Gå til innhold

Når folk inviterer seg selv til bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det virker som at flere av mine venner er ganske sikre på at de blir invitert. Mange har skrevet opp datoen og klokkeslett . Koselig hvis de bare tenker å komme i vielsen i kirken, men ikke hvis de faktisk forventer at de skal bli invitert. Dette er venner jeg tidligere har gått på skole med. Noen av de har jeg tenkt å invitere mens andre ikke er så nærme. Synes dette er vanskelig da omtrent hele min tidligere klasse var en stor klikk.

I min nye klasse nå har til og med ei av jentene kjøpt kjole mens to andre prater om hvordan de skal drite meg ut på utdrikkningslaget mitt og samarbeide om å holde en liten tale i bryllupet mitt. Dette er venner jeg henger mye med på skolen, men nesten aldri på fritiden. Jeg har bare kjent de et år og har vel egentlig ikke tenkt å invitere de. Blir i såfall kanskje til middagen..

Synes dette er så vanskelig. Synes nesten det er litt frekt å invitere seg selv på denne måten.. Flere som har lignende opplevelser? Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette er ganske frekt! Folk bør være klar over at et bryllup er ganske kostbart og at man ikke kan invitere alle selv om man gjerne vil. Jeg har selv noen skolevenninner som jeg har hatt svært lite kontakt med de siste årene som har uttalt ting som: "å så gøy! jeg gleder meg til bryllupet!" da samboeren og jeg forlovet oss. Gruer meg til den dagen de evt etterlyser en invitasjon.. Jeg skulle gjerne hatt de der, men økonomien (og plassmangelen) sier stopp.

Jeg har bare kjent de et år og har vel egentlig ikke tenkt å invitere de. Blir i såfall kanskje til middagen..

Regner med du mente til kaffen? ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette er ganske frekt! Folk bør være klar over at et bryllup er ganske kostbart og at man ikke kan invitere alle selv om man gjerne vil. Jeg har selv noen skolevenninner som jeg har hatt svært lite kontakt med de siste årene som har uttalt ting som: "å så gøy! jeg gleder meg til bryllupet!" da samboeren og jeg forlovet oss. Gruer meg til den dagen de evt etterlyser en invitasjon.. Jeg skulle gjerne hatt de der, men økonomien (og plassmangelen) sier stopp.

Enig!! Er enda et år til bryllupet mitt, men slik det er nå, er de ikke nærme nok til å komme i bryllupet mitt. Gruer meg også til den dagen de finner ut at de ikke har fått invitasjon...

Regner med du mente til kaffen? ;)

Haha ja,jeg mente kaffen

Skrevet

Hadde akkuratt samme problemet. En venninne ble fornærmet for at hun ikke ble invitert med en gang vi hadde forlovet oss. FØR vi hadde bestemt om vi skulle ha gjester en gang. Hun ble faktisk så fornærmet at hun vi ikke hadde kontakt det neste halvåret. Hun fortalte det ikke til meg, bare sluttet å svare når jeg spurte om vi skulle finne på noe, men ei felles venninne har sagt at det er årsaken. Skikkelig voksent, virkelig en instilling som gjøre at jeg får mere lyst å invitere henne. Ikke at hun noen gang har vært en god venninne, vi er bare sammen pga felles venner. Endte med at jeg ba en felles venninne fortelle henne at hun ikke kunne komme pga trangt budsjett. Var lett å gjøre det sånn siden vi ikke har kontakt. Hun ble visst skikkelig sur og lei seg, men det får så være.

Skrevet

Si at bryllup er dyrt, og at dere skal invitere de aller nærmeste.

Skrevet (endret)

Har akkurat det samme problemet med ett par jeg jobber sammen med. Vi kjenner hverandre bare gjennom jobb, og har møttes i forbindelse med lønninspils og div. fester, men de ikke med i "vennegjengen vår". Trivelige mennesker, for all del, men ikke noen nære venner av oss. Når vi fortalte at vi hadde forlovet oss begynte de med en gang å snakke om hvor mye de gledet seg, og jenta har faktisk snakket med forloveren min om hva de skal finne på i utdrikningslaget mitt...

Har nå begynt å styre unna all bryllupsprat når de er i nærheten, og jeg har hintet om at vi "desverre" ikke kan invitere alle vi liker, pga. øknomi... Men virker ikke som om de tar hintet, er ikke lenge siden mannen i forholdet spurte meg hvordan vi hadde tenkt å gjøre det med alkohol og sånt, og han fortalte også at "det var helt greit for han om det ikke ble fri bar" !!:P

Synes det er kjempefrekt når folk inviterer seg selv, et bryllup er både kostbart og spesielt, og vi er ikke interessert i å invitere gud og enhver mann, selv om de er hyggelige, det er jo ikke en vanlig fest!

..skal ikke gifte oss før til neste sommer, så håper at problemet går over av seg elv, enten ved at de innser selv at de ikke blir invitert, eller at de bytter arbeidsplass! *haha*

Endret av MonThe
Skrevet

Jeg tror kanskje dette er veldig vanlig blant yngre mennesker? Jeg har ikke hørt om noe slikt de siste årene, men før var det mange som antok at de ble invitert.

Dere får snakke om hvor dyrt det er og at dere har vært nødt til å begrense gjestelista til de aller nærmeste, og at de dessverre ikke kunne komme.

Evt invitert de til kaffen hvis dere ønsker det.

Skrevet

.. vi skal ikke gifte oss i samme by som vi bor i, men fem- seks timers kjøretur unna, så å invitere til kaffen er uaktuelt for oss. Men kan jo være et alternativ det!:) Vi har snakket om å ha en slags uformell vennefest i etterkant av bryllupet, siden vi skal ha bryllupet utenbys, og ikke har råd til å nvitere "alle", da vil nok kollegaene våre bli invitert :)

Men fatter ikke hva enkelte tenker, våre nærmeste venner har ymtet forsiktig frempå hvilket type bryllup vi skal ha, og blitt kjempeglade når vi har fortalt at de selvfølgelig blir invitert, mens folk vi såvidt kjenner gjennom jobb antar at de blir invitert:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...