Gå til innhold

*lilly*


*lilly*

Anbefalte innlegg

Lykke til hos jordmor imorgen!

Går nok bra skal du se!

:klem:

Takk! :klemmer:

Hvordan gikk det hos jordmor idag? :)

Det gikk fint, sambo var med og det var veldig koselig :nigo:

Alt ser veldig fint ut, ingen utslag på urinprøve, fint blodtrykk og ellers alt bra. Jeg føler meg jo veldig frisk og fin også, heldigvis! Symfysemål godt utenfor streken, til og med utenfor det grønne området, men det har det vært hele tiden. Fikk ingen kommentarar på vekten, selv om jeg er + 7 kg :sjokkert: Føler at jeg ikke har lagt på meg noe på kroppen, utenom magen da :lol: Har fått noen kommentarer på at jeg ser tynnere ut i ansiktet, så jeg er ikke så veldig bekymra og det virket det ikke som om JM var heller. Hun kjente på magen og trodde at babyen lå med hodet nedover, selv om jeg tror h*n snur seg mange ganger i løpet av dagen. Hjerteslag på 152 og JM mente at det virket som lille bolle trives veldig godt der inne :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra det gikk bra hos jordmoren i dag!

Det er betryggende å vite at alt er som det skal være!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk bra hos jordmoren i dag!

Det er betryggende å vite at alt er som det skal være!

:klemmer:

Ja, det er jammen godt :klemmer:

Hei! Hilser bare raskt på nå, skal lese litt mer en annen gang! :hallo:

Hyggelig med nytt besøk! Du er velkommen igjen når det måtte være ;)

--------------

Tror lille bolle liker å holde meg med selskap på jobb, syns jeg kjenner spark og turning nesten hele dagen, veldig koslig :hjerte: Lurer på om jeg kjenner både armer og ben, for det er forskjellige steder - enten det eller så er h*n veldig raskt til å snu seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror lille bolle liker å holde meg med selskap på jobb, syns jeg kjenner spark og turning nesten hele dagen, veldig koslig :hjerte: Lurer på om jeg kjenner både armer og ben, for det er forskjellige steder - enten det eller så er h*n veldig raskt til å snu seg :ler:

Hehe.. kos det der :rodmer: Jeg kjenner det også godt på jobb, eller rettere sagt når jeg sitter. Akkurat som det er lettere å kjenne når det er litt press på magen enn når jeg ligger langstrak :ler:

Så fint med godt jordmorbesøk i dag :) Utenfor streken sier du, ligger du under? Som i at livmor er mindre enn normalen...:sjenert:

Blir det oppdatering på bloggen med nytt bilde snart? :lur: Jeg skal legge ut til helga igjen, halvveis-bilde :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med godt jordmorbesøk i dag :) Utenfor streken sier du, ligger du under? Som i at livmor er mindre enn normalen...:sjenert:

Nei, omvendt, jeg ligger godt over streken og utenfor det grønne området.

Tror ikke det blir noe magebilde før jeg er ferdig med det første strikkeprosjektet mitt, da kan jeg legge ut bildene samtidig. Håper ikke det blir så lenge til, holder på med armene nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 24 fullgåtte uker :hoppe:

Blir spennende å se strikke prosjektet og magen når bildene blir lagt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå har jeg fått lest litt mer! (Siden jeg sitter på jobb og egentlig burde gjøre andre ting, mener jeg. ;)) Har dere bestilt vogn? Bare tenkte å nevne at med Bugaboo kan dere faktisk begge få oppfylt ønsker mtp hjul, ved å kjøpe vinterhjul ved siden av... ;) Jeg er dog ikke helt upartisk, jeg elsker Bugabooene våre. Har både Cameleon og Bee. :nigo:

Det med vektoppgang i svangerskapet er så individuelt! I mange utland, bl.a. Storbritannia, har de gått bort fra veiing hos lege/JM og blir heller bedt om å følge med selv, for man skal jo være obs på brå vektøkning. Men tanken er at det er så stor forskjell på hvor mye man går opp at det bare skaper unødvendig bekymring ved "offentlig" veiing. Jeg ser det så tydelig selv nå, også - med Turnerose gikk jeg ned 7 kg frem til jeg var halvveis, pga mye kvalme og oppkast, før jeg begynte å gå litt oppover og til slutt endte på +12 kg, fordi jeg fikk vanvittige mengder vann i kroppen mot slutten. :eeeh: Var i minus i forhold til startvekt noen få uker etter fødsel. Denne gangen, derimot, har jeg ikke vært plaget med kvalme på samme måte, og har alt gått opp 2 kg... :sjenert: Sikkert fordi jeg spiser i ett sett for å holde den milde og snille kvalmen min i sjakk. Sist kastet jeg jo opp mesteparten av det jeg fikk i meg. :ler: Litt spent på hvordan det går å bli kvitt gravidkiloene denne gangen!

Det er så herlig med spark! :rodmer: Gleder meg til det kommer her også. Det er faktisk noe av det jeg savnet mest med å være gravid etter at Turnerose ble født. Helt spesiell følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå har jeg fått lest litt mer! (Siden jeg sitter på jobb og egentlig burde gjøre andre ting, mener jeg. ;)) Har dere bestilt vogn? Bare tenkte å nevne at med Bugaboo kan dere faktisk begge få oppfylt ønsker mtp hjul, ved å kjøpe vinterhjul ved siden av... ;) Jeg er dog ikke helt upartisk, jeg elsker Bugabooene våre. Har både Cameleon og Bee. :nigo:

Det med vektoppgang i svangerskapet er så individuelt! I mange utland, bl.a. Storbritannia, har de gått bort fra veiing hos lege/JM og blir heller bedt om å følge med selv, for man skal jo være obs på brå vektøkning. Men tanken er at det er så stor forskjell på hvor mye man går opp at det bare skaper unødvendig bekymring ved "offentlig" veiing. Jeg ser det så tydelig selv nå, også - med Turnerose gikk jeg ned 7 kg frem til jeg var halvveis, pga mye kvalme og oppkast, før jeg begynte å gå litt oppover og til slutt endte på +12 kg, fordi jeg fikk vanvittige mengder vann i kroppen mot slutten. :eeeh: Var i minus i forhold til startvekt noen få uker etter fødsel. Denne gangen, derimot, har jeg ikke vært plaget med kvalme på samme måte, og har alt gått opp 2 kg... :sjenert: Sikkert fordi jeg spiser i ett sett for å holde den milde og snille kvalmen min i sjakk. Sist kastet jeg jo opp mesteparten av det jeg fikk i meg. :ler: Litt spent på hvordan det går å bli kvitt gravidkiloene denne gangen!

Det er så herlig med spark! :rodmer: Gleder meg til det kommer her også. Det er faktisk noe av det jeg savnet mest med å være gravid etter at Turnerose ble født. Helt spesiell følelse!

Bugaboo har egentlig vært favoritten hele tiden, problemet er bare at vi ikke har Bugaboo forhandler her hvor vi bor. Har snakket med nærmeste forhandler, og det virket litt tungvidt med hensyn til hvordan vi gjør det ved evt. feil/skader på vogna. Så da blir det nok Emmaljunga Nitro City ser det ut til, den er ikke bestilt ennå, jeg har litt problem med å bestemme farge :gjeiper: Har veldig lyst til å få noen av de "store" tingene på plass snart, så det blir nok ikke så lenge til håper jeg..

Det er litt stress med den veiingen altså, og jeg er jo normalvektig i utgangspunktet. Sikkert ikke så gøy hvis man har noen kilo ekstra fra før :sjenert: Men jordmor har flere ganger spurt om jeg syns det er ok å veie meg der, og det er det jo egentlig. Når jeg først har begynt med det kan det være greit å fortsette tenker jeg.

Det er herlig med spark ja :rodmer: Foretrekker å blir underholdt på dagtid da, i natt våknet jeg for første gang av spark + boksing samtidig :fnise: Håper h*n ikke har planer om å snu døgnet, det liker jeg dårlig :lol:

:hoppe: for 24 fullgåtte uker :hoppe:

Blir spennende å se strikke prosjektet og magen når bildene blir lagt ut!

24uker :strix:

Ja :hoppe: Herlig med levedyktig liten bolle! Ganske sykt egentlig, at det kan gå bra om h*n blir født nå :overrasket:

--------

Råmelk-lekkasjene har bare økt på de siste dagene, bare fra den ene puppen merkelig nok. Håper ikke det betyr at den andre er "ute av drift" :gjeiper: Nå har jeg ihvertfall bestilt ammeinnlegg fra bleieboden, det kan uansett være greit å ha til senere. Jeg må vel også kjøpe meg noen nye bh`er som jeg kan sove med - stakkars sambo fikk råmelk på seg i natt :skratte: Han tok det heldigvis pent, tror han først og fremst ble veldig fasinert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel også kjøpe meg noen nye bh`er som jeg kan sove med - stakkars sambo fikk råmelk på seg i natt :skratte: Han tok det heldigvis pent, tror han først og fremst ble veldig fasinert :ler:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:haar: Her tror jeg ikke mannen hadde klart å sett meg i øynene på mange timer dersom det samme hadde skjedd. Han er veeeeldig pysete på sånne ting. :fnise:

Jeg satser jo på at begge puppene er i god stand, for det er jo mange som ikke merker noe før etter fødsel også. Jeg har ikke merket noe enda. :vetikke:

Åh, det er så fantastisk å få vognen i hus. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt treig jeg.. :sjenert: Men gratulerer med 24 uker + 1 dag og levedyktig frø/gull/skatt :nigo::strix:

Gøy med lekking! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, kjenner det er godt at det er helg :daane: Jeg har ingen grunn til å klage på gravid-formen, men jeg merker at søvnbehovet er større enn normalt. Jeg fikser det rett og slett veldig dårlig hvis jeg får for lite søvn.. er så utrolig trøtt.. :natti: Hadde lagt meg ned på kontorpulten og sovet hadde det ikke vært for at magen er i veien, umulig å finne en behagelig stilling. Jaja, ikke mange timene igjen så jeg prøver å holde meg våken ved å se på VM stafett :lol: Litt trening etterpå, så rett hjem til sofaen :nigo:

Ang. lekkasje: Har bestilt div. ammeinnlegg + kjøpt min første amme-bh! Det føles litt rart å kjøpe det så tidlig :hakeslepp: Har forresten gått opp fra 75 C til 85 D :gjeiper: Håper innleggene kommer snart, litt nervøs for lekkasje på jobb. Det har bare skjedd en gang, og det viste ikke gjennom heldigvis :sjenert: Litt rart egentlig, for det var den dagen en kollega hadde med babyen sin på jobb, og den gråt mer eller mindre sammenhengende. Rekner med det var tilfeldig, tror ikke puppene mine er så klare for amming :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. lekkasje: Har bestilt div. ammeinnlegg + kjøpt min første amme-bh! Det føles litt rart å kjøpe det så tidlig :hakeslepp: Har forresten gått opp fra 75 C til 85 D :gjeiper: Håper innleggene kommer snart, litt nervøs for lekkasje på jobb. Det har bare skjedd en gang, og det viste ikke gjennom heldigvis :sjenert: Litt rart egentlig, for det var den dagen en kollega hadde med babyen sin på jobb, og den gråt mer eller mindre sammenhengende. Rekner med det var tilfeldig, tror ikke puppene mine er så klare for amming :tunge1:

Haha.. morsomt og facinerende.. Jeg tror ikke det var tilfeldig. Kroppen er fantastisk! :ler:

Ha en strålende helg! Sov masse.. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg polstrer bh'n daglig jeg nå... Bruker bare ammeinnlegg fra dagligvaren. Mener det får holde for de små lekkasjene jeg har.

Men føles litt merkelig å "stuffe" bh'n når jeg allerde har en G-cup. Ser for meg det som ganske pinlig om man skulle få to våte flekker på klærne iløpet av arbeidsdagen...

Krysser fingrene for at du slipper det!

Ønsker deg med det samme en nydelig helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk :klemmer:

Godt med rolig helg nå for tiden merker jeg, overskuddet er ikke det helt store. Da er det godt å sove mye og lade batteriene til ny arbeidsuke, denne uken skal jeg være flinkere til å legge meg tidlig. Det har ikke vært særlig gøy å være så trøtt som jeg var sist uke :frown:

Planene for dagen er ski VM, boller og strikking :nigo: Må vel komme oss en tur ut også tenker jeg ;) Var flink og trente lenge på ellipsemasking fredag, men fikk skikkelig vondt i ryggen av det. Spørs om jeg må gå over til sykkel, selv om det er utrolig kjedelig..

Innleggene mine kom i går, så nå har jeg fått testet de ut. Kan ikke si jeg er så veldig imponert, lekkasje rett gjennom :roll: Ikke lekker jeg så mye heller, så jeg skjønner ikke hvordan de skal kunne fungere på ammepupper og virkelige lekkasjer :klo:

hegejenta30: Hvilke innlegg er det du bruker? Er det engangs eller? Jeg vil helst ha noen som kan vaskes ;)

Fortsatt god søndag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, de innleggene der er nok ikke ment som oppsugingsinnlegg... Ull/silke holder dårlig på væske, og brukes mer for varme og beskyttelse/pleie av brystvortene. Hvis du vil ha noen som suger opp og holder på væske, er det bambus du vil ha. Evt bomull, men bambus er naturlig antibakterielt og er sånn sett å foretrekke, synes jeg. :) Vil anbefale deg noen med PUL på utsiden, sånn at lekkasjer ikke synes gjennom. Disse, f.eks. Eller disse. (Sistnevnte finnes også i svart.) Vet veldig mange er fornøyd med de fra !bamboo - har skjønt at de suger veldig godt, og er tingen for de som lekker mye. Jeg lakk bare moderat mye, og klarte meg fint med disse i starten (som jeg nok kommer til å bytte ut denne gangen, til noen i bambus) med lanoliniserte ullinnlegg over (fungerer som sperrelag) og hjemmesydde á la Muksut (med PUL) etterhvert. Mener å huske at Bleieboden ikke fikk med bambus mot huden før jeg var godt i gang med ammingen, men det kan være jeg husker feil. De fra ImseVimse er helt allrighte, og kult at de er litt formsydde, men som sagt foretrekker jeg bambus mot huden.

Og du... Anbefaler virkelig tøybind til renselsen også, sånn siden du virker åpen for tøy. ;) Såååå mye mer behagelig enn engangsbind! Deilig å slippe den klamme følelsen. :Nikke:

Fortsatt god søndag til deg også! :sol:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, de innleggene der er nok ikke ment som oppsugingsinnlegg... Ull/silke holder dårlig på væske, og brukes mer for varme og beskyttelse/pleie av brystvortene. Hvis du vil ha noen som suger opp og holder på væske, er det bambus du vil ha. Evt bomull, men bambus er naturlig antibakterielt og er sånn sett å foretrekke, synes jeg. :) Vil anbefale deg noen med PUL på utsiden, sånn at lekkasjer ikke synes gjennom. Disse, f.eks. Eller disse. (Sistnevnte finnes også i svart.) Vet veldig mange er fornøyd med de fra !bamboo - har skjønt at de suger veldig godt, og er tingen for de som lekker mye. Jeg lakk bare moderat mye, og klarte meg fint med disse i starten (som jeg nok kommer til å bytte ut denne gangen, til noen i bambus) med lanoliniserte ullinnlegg over (fungerer som sperrelag) og hjemmesydde á la Muksut (med PUL) etterhvert. Mener å huske at Bleieboden ikke fikk med bambus mot huden før jeg var godt i gang med ammingen, men det kan være jeg husker feil. De fra ImseVimse er helt allrighte, og kult at de er litt formsydde, men som sagt foretrekker jeg bambus mot huden.

Og du... Anbefaler virkelig tøybind til renselsen også, sånn siden du virker åpen for tøy. ;) Såååå mye mer behagelig enn engangsbind! Deilig å slippe den klamme følelsen. :Nikke:

Fortsatt god søndag til deg også! :sol:

Aha, da skjønner jeg :fnise: Takk for oppklaringen! Da skal jeg bestille noen med bambus, de fra !bamboo ser veldig greie ut :jepp: Jeg har allerede en god del tøybind, så jeg er veldig enig med deg der ;) Utrolig mye mer behagelig enn vanlige bind! Tror forøvrig jeg trenger noen flere (og større) enn de jeg har, har skjønt at renselsen kan være ganske voldsom i starten.. De jeg har nå er kjøpt på bleieboden, veldig fornøyd :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er engangs de jeg har ja. Fra Änglamark. Syns de gjør nytten sin for de små lekkasjene jeg har per dags dato. Man må jo ha så mange om man går for vaskbare iallfall om man lekker mye... Jeg har vært inne på tanken på å strikke noen etterhvert - men de blir vel mest for å holde på varmen til vinteren.

edit: Vært inne på både bleieboden og krusedull nå og bestilt de ammeinnleggene i bommulsflanet og !bamboo som Joyce tipset om!

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...