Gå til innhold

*lilly*

*lilly*

Anbefalte innlegg

:hjerte: Blir spennende å se når hun kutter ut puppen, da! Turnerose var 16 mnd. Ganske passe, synes jeg - så slapp jeg å tenke på om jeg ville være en "langtidsammer". ;) Da ungen dytta puppen inn i BHen igjen var det liksom ganske tydelig at hun var ferdig med den. :ler:

Trenger dere vogn på ferie, da? Vi har aldri hatt med, vi, hverken utenlands eller innenlands, og har ikke savnet det. Men vi er jo bærere, ingen tvil om det. ;) Har som regel reist med en meitai, Manducaen og en ringslynge, første gang da Turnerose var 8 mnd. Men det er klart, da kan man ikke ut og spise på kveldstid, for eksempel. Vi har som regel tatt middag i det restauranter har åpnet for kvelden (sånn i 18-tiden, på Madeira ihvertfall), og så heller tatt kvelds på rommet.

Når det er sagt - her hjemme har vi Bugaboo Bee som trille, og er strålende fornøyd med den. Men den er jo dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

16 mnd er egentlig veldig passe ja, ingen tegn på at hun har tenkt å kutte ut puppen med det første, men vi får se!

Vogn må vi nok ha ja, hun er helt avhengig av å sove der. Hun syns det er gøy å bli bært på ryggen i Ergoen, men det går ikke lang tid før hun blir lei. Nå har hun begynt å gå også, så da tenker jeg det er litt enklere å bytte mellom å sitte i vogn og gå enn å ta henne inn og ut av bæreselen. Og ja, jeg har forelska meg i Bee +, men er litt i tvil om det er "lurt" å bruke så mye penger på (enda) ei vogn :sjenert: Men har veeeldig lyst på da.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink hun er som går! :hoppe:

Ang. trille og sånn så kan jeg bare anbefale den vi har, Zero2Four Breeze. Men den har hverken full liggestilling eller mulighet for å trilles begge veier. Den er helt grei da, og A sover fint i den. Men jeg ville aldri reist på tur uten hovedvogna. Vi har Bugaboo Cameleon da, og den er vel litt som en trille. :fnise:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink hun er som går! :hoppe:

Ang. trille og sånn så kan jeg bare anbefale den vi har, Zero2Four Breeze. Men den har hverken full liggestilling eller mulighet for å trilles begge veier. Den er helt grei da, og A sover fint i den. Men jeg ville aldri reist på tur uten hovedvogna. Vi har Bugaboo Cameleon da, og den er vel litt som en trille. :fnise:

Ja, ikke sant! Hun er kjempestolt :rodmer: Vi må nok ha ei trille som kan snus begge veier, hun liker ikke å sitte vendt fra oss. Liggestilling er også et must, og da snakker vi rundt 3000 med en gang, ihvertfall så vidt jeg har kunnet se. Da frister det veldig å bare gå for Bee med en gang :sjenert: Cameleon er jo superfin og snerten, så det blir jo som ei trille egentlig. Jeg er kjempefornøyd med City Cross altså, men den er litt stor å drasse rundt på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som selger zappen brukt på finn, da?

Her er det også gåing på gang :rodmer: Hun er så søt der hun stavrer seg fram.

Fint å lese at dere har det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som selger zappen brukt på finn, da?

Her er det også gåing på gang :rodmer: Hun er så søt der hun stavrer seg fram.

Fint å lese at dere har det bra! :)

Jeg ønsker noen ganger at vi bodde litt mer sentralt, da kunne vi dratt innom og sett på vogner og annet utstyr som selges på finn. Når ting må sendes og man i tillegg ikke vet helt tilstanden syns jeg det blir litt for stor risiko :gjeiper: Vi har bestemt oss for Bugaboo Bee, den oppfyller alle våre "krav" så jeg tror vi blir fornøyd med den :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi hatt Bee`en noen dager, og den er så fiiiin :rodmer: Utrolig lett å manøvrere og snu, kommer jo rundt over alt! Snuppa er også veldig fornøyd, og hun sovnet tvert første gang hun satt i den. Godkjent :fnise: Forøvrig er hun inne i det jeg vil kalle ekstrem mammaavhengighetsperiode, pappaen duger visst ikke til noe :filer: Litt trist for alle, for han er virkelig super og har gjort sin del og mer til helt fra hun var født. Jeg håper bare det går over snart, for det begynner å bli travelt :filer: Når vi begge er hjemme er det bare meg som duger, jeg skal gi mat, holde, bære, skifte bleier ++ I tillegg vil hun helst bli bært av meg. Ergoen er gull verdt, hun elsker å sitte i den heldigvis. Men litt travelt er det jo :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

hadde visst mistet deg på innleggene mine! :daane:

Får lese mer en annen dag, men kjenner igjen mamma-daltingen :roll:

Snakkes! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Da er ferien over, ihvertfall nesten, og jeg er tilbake på jobb. Alltid litt vemodig, sommeren går jo så fort! Begynner ikke helt fullt nå med en gang, snuppa skal ikke i barnehage før om et par uker, så inntil vidre blir det litt av og på med ferie og fridager.

Vi har hatt en kjempefin sommer, den skulle bare vart lenger :rolleyes: Litt godt å komme hjem til sitt eget lille krypinn etter mye farting og masse folk rundt seg hele tiden. Snuppa var ihvertfall veldig glad for å se igjen lekene sine! Hun har vært en solstråle hele sommeren, vi er så heldig som har fått en så blid og fornøyd unge wub.png Håper bare det fortsetter sånn! Tror hun er klar for bhg nå, andre barn er kjempespennende. Hun er veldig kontaktsøkende og sosial ser det ut som. Det gjør at jeg ikke er så nervøs for bhg starten. I løpet av sommeren har hun blitt veldig stødig, og får til å gå godt (og med god fart) på forskjellige underlag. Hun springer og hopper (nesten), veldig gøy å se på! Det kommer stadig nye ord, men det er mest "babling". Hun ser på oss og skraver i vei! Vi har mange lange og viktige samtaler :ler:

Jeg er igang med bhg garderoben, har kjøpt litt ull og strikket litt. Skulle bare hatt mer tid til å strikke :lol: Lurer veldig på om jeg skal begi meg ut på Nøstebarndressen :sjenert: Den ser så stor ut, men det er jo dobbelt garn og jeg har bare strikket med tynt garn før så det burde jo gå greit.. Spørsmålet er jo om en sånn ulldress blir nok brukt til at jeg skal gidde å strikke den?

Spent på hvordan livet med barnehagebarn og jobb blir, ser for meg at det blir mye sykdom og stress med jobb og tidsklemme. Vi må ihvertfall bli flinke til å ukeshandle og planlegge middager, sånne ting tar mye tid og da blir det fort krangel og dårlig stemning og det vil vi jo ikke..

Håper alle har hatt en fin sommer så langt, heldigvis er det bare august og forhåpentligvis mange fine dager igjen! Skal prøve å oppdatere meg litt etterhvert :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg. :nigo:

Det er barnehagestart det går i hos oss også, og jeg er som deg; veldig lite bekymret for starten. :fnise: A elsker å leke med andre barn og sitter ikke stille et eneste sekund når hun er i barnehagen. :ler:

Barnehageklær, ja. Vi har en Janus ulldress (prinsesseull) som A fikk til jul og som passer enda! Den holder nok til jul. Det kaller jeg valuta for pengene. :fnise: Vi sverger til Janus vi da, og kjøper som regel på tilbud. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så fint å høre fra deg. :nigo:

Det er barnehagestart det går i hos oss også, og jeg er som deg; veldig lite bekymret for starten. :fnise: A elsker å leke med andre barn og sitter ikke stille et eneste sekund når hun er i barnehagen. :ler:

Barnehageklær, ja. Vi har en Janus ulldress (prinsesseull) som A fikk til jul og som passer enda! Den holder nok til jul. Det kaller jeg valuta for pengene. :fnise: Vi sverger til Janus vi da, og kjøper som regel på tilbud. :jepp:

Barnehagestart ja, skriver mer om det under! Janus er veldig bra! Syns passformen er bedre for frøkna, klærne varer ihvertfall lenge! Jeg har kjøpt noen bukser og bodyer, og så har jeg planer om å strikke Nøstebarndressen :biggrin:

Da er den lille, store jenta mi begynt i barnehagen :hjerte: Både litt trist, men mest fint for hun ser ut til å trives godt! Jeg var med henne på tilvenning i går (første dag), og hun hadde nesten ikke tid til å ta kle av seg før hun freste avgårde :ler: Det var jo så mye å se på og gjøre, kjempestas med alle lekene og ikke minst de andre barna. Hun enset meg nesten ikke, så jeg satt i sofen og drakk kaffe :tongue: Idag var pappaen med henne og da hadde hun gitt han klem og vinket, så kunne han bare gå.. jaja, vi får vel være glade for det. Men jeg syns jo det var litt rart at det var SÅ greit at vi gikk.. hun var ikke litt trist engang.. er vi så kjedelige å være sammen med? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg syns jo det var litt rart at det var SÅ greit at vi gikk.. hun var ikke litt trist engang.. er vi så kjedelige å være sammen med? :ler:

:fnise: Sånn var det her også. Velger å tro at det er fordi de er trygt tilknyttet, og nysgjerrige på livet. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

:fnise: Sånn var det her også. Velger å tro at det er fordi de er trygt tilknyttet, og nysgjerrige på livet. :Nikke:

Det varte dessverre ikke så lenge, når nyhetsverdien var over ble det både snørr og tårer gitt.. :gjeiper: Men, men. Det var egentlig dette jeg forventa, og det er vel heller normalt. Hun slutter som regel å gråte før jeg har gått ut døra. Men litt trist er det jo uansett :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer å benytte meg av 20 % tilbudet hos Polarn O Pyret. Tenkte å være smart og kjøpe vinterdress til frøkna som hun kan ha til neste sesong. Dvs. str 92/98. Ser at parkdressene deres har kommet bra ut på tester, og så liker jeg at de er litt kjønnsnøytrale i fargene. DET er jammen ikke lett å finne. Spørsmålet er om jeg skal kjøpe vinterparkdress i grønt (det er så fiiiint sammen med rosa) eller rød skalldress? :vetikke:Sistnevnte har avtagbart for. Hva er lurt? Vi bor jo på Vestlandet, så sånn kjempekaldt er det jo sjelden. Hva kjøper dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagestart er ikke bare-bare... Men det går seg nok til, skal du se. :klemmer:

Jeg skjønner ikke helt hva forskjellen på de to dressene er, jeg, utover at den grønne har fleecefôr? Samme vannsøyle og sånt... :vetikke: Men grønn var finest, synes jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er litt av en overgang for store og små :filer: "Heldigvis" har vi ikke full plass, godt å ha henne hjemme litt også. Men hun koser seg i barnehagen, er i godt humør og ser ut til å trives heldigvis :)

Tja, vet ikke om det er så stor forskjell egentlig. På den grønne kan man ikke ta ut foret, men det kan man på den røde. Den grønne virker jo litt varmere kanskje, i og med at den heter vinterparkdress.. men jeg er jo ikke så inne i alt dette så jeg vet ikke :fnise: Enig i at den grønne finest! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. :nigo: Jeg er medlem i kundeklubben tror jeg, har ihvertfall bonuskort. :jepp: Men jeg får melde meg inn på nettet også, så blir det shopping i helga. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombestemte meg ang. Polarn, vi har jo en Reimadress jeg kjøpte på salg som ikke er tatt i bruk. Så det får vel være måte på å planlegge fremover.. Dessuten jobber jeg jo 80 % med tilsvarende lønn, så jeg prøver å være litt økonomisk :forvirret: Det er bare så gøy å handle til frøkna, det er så mye fint og så trenger de jo en masse. Både fordi de vokser alt for fort, og fordi det er greit å ha endel klær i barnehagen.. Resultatet blir jo at jeg nedprioriterer meg selv da :sjenert: Jaja. Nå har jeg kjøpt litt garn hos NB i utgående farger til halv pris, jeg er ganske fornøyd med mine egne strikkeprosjekt fortiden. Har strikket endel som både ble fint og nyttig :sjarmor: Skulle bare hatt MYE mer tid til å strikk og sy *drømmer om en tilværelse som hjemmeværende* Nuvel, jeg hadde nok fort blitt lei :legrine: Nå holder jeg imidlertid på å gjøre ferdig frøkna sin adventskalender, og det tar så lang tiiiid. Men jeg må bare få gjort det, så har jeg massevis av strikkeprosjekter som venter. Dessuten blir den nok kjempekoslig å ha i desember. Vil at hun skal få like fine adventsminner som jeg selv hadde :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...