Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Prøver å finne ut av dette, for å se om det har noen sammenheng. ETTER at jeg begynnte med biteskinne har jeg gradvis fått mer og mer plager i munnen. Lurer på om det er andre som har fått samme problemet. Tannlegen ville jeg skulle begynne med biteskinne pga jeg gnager på tennene /tanngnissing om natten. Fikk kjevedusfunksjon etter en strekkskade i nakken så kjeveleddet går delvis ut av ledd. Dette gir selvfølgleig smerter i kjeveleddet til tider og gjør tanngnissingen værre. Er vist og noe skjevet i kjeveleddet, noe jeg ikke har merket så mye til. Har vært gjennom klossen, myk skinne og nå hard heldekkende skinne i overmunnen. Har hjulpet veldig godt på mindre slitarsje på tennene. MEN ETTER at jeg begynnte med den heldekkende tannskinnen for ca 3 år siden har tennene gradvis fått mer og mer skade. Sorte, brune flekker, tannsten i mengder, belegg på tungen og en intens svie i munnen. Svært ubehagelig. Jeg som tidligere ikke har hatt mye hull i tennene har siste halvåret måtte borre i 15-20 hull. Er jo sinnsykt mye. Kunne får gå mange år mellom hver gang jeg hadde et lite hull før det. Totalt sett har jeg hatt 1 lite hull på ca hvert 3 år, så økningen er jo svært ekstrem. Har tatt prøver i munnen pga. belegget på tungen, det var ikke soppinfeksjon, infeksjon eller streptokokker. Noen her som har lignende erfaringer ? Hva kan være årsak til at jeg plutselig skal få så mye skader og plager i munnen ? Jeg er SVÆRT nøye med tannhygiene, både med tannpuss og rens av skinnen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå