Gå til innhold

Speedo eller ikke Speedo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til min store skrekk ser jeg at Speedo er på vei inn i motebildet. :sjokk:

Jeg har levd en stund og har derfor sett endel fryktelige ting, bl.a. tyske turister på en vakker strand i Karibien men fryktelig ukledelige Speedo'er på - eller den svenske turisten som spiste lunsj på bordet ved siden av oss på en like vakker strand i Thailand, iført speedo, t-skjorte og tresko.

Selv på lekre, veltrente slanke menn, er Speedo stygt, synes jeg. Men hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe imot speedo, det er helt utmerket til svømmetrening, på linje med badedrakt. Hvorfor skal det være ille at menn går med en trang badebukse, når kvinner gjør akkurat det samme?

Speedo, t-skjorte og tresko er et håpløst antrekk å spise lunsj på en restaurant i uansett.

Det som er kjekt med den type badetøy er at det holder seg på plass når man svømmer, det faller ikke av eller blåser seg opp eller er i veien. I tillegg kan det vel hende at menn også har lyst til å blir brune på låra?

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Ikke noe pent.

Det kan være så praktisk det bare vil, men ikke pent =p

Skrevet

Jeg har Speedo badedrakt, hva gjør det meg til? Den er helt enkel og svart, og skapt for fart og spenning, om det gjør noe. :vetikke:

Det verste jeg har sett på badebuksefronten var nok en mann i femtiårene som bodde i naboleiligheten en gang vi var i Hellas. Han brukte irrgrønn stringbadebukse. :overrasket:

Skrevet

Jeg har Speedo badedrakt, hva gjør det meg til? Den er helt enkel og svart, og skapt for fart og spenning, om det gjør noe. :vetikke:

Det verste jeg har sett på badebuksefronten var nok en mann i femtiårene som bodde i naboleiligheten en gang vi var i Hellas. Han brukte irrgrønn stringbadebukse. :overrasket:

Speedo badedrakt er ok, selvsagt. :nigo: (Jeg har nemlig en selv...)

Den Hellasferienaboen, var han tysk? Min helt begrensede og subjektive oppfatning er nemlig at en stor majoritet av de Speedo-badetrusene som produseres i verden, må gå til det tyske markedet. :nigo:

Gjest Marlo
Skrevet

Om folk bruker speedo eller noe annet bryr jeg meg fint lite om. Jeg tenker ikke på det engang, knapt legger merke til hva folk har på seg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Rart at menn vil se nakne danmer, mens damer helst vnår jeg tenker meg om så er det jo ikke så rat av likevel.

Skrevet

Speedo badedrakt er ok, selvsagt. :nigo: (Jeg har nemlig en selv...)

Den Hellasferienaboen, var han tysk? Min helt begrensede og subjektive oppfatning er nemlig at en stor majoritet av de Speedo-badetrusene som produseres i verden, må gå til det tyske markedet. :nigo:

Nei, jeg tror han var svensk. Min generalisering når det gjelder menn og badetøy går som følger: Jo større mage, jo mindre badebukse.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Åh, nei nei nei! Synes IKKE det er noe fint. Men jeg legger meg selvsagt ikke opp i fremmede mennesker sine klesvalg...

Skrevet

Rart at menn vil se nakne danmer, mens damer helst vnår jeg tenker meg om så er det jo ikke så rat av likevel.

:skratte: Det er jo så sant! Vi vil visst ikke se dem lettkledde på stranda, for speedoen kunne for min del vært godt gjemt sammen med de slitte sokkene til bestemor. Speedo ser forferdelig ut.

Skrevet

Urk. Ingen mellomting. Enten bader gutta i boxer med surfeshorts UTENPÅ eller med Speedo. Hvordan skal dette gå?

Skrevet

Speedo er grusomt, uansett hvor trent man er. Greit å overlate litt til fantasien...

Skrevet

Åh, nei nei nei! Synes IKKE det er noe fint. Men jeg legger meg selvsagt ikke opp i fremmede mennesker sine klesvalg...

enig :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Eneste stedet Speedo er godtatt er til konkurransesvømming og under tilsvarende trening. Alt annet er direkte stygt!

(Nå mener jeg mannfolk-speedo. Speedo badedrakter egner seg best i innendørs svømmebasseng, men kan brukes til annet enn konkurransesvømming.)

Skrevet

Speedo på menn er heselig. Spesielt på gamle tjukke menn, hvor den nestn ikke syns fordi magen er så stor. Usj..

Skrevet

Jeg skjønner godt at mange foretrekker speedo. Stor badeshorts som bare blir gjennomvåt og aldri tørker? Nei, da har jeg full forståelse for at mange heller velger speedoen, som ikke trekker så mye vann. Jeg hadde ikke gått med badeshorts, så kan vel ikke forvente at alle menn skal gidde det heller.

Om det er estetisk pent å se på er en annen greie. Jeg synes ikke det er spesielt stygt, men det er vel noe med det at det er harrystemplet og forhatt som gjør at det påvirker hvordan vi oppfatter det, tenker jeg. Hadde det vært mer vanlig hadde nok færre tenkt over det.

Gjest Awsome
Skrevet

Grøss og gru... Stygt, ekkelt, grusomt...

Skrevet

Selv på lekre, veltrente slanke menn, er Speedo stygt, synes jeg.

Kunne ikke vært mer enig! Og HELDIGVIS er typen av samme oppfatning.. Tror jeg hadde gravd meg ned i sanden hvis han hadde dukket opp i en sånn på stranden! :skratte:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Speedo er for veltrente aktive svømmere. Vi andre bør innfinne oss med badeshorts. Eller aller helst ikke bevege oss ut på stranda.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

"Bristiske butikker merker en enorm pågang etter de klassiske badetrusene for menn. "

Å hjelp.. Er ikke England en av de landene med mest fedme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...