^^Belle^^ Skrevet 14. januar 2012 #1261 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Nå ble jeg også nysgjerrig. Vi holder på med avvenning vi også men det går jo rett i dass. Mildt sagt. Vi er så svake. Jeg så bildet av snuppa di her en dag, nyyydelig er hun! Endret 14. januar 2012 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. januar 2012 #1262 Del Skrevet 14. januar 2012 Hjelpe meg så fort tiden går, skal du snart på jobb igjen? Snuppa di er jo så liten! Så deilig at hun sover gjennom! Det er herlig å få en god natts søvn etter måneder med nattevåk, ingen tvil om det! Jeg føler meg litt gal som nå endelig stort sett er ferdig med det med Turnerose, og så er det på'an igjen... (For nattammingen er en ting; senere kommer tannplager, sykdom, mareritt, mørkeredsel, you name it... ) Men jeg lever i håpet om at det er lettere å få rutiner med nr 2. :gjeiper: Glad for å høre at dagboka får leve, enn så lenge! Fortsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #1263 Del Skrevet 18. januar 2012 Ååååå! Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan dere fikk snuppa til å sove natten igjennom! Du kan ikke bare skrive sånt, uten å ta med detaljene! venter på mer nyttig info.... Nå ble jeg også nysgjerrig. Vi holder på med avvenning vi også men det går jo rett i dass. Mildt sagt. Vi er så svake. Jeg så bildet av snuppa di her en dag, nyyydelig er hun! Takk! Føler press om å komme med en helt genial sove-gjennom-natten oppskrift Tja.. vi lest litt i "Sove uten gråt" av Elisabeth Pantleg og "Sov godt!" av Karin Naphaug. Fikk noen gode tips der. Kuttet bl.a. ut soving etter 16:00. Snuppa vår spiser ikke sånn kjempemasse (sammenlignet med andre på hennes alder), så jeg var litt bekymret for at hun ikke skulle få nok mat. Derfor valgte vi å ta det gradvis; delmål 1 var at hun skulle sove fra midnatt til morgen (som begynner tidligst 06:00) Når hun våknet og forventet mat tok sambo henne opp, gav smokken og bysset henne. Det ble generelt veldig lite gråt, hun sovnet stort sett tvert. Og bare så det er sagt, jeg tåler veldig dårlig at hun gråter. Når det gikk fint å sove fra midnatt til morgen utvidet vi natta fra legging til 06:00 og det gikk helt fint. Samme opplegg med smokk og byssing. Hun våkner fremdeles av og til, men sovner når hun får smokk. Nå spiser hun mye mer på dagen, og det er veldig greit når jeg skal begynne å jobbe igjen.... Hjelpe meg så fort tiden går, skal du snart på jobb igjen? Snuppa di er jo så liten! Så deilig at hun sover gjennom! Det er herlig å få en god natts søvn etter måneder med nattevåk, ingen tvil om det! Jeg føler meg litt gal som nå endelig stort sett er ferdig med det med Turnerose, og så er det på'an igjen... (For nattammingen er en ting; senere kommer tannplager, sykdom, mareritt, mørkeredsel, you name it... ) Men jeg lever i håpet om at det er lettere å få rutiner med nr 2. :gjeiper: Glad for å høre at dagboka får leve, enn så lenge! Fortsatt god helg! Hun er jo ganske liten ennå ja, jeg syns bare hun har blitt så veldig stor! Liten i størrelse, men kan så mye mer nå. Rart at den lille babyen min kravler rundt på gulvet! Tannplager og mareritt ja Og jeg som tenkte det bare ble plankekjøring fremover Du er jo mer erfaring som tobarnsmor, så jeg tenker det kommer til å gå veldig fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #1264 Del Skrevet 31. januar 2012 Ja, da er permisjonen min over I morgen er det tilbake på jobb. Skulle ønske jeg kunne si at jeg gledet meg litt, men akkurat nå er jeg bare trist Vet at jeg kommer til å savne henne noe helt grusomt, håper bare jeg kommer meg gjennom dagen uten sammenbrudd av noe slag. De siste ukene har vært ganske tøffe. Har fått tilbake mensen, og store deler av januar har vært preget av PMS fra helvete Legg til generell tristhet og vemod pga permisjonsslutt, så sier det seg selv at humøret har vært ganske dårlig. Har kosa meg masse med snuppa og vært bevisst på å nyte hver eneste dag med henne, så det er i sin helhet sambo det har gått utover.. Spent på morgendagen, håper det blir ok. Akkurat nå har jeg bare lyst til å låse meg inn på badet og hulke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. februar 2012 #1265 Del Skrevet 1. februar 2012 Ush da... Masse lykke til på jobb igjen i dag! Det kommer nok til å gå mye bedre enn du frykter Endelig får du brukt bare Lilly igjen, og ikke bare mamma-lilly.... Skjønner deg godt da.. gruer meg selv til jeg skal begynne om 2 mnd - håper på en ny jobb for økt motivasjon Men jeg er overbevist om at etter en uke eller to har ting gått seg til og gleder seg til å gå på jobb, og gleder seg til å komme hjem Jeg skal snart prøve din strategi på nattevåkninger.... Takk for at du delte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 14. februar 2012 #1266 Del Skrevet 14. februar 2012 Hei! Jeg har vært fraværende på KG i all evighet nå, så jeg tar en runde rundt og ser hvordan det går med folk jeg! Gratulerer med baby! :) Hilsen Lemming! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #1267 Del Skrevet 15. februar 2012 Ush da... Masse lykke til på jobb igjen i dag! Det kommer nok til å gå mye bedre enn du frykter :jepp : Endelig får du brukt bare Lilly igjen, og ikke bare mamma-lilly.... Skjønner deg godt da.. gruer meg selv til jeg skal begynne om 2 mnd - håper på en ny jobb for økt motivasjon Men jeg er overbevist om at etter en uke eller to har ting gått seg til og gleder seg til å gå på jobb, og gleder seg til å komme hjem :rodmer : Jeg skal snart prøve din strategi på nattevåkninger.... :sjenert : Takk for at du delte Takk Skriver mer nedenfor Hei! Jeg har vært fraværende på KG i all evighet nå, så jeg tar en runde rundt og ser hvordan det går med folk jeg! Gratulerer med baby! : ) Hilsen Lemming! Takk Da har du hatt en lang KG pause, for babyen er ikke så liten lenger --------- Hei til de som måtte dumpe innom! Kan ikke akkurat skryte av hyppige oppdateringer, men sånn blir det nok en stund fremover. Ja, da har jeg jobbet i to uker Hvordan har det egentlig gått? Tja.. de første dagene satt tårene løst. Jeg grein på vei til jobb, flere ganger på jobb og når jeg gikk hjem Nå kan jeg le litt av det, men det var ikke så gøy de første dagene. Savnet snuppa noe forferdelig, og syns det var grusomt å tenke på at permisjonen var over. Det var en fantastisk tid, bare kos! Selv om jeg håper vi får flere barn tror jeg det er litt spesielt å være hjemme med nr 1. Da kan man konsentrere seg 100 % om babyen og ikke tenke på noe anna Nå går det bedre, men litt trått må jeg vel være ærlig nok til å innrømme. Koslig å møte kollegaer og snakke om "voksne" ting, men jeg syns det var veldig fint å ha permisjon. Ser misunnelig etter andre som er ute og triller :gjeiper: Men, men. Snuppa koser seg hjemme med pappaen og han syns det er supert å ha permisjon han også. Det blir vel kamp om ukene med nestemann.. og jeg som tenkte jeg skulle ha lenger permisjon da Ellers går det vel fint egentlig. Har begynt å trene litt mer (trente jo omtrent ingenting før så.. ), sambo og jeg har det fint, han er veldig flink hjemme nå som han er 100 % pappa og "husfar". På kveldene har jeg blitt ivrig på strikking, har strikka kjole til snuppa og er i gang med neste prosjekt Leste litt bakover i boka, om hvordan det var for et år siden. Rart å lese om sparkene i magen og hvordan jeg var så nyskjerrig på hvem som var der inne Tenkt at det var den lille, nydelige snuppa vår! Så utrolig heldige vi har vært som har fått en sånn liten skatt Vi er så utrolig glade i henne! Håper alle har det fint, både store og små! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #1268 Del Skrevet 16. februar 2012 Fornøyd med å ha sikret meg noen gode kjøp på Nøstebarn sitt vårsalg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 16. februar 2012 #1269 Del Skrevet 16. februar 2012 Høres ut som du sørger litt fortsatt over å ikke få være sammen med snuppa hele dagen Kanskje det er en mulighet å jobbe noe redusert etter at pappa-permen er over? Syns forresten det er veldig oppløftende å høre at pappaen virkelig trår til nå, når det er 100 %. Kankje det gjelder hos meg også Shopping hjelper mot det meste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #1270 Del Skrevet 19. februar 2012 Skal jobbe redusert etter permisjonen, gleder meg til det Men, det går bra altså. Snuppa og pappaen koser seg hjemme, og jeg syns det er litt bedre å være på jobb :gjeiper: Også koser vi oss MASSE i helgene da, merker jo at jeg er 100 % tilstede når vi har så "lite" tid sammen Pappaen er superflink med snuppa, det har han alltid vært, men på husarbeidsfronten er det forbedringspotensiale - for å si det sånn Vi har ihvertfall hatt en veldig koslig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 19. februar 2012 #1271 Del Skrevet 19. februar 2012 Husker det som vanskelig å begynne å jobbe igjen, jeg også, selv om jeg var hjemme en god stund lenger enn hva du har vært. (Jeg "fikk" jo hele permisjonen med Turnerose siden jeg var student og ikke hadde jobbet nok til at mannen fikk pappakvote - de har endret på reglene siden 2009.) Men så var det jo litt deilig også... Det går seg til. Jeg har en følelse av at disse mennene våre er ganske like på husarbeid... Godt å høre at helgen har vært fin, og så håper jeg at den kommende uka blir det også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 20. februar 2012 #1272 Del Skrevet 20. februar 2012 Skal jobbe redusert etter permisjonen, gleder meg til det Men, det går bra altså. Snuppa og pappaen koser seg hjemme, og jeg syns det er litt bedre å være på jobb :gjeiper: Også koser vi oss MASSE i helgene da, merker jo at jeg er 100 % tilstede når vi har så "lite" tid sammen Pappaen er superflink med snuppa, det har han alltid vært, men på husarbeidsfronten er det forbedringspotensiale - for å si det sånn Vi har ihvertfall hatt en veldig koslig helg Åååå, heldige du! Hvor mye reduserer du? Hadde jeg kunnet ville jeg gjort det selv, men økonomien tillater ikke det - da må jeg i tilfelle få et realt lønnsløft først Godt å høre at ting allikevel begynner å gå seg til, med mye kos i helgene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 27. februar 2012 #1273 Del Skrevet 27. februar 2012 Hei! Ja, pausen har vært innmari lang. Huff, alle som var prøvere samtidig som meg har enten fått barn eller er gravide! Men det er jo egentlig bare hyggelig, og mange hadde jo allerede vært prøvere lenge da jeg begynte. Nå håper jeg på å få fortgang i sakene, med hjelp fra leger! Skjønner godt at det er tungt å begynne å jobbe igjen etter permisjon. Jeg har en sønn på 6 år, husker tiden hjemme med han som utrolig fin. Men du får trøste deg med at selv om det er trist å ikke kunne vært lengre hjemme med lilleskatten, så er det tross alt fint å ha en pappa hjemme å dele alle gledene med, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #1274 Del Skrevet 1. mars 2012 Husker det som vanskelig å begynne å jobbe igjen, jeg også, selv om jeg var hjemme en god stund lenger enn hva du har vært. (Jeg "fikk" jo hele permisjonen med Turnerose siden jeg var student og ikke hadde jobbet nok til at mannen fikk pappakvote - de har endret på reglene siden 2009.) Men så var det jo litt deilig også... Det går seg til. Jeg har en følelse av at disse mennene våre er ganske like på husarbeid... Godt å høre at helgen har vært fin, og så håper jeg at den kommende uka blir det også! Pappakvote er egentlig veldig bra, det ble bare litt brå overgang for meg :gjeiper: Neste gang vil jeg begynne til gradvis tenker jeg Høre ut som vi har litt like menn ja Både når det gjelder husarbeid men også det der med å bli fulltendig oppslukt i jobben.. Har hatt veldig fine uker (er så sjelden innom her ) i det siste! Takk, snille deg Åååå, heldige du! Hvor mye reduserer du? Hadde jeg kunnet ville jeg gjort det selv, men økonomien tillater ikke det - da må jeg i tilfelle få et realt lønnsløft først Godt å høre at ting allikevel begynner å gå seg til, med mye kos i helgene Nå går det veldig fint, kjenner at jeg koser meg på jobben (som jeg egentlig liker veldig godt) og hjemme med snuppa! Skal jobbe 80 % fra august og en tid fremover, tror det blir veldig bra tilbake!! Hei! Ja, pausen har vært innmari lang. Huff, alle som var prøvere samtidig som meg har enten fått barn eller er gravide! Men det er jo egentlig bare hyggelig, og mange hadde jo allerede vært prøvere lenge da jeg begynte. Nå håper jeg på å få fortgang i sakene, med hjelp fra leger! Skjønner godt at det er tungt å begynne å jobbe igjen etter permisjon. Jeg har en sønn på 6 år, husker tiden hjemme med han som utrolig fin. Men du får trøste deg med at selv om det er trist å ikke kunne vært lengre hjemme med lilleskatten, så er det tross alt fint å ha en pappa hjemme å dele alle gledene med, ikke sant? Skjønner godt det er tungt at det skal ta så lang tid, håper det ordner seg snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #1275 Del Skrevet 1. mars 2012 Har fått skikkelig strikkedilla for tiden! Ikke at jeg har så mye tid til å strikke, men litt blir det hver kveld :gjeiper: Veldig glad i "Strikk til Nøstebarn", og så har jo Pickles mye fint Veldig gøy og nyttig nå som jeg har noen små å strikke til, baby/barneplagg er jo så mye mer overkommelig Og så har jeg oppdaget Ravelry! Gøy å se hva andre har strikket, få inspirasjon og tips til garn, farger og mønstre Ellers går det veldig fint med oss alle! Snart helg igjen Håper alle har det bra, jeg får prøve å ta runden i helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. mars 2012 #1276 Del Skrevet 2. mars 2012 Ravelry er genialt! Har vært registrert der i et par år, det er så mye og så stort og så utrolig nyttig! Love it! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #1277 Del Skrevet 14. mars 2012 Travele dager! Den lille babyen vår har plutselig blitt så stor, sitter, krabber, reiser seg og går langsmed sofa og bord :gjeiper: Ikke helt stødig enda, så vi syns vi må passe på at hun ikke faller hele tiden. Ikke mye tid til å slappe av på sofaen nei! Får så vidt presset inn litt trening, føler jeg må det for å fungere normalt. Legg til full jobb og litt tulling på natta, så har man en stk. sliten mamma! All respekt til de så får to tette, jeg ser virkelig ikke for meg hvordan jeg skulle fiksa å vært gravid nå, det tror jeg hadde tatt knekken på meg. Heldigvis ingen planer om det Ellers alt fint, prøver å få tid til å strikke / sy litt, men det er ikke så lett. Ettermiddagene og helgene går så alt for fort! Idag har jeg hjemmekontor (kremt :gjeiper: ), så da sparer jeg litt tid heldigvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. mars 2012 #1278 Del Skrevet 14. mars 2012 Ah, hektisk periode dere er inne i nå, ja. Alt er spennende og skal utforskes, samtidig som ingen sperrer ifht hva som er farlig/dumt er på plass... Det blir bedre, da. Heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 27. april 2012 Forfatter #1279 Del Skrevet 27. april 2012 Innom med et livstegn i egen dagbok, begynner å bli en vits denne boka Men vi lever og har det bra! Travelt på jobb, travelt hjemme, men alle er friske og fornøyde stort sett. Jeg får til og med tid til litt strikking og sying. Lille frøkna vår er strålende blid, like før hun går nå tror jeg God helg til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #1280 Del Skrevet 31. mai 2012 Kanskje jeg skulle skrive litt her igjen? Vi har det fremdeles veldig fint, alle tre. Frøkna vår er fremdeles veldig blid og aktiv, forstår og lærer nye ting nesten hver dag Hun er veldig opptatt av andre barn, dyr og klokker (!). Liker å "lese" bøker og "rydde", dvs å ta ut alt av bøker/filmer/klær ++ som måtte befinne seg i hyller og skap.. Ammer fremdeles, sånn 3-4 ganger om dagen og tenker vel egentlig å gjøre det så lenge hun vil. Regner med hun kutter ut puppen når hun er klar for det. Hun spiser godt ellers, og liker alt hun har fått så langt. Ser litt etter en reisetrille, tror ikke vi order å dra på prampack og vogn i sommer Men det er en vanskelig avveining ifht pris og kvalitet. Hvor mye skal vi legge i vogna hvis vi ikke tenker å bruke prampacken på flyet, kjedelig om den skulle bli ødelagt. Tenker i utgangspunktet på denne, men den er litt for dyr til å ta sjangsen på å ødelegge i bagasjehåndteringen. Noen som har tips? Vil i utgangspunktet ha en vogn som kan snus begge veier, har full liggestilling og litt demping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå