Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Sukk, merker at jeg begynner å bli deprimert igjen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Samboeren min er borte frem til søndag, så jeg er alene og ikke minst, ikke har noen bil så jeg kommer meg heller ikke noe sted. Jeg er fysisk veldig syk, så sliter med å ta meg noen spaserturer i nabolaget også. Huset er strøkent så jeg kan ikke gjøre det for å få meg selv til å føle meg bedre....det pleier å fungere å ta husvasken....sitter å surfer og ser på TV store deler av dagen, så jeg må finne på noe annet enn det å distrahere meg selv på. Noen som har noen tips til hvordan man kan prøve å stoppe denne begynnende depresjonen? Jeg er helt tom for forslag selv
Rumohra Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Få en ny hobby som ikke krever så mye fysisk kanskje? Lage smykker, strikking/hekling eller annet håndarbeid. Kanskje skaffe et dyr, som en katt som krever lite arbeid? Det er bevist at kontakt med dyr frigjør endorfiner. Har ikke så mye erfaring på området, men ønsker deg lykke til og sender en klem
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Får ikke skaffet meg noen ny hobby, da jeg ikke kommer meg noe sted før til mandag igjen og dyr har jeg. Akkurat nå føler jeg at de er mer i veien enn til glede :-( Er langt nede psykisk allerede så vanskelig å se noe positivt i noe som helst akkurat nå, men jeg prøver å ta meg selv i nakken og holde meg noenlunde oppe. Tenkte jeg skulle prøve å ta med meg fotoutstyret ut en dag og kanskje gå en bitte liten tur, kan hende det hjelper litt iallefall.
AnneMarthe Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Når jeg kjenner at jeg er sliten psykisk, så pleier jeg å finne på noe som får meg til å tenke på noe helt annet. For meg fungerer det ofte å bake noe. Fyll opp fryseren med rundstykker, brød, boller, iskaker eller hva du måtte like. Ellers liker jeg å rydde i klesskapet og få bort klær jeg ikke liker lenger osv, men ser at du skriver at du har det helt rent og ryddig nå, så da trenger du nok ikke det. En annen ting jeg pleier å gjøre er å legge meg ut i sola og høre på musikk, føler liksom at sola gir meg energi og at jeg blir i bedre humør av det :-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 Takk for tipset, AnneMarthe. Kanskje jeg får somlet meg til å bake litt i helgen, så kan jeg trøstespise etterpå Klesskapet var heller ingen dum idè. Det er jo relativt ryddig der da, men kan sikkert organisere det litt bedre og fjerne vinterklær og slikt. Er ikke noe koselig å sitte ute i hagen her. Så innmari mye insekter. Altså mer enn hva jeg noen gang har sett i andres hager, helt seriøst I tillegg kan jeg ikke sitte i sola pga sykdommen min (indre organene mine får blemmer og slikt), og det er litt for kaldt å sitte i skyggen under treet. Blæh, klage klage Bake og organisere kan jeg gjøre så det blir bra
AnneMarthe Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 Så bra at noen av alternativene falt i smak Det hjelper ofte hvis man finner på ting slik at man ikke blir sittende og grave seg ned i de negative tankene..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå