Gå til innhold

Streptokoker


peanut_juice

Anbefalte innlegg

Var hos legen i går, og fikk vite at jeg har streptokoker. Fikk penselin, men det skal visst ta noen dager før det virker.

Så jeg bare lurer på om det er noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å lindre smerten litt, for det gjør så utrolig vondt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var hos legen i går, og fikk vite at jeg har streptokoker. Fikk penselin, men det skal visst ta noen dager før det virker.

Så jeg bare lurer på om det er noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å lindre smerten litt, for det gjør så utrolig vondt :(

I halsen? Prøv deg frem litt.Kaldt kan være deilig som is f.eksempel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Is er godt.

Fløteis kan lage litt mer slim i brystet pga. melken. (hold det ellers uten melk, det danner mer slim i brystet) Men saftis eller fryste isbiter fungerer bedre.

Det demper både smertene og hevelsen i halsen og svelge.

Husk å drikk en del og prøv å spis det du klarer, så går det litt raskere å bli frisk igjen.

Jeg spiste bare boller og slik lefser siden de var greie å ta små biter av og skrapet ikke så fert i halsen.

Varm solbærtoddy synes jeg og var godt, men ikke så sterk for det sved litt. Og ble nesten avhengig av å suge på fryste isbiter.

(Jeg hadde streptokokker med byll i svelget som måtte åpnes og tømmes flere ganger, så jeg var rimelig hoven 1 ukes tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg hadde en kraftig halsbetennelse med streptokokker i fjor, og da var Dispril helt uunnværlig. Ble så fornøyd (på grunn av at de sinnsyke smertene ble lindret) og sov godt når jeg hadde tatt det, at jeg følte meg nærmest som en junkie. Men vær forsiktig, man skal ikke bruke mye av det, så bruk det kun når du MÅ. Det er litt sterkere/mer skadelig enn Paracet o.l. (Når det er sagt, så trenger man ingen resept på det.)

Har man det virkelig ille i halsen, så hjelper ikke gurgling av vann, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...