Gå til innhold

*lilly*

*lilly*

Anbefalte innlegg

Du er flink som klarer å være økonomisk. :ler: Jeg klarer ikke det. Eller jo, nå har jeg slått fra meg å kjøpe Mini A Ture-jakke til A da, til 1000 kroner. :daane: Mulig jeg går for en på Polarn O. Pyret siden jeg har rabatt. Men ja, jeg også liker best å handle til henne. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei! :kaffekopp:

Snart jul igjen jo! Hvor ble høsten av? :daane:

Ikke mange oppdateringer fra meg, tiden strekker bare ikke til. Vi har det bra alle sammen, utrolig nok har lille snuppa vår så og si sluppet helt unna sykdom i høst tross barnehagestart. Hun har så vidt vært forkjølet en gang, så det har virkelig vært noe anna enn forventa.. Kanskje vi får alt etter jul? :rolleyes: Hun trives kjempegodt i barnehagen, både med de voksne og de andre barna. Vi er så fornøyde med barnehagen, de er kjempeflinke og hyggelige alle sammen. Mange gøye aktiviteter har de også, alt er virkelig supert og det er jeg så glad for!

Hun har omsider slutta med pupp nå (tror jeg), har ikke amma siden lørdag og hun har ikke etterspurt heller. Jeg syns det er greit å slutte nå, så jeg har ikke tilbudt heller. Glad hun fant det ut selv! Hun er ellers stort sett bare blid og fornøyd, kommer stadig nye ord. Hun har ikke begynt å sette sammen ord så vidt vi har hørt, men det er nok ikke langt unna. Hun kan bli skikkelig sint om hun ikke får det som hun vil, men det hører vel med til alderen. Tror vi begynner å få noen utfordringer mtp grensesetting, spørs om vi må være litt mer konsekvente der :dry:

Jeg og sambo skal forresten gifte oss til våren, det blir utenlands og alt er hemmelig :hjerte: Vi har det veldig fint sammen, syns vi har klart oss veldig fint gjennom de siste årene! Gleder meg til jeg kan kalle han "mannen min" :rodmer:

I morgen tar vi juleferie, gleder meg til rolige dager med masse familietid! Lille snupp er veldig opptatt av pakker, så julaften blir nok stas ;)

Får ikke ønsket hver enkelt av dere god jul, men jeg håper dere får kost dere masse i julen! :tree: GOD JUL OG GODT NYTTÅR! :nisseblunk:

Mange, mange klemmer :klemmer:

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen!

Høres ut som om dere har det helt strålende om dagen :hjerte:

Og bryllup til våren! :rodmer:

Ønsker dere en god jul :nissevink:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

På tide med en ny sjelden oppdatering herfra :kaffekopp: Livet går sin gang, vi har det veldig fint alle tre! Ikke så mye nytt egentlig, det går i jobb og bhg. Lille snuppa vår vokser og lærer stadig mye nytt. Vi koser oss masse med henne, hun er stort sett blid og fornøyd, sover godt om natten også. Begynner å merke at hun får mer og mer vilje dog, NEI er mye brukt :fnise: men det hører vel til alderen. Litt komisk blir det jo; Meg: Har du sovet godt? Hun: Nei! Jeg: Vil du komme opp til mamma? Hun: Nei! Jeg: Vil du bare ligge her du da? Hun: Nei! :laugh:

Fornøyd med at jeg oppdatet Nøstebarnsalget like etter at det var lagt ut, dvs. før de varslet på FB og epost :danse: Fikk bestilt alt jeg hadde tenkt og enda litt til! Elsker NB bodyene i ull/silke og ullfrotte buksene, så nå har snuppe garderobe til neste høst! Snart er jeg ferdig med egenstriket NB dress også, lager den litt stor så den varer neste sesong (ihvertfall!) også! Kjenner jeg begynner å bli litt babysyk :gravid: Har veeeldig lyst å strikke knøttsmå, søte klær :fnise: Hadde det "passet" kunne jeg (vi) godt tenkt oss å begynt å prøve i april eller noe. Meeen, det hadde vært veldig lite lurt, så vi må nok utsette det ihvertfall et halvt år. Kanskje vi prøver i april neste år, og satser på vinter/vår baby i 2015.. Får se. Egentlig litt dumt vi ikke kunne startet nå, skal jo gifte oss til våren og det hadde jo vært stas med bryllupsnattbaby :scorpis:

Håper alle har det fint!

:klemmer: til de som måtte dumpe innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

En liten oppdatering;

- Vi har giftet oss :hjerte:

- Snuppa har blitt 2 år, og koste seg med masse med flere runder bursdagsfeiring, besøk og pakker!

- Hun er blitt superflink til å klatre og er virkelig "all over the place", her må man ha øyne i nakken..

- Stort sett en veldig blid og fornøyd, men veldig bestemt 2 åring (men det er vel normalt har jeg skjønt)

- Lærer stadig nye ord, setter sammen setninger og har blitt mye enklere å forstå

- Jeg har det bare bra, litt kjedelig på jobb (dvs. litt lite motivasjon), men må vel bare ta meg sammen

- Har det fint med mannen, vi samarbeider godt og har det veldig fint for tiden (skulle vel bare mangle, ny-gifte som vi er, haha)

- Begynner å få veldig lyst på nr 2, men bør av praktiske årsaker drøye det til neste vår med prøving.. får se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lilly! Gratulerer som nygift!!! :duskedame::blomst::strix:

Så koselig. -Fint å høre om hvordan dere har det. Jeg skriver uhyre sjelden her nå, men har vært bitte litt i det siste. Gøy at så og si alle oss gamle fortsatt er her syns jeg :)

Bursdag ja! Her blir jo A 2 år i beste fellesferie-tid, så han får ikke mindre enn 3 feiringer i år. Først i barnehagen nå på fredag (jeg gleder meg sånn på hans vegne :hoppe::nigo: ), så mens vi er på ferie sammen med bestemor & Co, og så hjemme igjen helgen etter med kjæres familie :) Så det blir bursdag ja... :bursdag:

her klatres det, men ikke så mye at jeg blir nervøs av det. Da er det verre med at han plutselig legger ut på løpetur/trilletur etc helt plutselig - og han er rask!! :redd: Heldigvis bilfritt her vi bor, men det kommer jo en og annen bil alikevel. Holder på å lære han at han ikke får stikke av gårde uten mamma... :tommelsmil:

nr 2 kommer når den kommer :ler: HÅper dere får en nydelig sommer! :sol:

:klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Hei lilly! Gratulerer som nygift!!! :duskedame::blomst::strix:

Så koselig. -Fint å høre om hvordan dere har det. Jeg skriver uhyre sjelden her nå, men har vært bitte litt i det siste. Gøy at så og si alle oss gamle fortsatt er her syns jeg :)

Bursdag ja! Her blir jo A 2 år i beste fellesferie-tid, så han får ikke mindre enn 3 feiringer i år. Først i barnehagen nå på fredag (jeg gleder meg sånn på hans vegne :hoppe::nigo: ), så mens vi er på ferie sammen med bestemor & Co, og så hjemme igjen helgen etter med kjæres familie :) Så det blir bursdag ja... :bursdag:

her klatres det, men ikke så mye at jeg blir nervøs av det. Da er det verre med at han plutselig legger ut på løpetur/trilletur etc helt plutselig - og han er rask!! :redd: Heldigvis bilfritt her vi bor, men det kommer jo en og annen bil alikevel. Holder på å lære han at han ikke får stikke av gårde uten mamma... :tommelsmil:

nr 2 kommer når den kommer :ler: HÅper dere får en nydelig sommer! :sol:

Koslig å "se" deg igjen! Savner litt prøvetiden vår, da alle skrev masse og oppdaterte hele tiden :ler: Nå innser jeg at tiden ikke helt strekker til, eller ihvertfall blir ikke KG prioritert. Men jeg leser mye da. Håper det går bra med dere, alle tre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ, drittlei jobb - passer bra med en av heller sjeldne oppdateringer her..

Har vært på 2 års kontroll siden sist, alt fint, men det ble mye prat mellom helsesøster og oss foreldre. Jeg trodde helsesøster skulle snakke med barnet jeg, men det var ikke sånn her ihvertfall. Jaja, vi har ihverfall en frisk og fin 2 åring; 92 cm og 14 kg. Viste sine klatreferdigheter for helsesøster med å klatre på det som var på kontoret; stoler og div. fungerer fint når man kjeder seg :ler: Hun er stort sett blid og fornøyd, men har veldig mange meninger om alt fra klær til hva som skal skje. Litt travelt, men det hører med. Er ikke spesielt sjenert, og tar gjerne kontakt med barn hun ikke kjenner. Veldig underholdende å observere fremgangsmåten, må innrømme at jeg er litt fascinert. Både jeg og mannen er relativt tilbakeholdne, eller ihvertfall ikke av de som er mest frempå, men frøkna vår ser ut til å være av et annet kaliber :fnise: Merker jeg blir litt redd for at hun skal bli avvist/lei seg når hun er så "frampå", men det er kanskje unødvendig. Det ser stort sett ut til å gå bra, men unger er jo forskjellige.

Ikke helt klar for høst ennå, skulle gjerne begynt på nytt med vår og sommer. Får tenke på koslige innekvelder med strikk og gode tv-serier..

Leter etter ny allværsjakke, tror det blir Bergans denne gangen uten annen grunn at jeg syns de er fine. Men jeg blir litt forvirret av alt det med dermiazax. 2 lags, 3 lags osv.. Jeg trenger ingen jakke for ekspedisjoner akkurat, men en som er slitesterk, tåler vann og vind og som varer. Jeg planlegger å ha den i mange år. Noen anbefalinger?

Klem til de som måtte dumpe innom! Jeg leser hos dere, er bare så dårlig på å skrive :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Høsten er utvilsomt kommet, det er kaldt og surt - i går øset det ned hele dagen :regn: Mannen er syk og har egentlig vært det ganske lenge, sånn forkjølelse som ikke vil slippe taket. Merkelig nok har jeg sluppet unna, det pleier å være omvendt. Jaja.

Regnet i går minnet meg på behovet for ny jakke, har endelig bestilt og gleder meg til den kommer! Bestilte på xxl, en av de fra årets 71`nord kolleksjon. Og så har jeg bestilt genser til meg selv fra Acne :skya: Den var ganske dyr, men skitt au..Kunne sikkert strikket noe lignende, men det gidder jeg ikke. Kjenner på litt dårlig samvittighet for å bruke så mye penger på meg selv, men jeg har bestemt meg for å ignorere det :lol: Jeg bruker ikke så mye på meg selv, og frøkna har rikelig med klær. Jeg vet jeg kommer til å bruke den MYE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Oooh, lekker genser! :jepp:

Skikkelig høst her også, i dag morges var det 6 grader ute... Brrr. Skrudde opp varmen på badet, jeg. :ler:

Legger igjen et lite spor. Begynner å bli en stund siden den daglige kontakten ;)

Så hyggelig med besøk! Det er ikke mye jeg skriver her, men en gang i blant blir det! Vil ikke slette dagboka mi heller, har så gode minner herfra :nigo:

Jeg endte opp med Lia Mohair i stedet, den har en fasong som passer meg bedre. Kjempedeilig genser! Rue Mohair druknet jeg helt i.. det såg bare utrolig teit ut selv om det er meningen den skal være "oversized". Er veldig fornøyd med Bergans jakken min også, har brukt den mye!

Etter å ha tenkt på det en stund har jeg bestemt meg for å bli litt mer bevisst på kostholdet. Jeg har vel mer eller mindre spist det jeg har hatt lyst på i mange år, uten å legge på meg så mye. Nå syns jeg at jeg ser veldig dvask ut, særlig på magen (og ingenting av det skyldes graviditet/fødsel). Jeg trives ikke med kroppen rett og slett, og har bestemt meg for å ta tak. Jeg vet at det funker bra med et slags "lavkarbo" kosthold, dvs. å spise så lite potet/ris/pasta/brød som mulig i tillegg til å kutte ut annet søtt. Merker at det gjør godt for humøret og (mer stabilt blodsukker), så jeg er veldig motivert. Veier ca 66-67 kg (er 170 høy) og vil gjerne ned på 60. Det viktigste er ikke kiloene, men å bli kvitt "magefettet" :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Annonse

Lenge siden sist (igjen), det er vel bare å innse at jeg ikke lenger har tid til å være like aktiv som før!

Livet er bra, jeg og mannen har det fint og lille snuppa vår blir stadig større! Hun er kjempelink både motorisk og med språket, er sosial og trives veldig godt med å ha folk rundt seg. Hun har fått ei bestevenninne i barnehagen, gøy at hun kan fortelle mer om hva hun har gjort i løpet av dagen, og hva hun tenker på. Mange gullkorn for tiden :fnise:

Vurderer å starte prøving i april/mai, frøkna er veldig klar for å blir storesøster og vi er vel ganske klar for ny baby vi og.. :gravid: Det er jobbsituasjonen som har gjort at det ikke har blitt før. Men det er så vanskelig å planlegge sånt. Her er det ikke så enkelt med barnehageplass, så sånn sett hadde det vært greit med sommerbaby. Egentlig vil jeg (vi?) ha baby litt tidlig på året, men det kan jo i "verste" fall bli en lang permisjon. Men, men. Kanskje det tar kjempelang tid denne gangen, det taler jo for å bare kjøre på. I tillegg til min alder og aldersforskjell på frøkna og evt. søsken.. Får høre hva mannen sier - eller kanskje ikke. Han er ikke så stor fan av planlegging :laugh: Ser jo at de fleste jeg var gravid samtidig med her inne (og IRL) allerede har fått eller er på vei med nr. 2!

Ha en fin kveld :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering, selv om det ikke blir så ofte! :jepp:

Så spennende med kommende prøving! :hoppe: Jeg tenker at man må ta det når det passer familien, jeg, det er så mange faktorer som spiller inn. Og snuppa di blir 3 til sommeren, er det ikke sånn? (Eller husker jeg helt feil nå? :ler:) Vi har 3 år og 2 mnd mellom våre, det var sånn det ble. Tror det hadde vært fint med 2 år og fint med 4 år mellom, også. Er i grunnen bare strålende fornøyd med de to fine eksemplarene vi har fått. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering, selv om det ikke blir så ofte! :jepp:

Så spennende med kommende prøving! :hoppe: Jeg tenker at man må ta det når det passer familien, jeg, det er så mange faktorer som spiller inn. Og snuppa di blir 3 til sommeren, er det ikke sånn? (Eller husker jeg helt feil nå? :ler:) Vi har 3 år og 2 mnd mellom våre, det var sånn det ble. Tror det hadde vært fint med 2 år og fint med 4 år mellom, også. Er i grunnen bare strålende fornøyd med de to fine eksemplarene vi har fått. ;)

Ja, jeg er kjempespent! Håper ikke det tar så lang tid, det kan virkelig være hardt for tålmodigheten.. Snuppa mi blir tre til sommeren ja, syns det er på høy tid med søsken - hun er ihvertfall veldig klar for det, selv om hun neppe skjønner helt hva det innebærer :fnise: Jeg håper vi får det til sånn at hun kan bli storesøster før hun blir fire, men vi får se, jeg tror vi prøver å ikke stresse så mye med det.

-------

Skulle hatt gode råd ifht påkledning av en sta 2,5 åring.. Hun er veldig bestemt på hva hun vil ha på og favorittene er t-skjorter og sommerkjoler. Jeg er jo veldig glad i å strikke, og har strikket mye til henne - alt fra gensre, jakker, tunika og kjole, men det nekter hun helt å ha på. Nøstebarndressen blir heldigvis akseptert. Det har kanskje ikke så stor praktisk betydning om hun har t-skjorte/sommerkjole over body/strømpebukse i stedet for ullkjole/tunika, men jeg syns jo at hun er litt liten til å bestemme alt sånt selv. Dessuten HAR hun jo mye fine ullklær (syns jeg) som hun godt kan bruke, og så kan vi heller kose oss med å ta frem sommerklær når det passer sånn temperaturmessig. Har forsøkt å involvere henne i fargevalg osv. når jeg skal strikke noe, men det er nei til alt. "Vil isse ha det.." Sukk :vetikke: Så nå strikker ullfantast-mammaen til andre sine småttiser i påvente av ny baby å strikke til :ler:

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er kjempespent! Håper ikke det tar så lang tid, det kan virkelig være hardt for tålmodigheten.. Snuppa mi blir tre til sommeren ja, syns det er på høy tid med søsken - hun er ihvertfall veldig klar for det, selv om hun neppe skjønner helt hva det innebærer :fnise: Jeg håper vi får det til sånn at hun kan bli storesøster før hun blir fire, men vi får se, jeg tror vi prøver å ikke stresse så mye med det.

-------

Skulle hatt gode råd ifht påkledning av en sta 2,5 åring.. Hun er veldig bestemt på hva hun vil ha på og favorittene er t-skjorter og sommerkjoler. Jeg er jo veldig glad i å strikke, og har strikket mye til henne - alt fra gensre, jakker, tunika og kjole, men det nekter hun helt å ha på. Nøstebarndressen blir heldigvis akseptert. Det har kanskje ikke så stor praktisk betydning om hun har t-skjorte/sommerkjole over body/strømpebukse i stedet for ullkjole/tunika, men jeg syns jo at hun er litt liten til å bestemme alt sånt selv. Dessuten HAR hun jo mye fine ullklær (syns jeg) som hun godt kan bruke, og så kan vi heller kose oss med å ta frem sommerklær når det passer sånn temperaturmessig. Har forsøkt å involvere henne i fargevalg osv. når jeg skal strikke noe, men det er nei til alt. "Vil isse ha det.." Sukk :vetikke: Så nå strikker ullfantast-mammaen til andre sine småttiser i påvente av ny baby å strikke til :ler:

:fnise: Det høres kjent ut! A hadde en sånn periode for et halvt års tid siden, og hadde de rareste preferanser. Nå er det bedre igjen heldigvis, her en dag gikk hun med ullgenseren jeg heklet til henne for et halvt år siden for første gang! :5:

Jeg tenker at påkledning - så lenge det er hele og rene plagg som varmer godt - er noe som jeg lar gå i hverdagen. Dvs. noe jeg ikke prioriterer å diskutere på. Hun får stort sett velge hva hun vil ha på seg, så lenge hun har ullundertøy under. Det er mulig hun så litt rar ut i forrige uke da hun troppet opp i barnehagen med ballerinaskjørt og tiara, eller blomstrete sommerkjole med spaghettistropper, men det blir nok av diskusjoner med en 2-åring i løpet av en dag og så lenge det ikke er viktig-viktig lar jeg henne bestemme litt. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Neppe det du har lyst til å høre, men Turnerose har vært sånn, i litt varierende grad, siden hun var snaut 2 år... VELDIG sterke preferanser på antrekk. Rundt treårsalderen var det ekstremt, da var det totalsammenbrudd på daglig basis pga klær. Nå vil hun fortsatt velge selv, men både temperamentet og de mer interessante kombinasjonene av farger/mønstre har roet seg litt. ;) Etterhvert har vi landet på at så lenge hun har ullundertøy under, så kan hun få gå med hva hun vil. Begynner å merke samme tendens hos Snorkfrøken, men denne gangen får det bare være. :ler: Enig med Belle, choose your battles...

