tenkte på denne. Det står at den skal stå i frysen over natten, men tror dere ikke det går bra om den bare står i kjøleskapet, eller stivner den ikke da? Det er så fullt i frysen :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå