Gå til innhold

*lilly*

*lilly*

Anbefalte innlegg

På tide med en liten oppdatering igjen? :kaffekopp:

Dagene går, og det er fullt opp med jobb, barnehage og besøk/aktiviteter i helgene. Syns vi klarer å kose oss ilag, jeg/vi prøver bevisst å legge inn noen rolige dager uten så mye planer også. Vil ikke at vi hele tiden skal være på farten til eller fra noe, selv om det er gøye ting. Med en 2,5 åring som er *litt* vanskelig å kle på blir det gjerne litt styrete å komme oss ut døren.. Frøkna er stort sett ei veldig blid, men bestemt, jente. Trives godt i bhg, og fungerer fint sammen med de andre. Hun leker med alle tror jeg, selv om hun har en "besteveninne". Hun kan alle fargene, og kan telle til fem ca. Ikke bare rekken av tall, men kan telle seg frem til hvor mange epler det er på bordet (så lenge det ikke er for mange da :ler: ) Leker med det meste, alt fra dukker, bilder, tog og puslespill. Jeg syns hun er veldig flink, og ser at ifht puslespill klarer hun ganske kompliserte etter hvert *stolt mamma*. Utfordringen er at hun er veldig bestemt, vil bestemme selv hva hun skal ha på av klær osv. Hun får bestemme endel selv, men jeg kjenner at det sitter litt langt inne når vi ikke er helt enige.. :sjenert: de fleste kan vel tenke seg hvor mange merkelige kombinasjoner det kan blir. Uansett, jeg syns det er gøy å kjøpe og strikke klær til henne, men hun vil som regel ikke ha på det jeg liker. Jaja, jeg har skjønt at her må man bare velge sine kamper. Hun kan bli skikkelig sint, lille kruttønna vår, og det går ikke alltid så fort over. Da tar det gjerne litt tid å komme seg avgårde på jobb og i bhg. I tillegg syns jeg mannen er litt for passiv, han setter seg ned med frokosten sin og lar meg stå for påkledning osv.. Mannfolk.. :trampe: Men vi har det fint altså, alle tre :hjerte:

God onsdag til de som måtte dumpe innom :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Ja.. jeg har vel nevnt at vi har begynt å tenke på nr. 2 :lur: Hvis jeg kunne valgt fritt vil jeg gjerne hatt baby i mars/april neste år. Men, så vet man jo aldri når det klaffer da. Gikk rimelig kjapt sist, men så har jeg blitt noen år eldre siden da så man vet jo aldri. Uansett, vi prøver ikke aktivt, er vel mer "uforsiktige" så vi får se hvor det ender :ler: Eggløsning over helga, og i går droppa vi (mannen) beskyttelse.. veldig lite sannsynlig at det skjer noe, men man vet jo aldri. Er uansett veldig klar for baby igjen, om en liten stund.. :rodmer:

God fredag til alle :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo ta en titt innom deg også! Så spennende å bare se hva som skjer og være helt avslappa til det hele :)

Gøy å lese innlegget fra 12.mars. Høres i grunn ut som jeg kunne skrevet det. Har også en bestemt frøken som kan være en utfordring å få ut døren av og til :) . Og har også en mann som gjerne helst gjør det morsomme (drar jeg av gårde på noe på formiddagen er det ikke overraskende å finne henne fortsatt i pysjen selvom jeg kommer et par timer senere...

Gøy å følge "gamle kjente" videre :biggrin: . Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! :rodmer: Du skal se at du plutselig sitter der med en positiv test i hendene. :nigo:

Ja, det hadde vært veldig koselig (og ganske skummelt!) Prøver å ta det ganske rolig denne gangen, så får vi se hvor lang tid det tar :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo ta en titt innom deg også! Så spennende å bare se hva som skjer og være helt avslappa til det hele :)

Gøy å lese innlegget fra 12.mars. Høres i grunn ut som jeg kunne skrevet det. Har også en bestemt frøken som kan være en utfordring å få ut døren av og til :) . Og har også en mann som gjerne helst gjør det morsomme (drar jeg av gårde på noe på formiddagen er det ikke overraskende å finne henne fortsatt i pysjen selvom jeg kommer et par timer senere...

Gøy å følge "gamle kjente" videre :biggrin: . Ha en fin helg :klemmer:

Tror nok ikke det er så uvanlig nei, men du verden så frustrerende det kan være når man har dårlig tid :ler: Helgen var veldig fin, :klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var visst "uforsiktige" en gang til i helga, dvs i går, og med eggløsning i går eller i dag (tror jeg kjente det i går kveld) begynner det å ligne på ordentlig prøving :fnise: Uæææ. føler nesten at vi er helt sprø som prøver på en til! Hm, uansett spent på om det blir resultater - tror vi traff bra, men jeg tviler vel på at det går på første forsøk! Føler ikke at vi har dårlig tid, og så langt stresser vi ikke. Dvs ingen temping og el testing denne gangen. Har ikke gått på piller siden før frøkna ble født, så jeg har bra kontroll på syklus og eggløsning. Om det klaffer i løpet av våren og sommeren er det perfekt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var visst "uforsiktige" en gang til i helga, dvs i går, og med eggløsning i går eller i dag (tror jeg kjente det i går kveld) begynner det å ligne på ordentlig prøving :fnise: Uæææ. føler nesten at vi er helt sprø som prøver på en til! Hm, uansett spent på om det blir resultater - tror vi traff bra, men jeg tviler vel på at det går på første forsøk! Føler ikke at vi har dårlig tid, og så langt stresser vi ikke. Dvs ingen temping og el testing denne gangen. Har ikke gått på piller siden før frøkna ble født, så jeg har bra kontroll på syklus og eggløsning. Om det klaffer i løpet av våren og sommeren er det perfekt :rodmer:

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo idag, har begynt symptomjakten.. sist gang fikk jeg positiv test 12dpo. Har ikke store forventninger, men vi traff jo veldig bra da. Litt murringer, men det er nok enten psyken eller pms. Vi får se! Litt spent må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å få litt brun utflod = garantert ikke gravid. Jaja, like greit kanskje. Litt bekymra over så korte sykluser jeg har for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd. :kose: Men du vet...det er ikke over før den røde dama synger for full hals. Eller noe sånt. :fnise: Med M trodde jeg jeg fikk mensen og stappet i en tampong. Sjokket var derfor stort da testen ble positiv noen timer senere! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd. :kose: Men du vet...det er ikke over før den røde dama synger for full hals. Eller noe sånt. :fnise: Med M trodde jeg jeg fikk mensen og stappet i en tampong. Sjokket var derfor stort da testen ble positiv noen timer senere! :hjerte:

Joda,du har rett i det. Men så langt føles det veldig som "like før mensen", så jeg er ganske sikker på at det ikke er noe anna på gang. Takk for sympati forresten ;) Jeg er ikke spesielt stressa eller utålmodig, og rent praktisk kan det godt vente med å klaffe til det blir et tidlig vårbarn :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Mensen kom som forventet sist, jeg hadde bare vanlig PMS + spotting så da visste jeg egentlig at det ikke var noe på gang. Etter nesten 3 år uten hormonprevansjon har jeg ganske god oversikt. Har hatt litt rare sykluser etter at jeg var gravid. Før var jeg ganske nøyaktig på 28 dager, men nå er annenhver syklus på ca 23-24 dager og 27-28 dager. Pussig at det skal være sånn annenhver gang :roll: Uansett, sist syklus var på 23 dager, så jeg ligger an til litt lenger syklus denne gangen - noe som gir et evt. befruktet egg bedre tid til å feste seg :lur: Ho-ho, nå er jeg igang merker jeg.. Vi har kjørt på med annenhver dag siden dag 7, og er 99 % sikker på at eggløsning er i dag. Dvs. vi :humpe: igår og etter planen på fredag. Det er "stress" nok å få til, så gidder ikke noe ekstra i dag. Var litt annerledes sist gang når vi var alene, merker jeg blir litt nervøs av muligheten for å bli overrasket :eeeh: Bank i border - det har heldigvis ikke skjedd! Er ellers ganske avslappet, skjer så mye på jobb og med livet ellers at jeg ikke har så mye tid til å tenke på prøving og symptomer, og det er jo egentlig ganske bra :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, har hatt et par rare korte sykluser. Hadde det ikke sånn før jeg ble gravid med lillemor, da var syklusen stabil på 28-30 dager. Fikk en veldig tidlig EL denne perioden også...

Du er ganske nøyaktig en uke bak meg du nå :) Så gøy! Jeg skal følge med her også.

Lykke til - håper på sterke svømmere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, her er det jo skikkelig spennende, jo! Håper det klaffer raskt og greit for dere, det er nervepirrende med den prøvinga! Jeg følger med fra sidelinjen, men lite forumtid om dagen... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk dere :klemmer: Er ganske spent selv, men "heldigvis" så travelt på jobb at jeg ikke har allverdens tid til å tenke på dpo og symptomer (ennå :blink: ..) Har ikke sånn veldig hastverk, kunne godt tenkt meg mars/april baby. Det hadde vært veldig greit. Sist gang klaffet det vel i 3PP, men så ble det SA. Så ble det klaff igjen 1PP etter SA. Men vi (jeg) har jo blitt etpar år eldre siden da, så vi får se. Tror ikke jeg blir så veldig stressa om det ikke klaffer helt ennå, men helst i løpet av sommeren. Krysser fingrene :nigo: Har ihvertfall ei lita frøken som er veldig klar for å bli storesøster, har nesten dårlig samvittighet for at vi ikke får tettere barn. Jaja, det ble nå sånn og jeg tror det er til det beste for oss alle. I går kom ny ladning billigtester fra ebay, så nå er jeg klar! Prøver å ikke tenke på det før over neste helg eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt begynt litt spotting og murringer, så jeg tror ikke det blir klaff i pp2 heller. Ikm på torsdag så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sikker på at tanta skulle komme fra 4-5 dg før ikm jeg.. Skikkelige murringer og følelse av at nå var a kommet... 11+1 i dag :nigo:

Krysser fingrene for at hun tar seg en velfortjent ferie :rodmer: lykke til :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre, da skal jeg ikke gi opp riktig ennå! Men alt kjennes litt for normalt ut til at jeg tror det er noe på gang.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...