Og forøvrig har det meste blitt godkjent etterhvert. Vi har sett at særlig det svigermor har strikket/sydd (og det er ganse mye) har det tatt laaang tid før hun har villet bruke, men så har hun plutselig tatt det frem på eget initiativ, og så har det vært helt greit etterpå. Så den typen plagg er det kanskje en idé å legge sånn at hun får fatt på dem hvis hun plutselig vil? :vetikke:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Det høres kjent ut! A hadde en sånn periode for et halvt års tid siden, og hadde de rareste preferanser. Nå er det bedre igjen heldigvis, her en dag gikk hun med ullgenseren jeg heklet til henne for et halvt år siden for første gang! :5:

Jeg tenker at påkledning - så lenge det er hele og rene plagg som varmer godt - er noe som jeg lar gå i hverdagen. Dvs. noe jeg ikke prioriterer å diskutere på. Hun får stort sett velge hva hun vil ha på seg, så lenge hun har ullundertøy under. Det er mulig hun så litt rar ut i forrige uke da hun troppet opp i barnehagen med ballerinaskjørt og tiara, eller blomstrete sommerkjole med spaghettistropper, men det blir nok av diskusjoner med en 2-åring i løpet av en dag og så lenge det ikke er viktig-viktig lar jeg henne bestemme litt. :Nikke:

Sånn har det vel egentlig vært her og, noen perioder er verre enn andre og da er ALT feil. Problemet er bare at jeg slutter å prøve etterhvert, så da ender hun stort sett med å få bestemme en del selv. Men jeg er veldig enig i at man må velge sine kamper, det blir nok av de ja.. :fnise:

Hehe. Neppe det du har lyst til å høre, men Turnerose har vært sånn, i litt varierende grad, siden hun var snaut 2 år... VELDIG sterke preferanser på antrekk. Rundt treårsalderen var det ekstremt, da var det totalsammenbrudd på daglig basis pga klær. Nå vil hun fortsatt velge selv, men både temperamentet og de mer interessante kombinasjonene av farger/mønstre har roet seg litt. ;) Etterhvert har vi landet på at så lenge hun har ullundertøy under, så kan hun få gå med hva hun vil. Begynner å merke samme tendens hos Snorkfrøken, men denne gangen får det bare være. :ler: Enig med Belle, choose your battles...

Og forøvrig har det meste blitt godkjent etterhvert. Vi har sett at særlig det svigermor har strikket/sydd (og det er ganse mye) har det tatt laaang tid før hun har villet bruke, men så har hun plutselig tatt det frem på eget initiativ, og så har det vært helt greit etterpå. Så den typen plagg er det kanskje en idé å legge sånn at hun får fatt på dem hvis hun plutselig vil? :vetikke:

Huff, hadde håpet at det meste var 2-årstrass :ler: Jaja, de blir forhåpentligvis selvstendig av det.. God ide å la det ligge tilgjengelig. Kjenner bare at det sitter litt langt inne, jeg har så mye strikkeklær jeg gjerne vil hun skal bruke, bl.a. Nova kjolen som jeg var sikker på skulle bli en suksess.. neida :( Heldigvis strikket litt stor, så kanskje det går bedre neste sesong. Godt mulig jeg har litt skyld selv også, jeg er en skikkelig frysepinne mens frøkna er ganske varm av seg (og mer aktiv), så jeg har kanskje kledd på henne litt mye noen ganger stakkars! Ikke noe gøy å være for varm :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld startet Nøstebarn salget, så nå er ulltøy for neste sesong i boks :danse: Lenge siden jeg har kjøpt noe til fullpris der gitt, utenom garn da.. Fikk handlet ullribbukser før jul, og nå kjøpte jeg endel ull/silke trøyer, gensre, ullbukse, stilongs, pysjamas + litt småting. Og ulljoggis til meg selv :hoppendeglad: Elsker klærne fra Nøstebarn, spesielt de i ull/silke! Frøkna har mest fra Nøstebarn, litt fra Janus og strømpebukser fra Safa, men for det meste annet er Nøstebarn favoritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...