Dularfullar Skrevet 16. juni 2010 #1 Del Skrevet 16. juni 2010 Ja, da var det min tur.... ååå joda, jeg er kjempemotivert jeg.... Jo jeg er motivert til å gå ned i vekt, og ned i vekt skal jeg. For snart 2 år siden gikk jeg gjennom et samlivsbrudd, og pga det så klarte jeg faktisk å gå ned nærmere 20 kg!! Bare på endring av kostholdet, uten noe som helst trening. Det var nok litt med det at da kom jeg endelig for meg selv og kunne spise all den sunne og gode maten som jeg ville.. Noe jeg ikke kunne da jeg var med min ex, da han svært sjeldent turte å prøve disse "nye" spennende smakene i en normal sunn middag. Men nesten to år er gått, og jeg har fått en ny samboer, og.. *kremt* jeg har gått opp igjen nesten halvparten av det som jeg klarte å få bort da jeg var alene. Er visst fort slik, er man to så er det veldig kos å bare kose seg med god mat og.. ja her drikker vi egentlig ikke så veldig mye alkohol så det går for det meste i brus... Og da er det ikke rart at kiloene kommer på igjen... Men nå er det slutt, jeg skal iallefall prøve. Alt av sukker skal kuttes, eller nesten... en kosedag i uka skal jeg unne meg, en dag hvor jeg kan spise det jeg har lyst på.. noe må man jo ha å se frem til også I ca 5 uker nå har jeg vært veldig flink med å trene på et treningssenter, jeg har trent 2 - 3 ganger i uka, og jeg kjenner nå at jeg begynner å bli bedre kjent med de diverse terrormaskinene som de har der. Har funnet en rutine som passer meg bra etter mye prøving. I starten var det sånn at jeg bare brukte tredemølla, formen var jo ikke så mye å skryte av akkurat da, men i senere tid så har jeg merket at formen har kommet seg, og nå har jeg byttet ut tredemølla og spinningsykken med en såkalt ellipsemaskin.. Jeg startet med å ta 20 minutter på den og derretter ta 15 minutter på spinningssykkelen.. og jeg avsluttet med styrketrening.. Så økte jeg til 25 minutter på ellipsemaskina,,, og i går klarte jeg fillern meg hele 40 minutter på det monsteret!! Og da "løp" jeg litt over 4 km.. OK det virker kanskje ikke så mye, jeg vet egentlig ikke om det er bra eller dårlig, men for meg så er det utrolig bra, så jeg var litt småstolt og veldig gele i beina da jeg gikk av maskina... OK.. så grunnen til at jeg klarte 40 minutter var kanskje at jeg ikke var helt alene i kondisjonsavdelingen.. Da jeg kom dit så var det en mann som løp på en mølle noen apparater bortenfor meg.. og når jeg hadde holdt på i 20 minutter så kom det jammen meg en anna fyr og tok mølla rett ved siden av meg.. Når det liksom er to rader med ledige møller, og han måtte akkurat ta den som var ved siden av meg...... Det var jo ingen gammel mann heller Så jeg følte at jeg måtte trå til litt ekstra, sånn for syns skyld liksom Og jammen klarte jeg ikke da 40 minutter.... Så det er min nye rutine. 40 minutter på ellipsemaskina, og den trener jo hele kroppen også.... Så avslutter jeg med styrketrening. Jeg må ærlig innrømme at mange av de styrke apparatene virkelig ser ut som torturinstrument, så derfor holder jeg meg til de trygge, litt mer vennlige og lette apparatene... Men de får meg støl de også For å få opp motivasjonen litt så har jeg kjøpt meg en skritteller, som ikke bare teller skritt men også totaldistanse og kalorier.. Ok den kaloritellinga tar jeg med en liten klype salt men jeg synes det er litt morsomt forde SÅ fikk jeg tak i en katalog fra Teknikmagasinet i går, det var der jeg kjøpte den telleren forresten..... Jeg fant noen morsomme småting der.. bl.a et sånt treningshjul.. Magetrener, det funker sikkert ikke men det kostet heller ikke så mange kronene, så jeg tenkte det var morsomt å prøve. ser egentlig ut som et slikt vekthjul med en stålpinne som går rett gjennom midt i... så skal man rulle frem og tilbake for å styrke magen og ryggen. Morsomt tenkte jeg... Tenkte også veldig morsomt da jeg så de hadde en apekattbamse med en banan.. og tok du bananen hans så får han helt panikk og begynner å hyle. Men jeg måtte tenke litt på alderen også.. Jeg skal liksom være 29.. kan ikke gå rundt med apebamser da. UANSETT hvor barnslig jeg enn måtte være Jeg merker at kroppen er veldig .. ja er egentlig ikke så himla støl etter de 40 minuttene på maskina, men kroppen er liksom så hard. Hmm litt vanskelig å forklare det der. Har begynt å fått lårmuskler ;) Ikke det at jeg har merket noe veldig mye bedre effekt der.. For da jeg skulle ta min første sykkeltur på over ti år.. SÅ trodde jeg nesten at jeg skulle dø, jeg trodde min siste time var kommet.. Fy fillern så sliten jeg var. Det ble 50 % trilling og 50% sykling. Måtte trille opp nesten hver eneste oppoverbakke, noe som var utrolig flaut. Og jeg som trodde at de ukene på treningssenteret hadde fått meg i litt bedre form.... Men det blir visst noe helt anna når man kommer ut i guds virkelig natur, man bruker tydeligvis musklene på en helt anna måte.. De får jo frisk luft samtidig som man trener.. I motsetning til den klamme lufta på et treningssenter.... Mamma fortalte meg at det sikkert gikk bedre neste gang... har fremdeles ikke psyket meg opp nok til å ta den neste sykkelturen ....... Men kjøpte forresten en sånn liten sykkelcomputer til å ha på sykkelen... Hehe det skal ikke mange tekniske duppetitter til for at man skal bli litt sånn småmotivert for trening. Blir litt mer morsomt når man har slike ting.. Synes jeg da... SÅ,,,, gikk på vekta i stad, jeg har alltid håpet at den viser feil... Men har nå nesten slått meg til ro at den faktisk viser riktig den digitale nåla stoppet på 101kg.... jeg rundet det lett ned til 99.99kg... Jeg husker den dagen jeg endelig kom ned på tosiffret vekt.. DET var en stor dag det.. og når jeg nå har kommet påå på tre siffer igjen.... Nei... holder meg til 99.99 for ikke å miste motet helt ;) Dette er da starten på min lille treningsdagbok, jeg vet ikke om den kommer til å være så himla interessant for flere enn meg selv. Men da får jeg heller skrive til meg selv, ettersom det da finnes folk som snakker med seg selv, så må da det her gå an også ;) Men bare så det er sagt, jeg tar GLADELIG imot ris og ros, råd og velmenende ord. Jeg leser gjerne om andres erfaringer, med både oppturer og nedturer.... Det å vite at man ikke er alene i denne store vide verden, ikke alene med å slite med de ekstra kjøttstykkene man har på kroppen.... Bare DEN tanken varmer Ønsker alle her en fortryllende dag videre!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 17. juni 2010 nok en treningsrunde er over, og jeg er utrolig sliten i beina, var oppe kl 6 i dag for å trene.. Har aldri vært noen spesiell morgenfugl, men det siste året så har jeg begynt å stå opp tidlig. Kan jo ha noe med min kjære samboer å gjøre også. Før jeg møtte han så var jeg av typen som gjerne sov til både 11 og 12 på de dagene jeg hadde fri eller jobba seint. Nå er det sjeldent at jeg ligger lengre enn til kl 9. Og nå har jeg hatt 3 uker ferie, og mange av dagene har jeg faktisk stått opp kl 6 for å trene.. *litt stolt av meg selv* . Samboeren min står opp kl6 hver dag pga jobb, og da blir det også en vane at han står opp tidlig i helgene også... Og slikt kan fort smitte over på meg.. har jeg merka kanskje noe med alderen å gjøre også, nærmer meg jo snart 30 Det er veldig koselig på det treningssenteret som jeg er på nå, grunnen til at jeg trener såpass tidlig er at det er da det er minst folk men når det først er folk der så smiler de og hilser på meg. hver eneste en. Av og til så lurer jeg på om det bare er mannfolk som trener så tidlig. Av alle de gangene jeg har vært der nå. så er det vel bare en eller to ganger at det har vært andre jenter der samtidig som det jeg har vært der...... uff... sitter og gruer meg... litt.. har jo ingenting med trening å gjøre, men i dag skal jeg til tannlegen, og jeg har tannlegeskrekk... Eller hadde det mye verre før, inntil jeg begynte å bruke han som jeg går til nå. Han er utrolig dyktig, og rask. og det er et stort pluss men allikevel så gruer jeg meg, for jeg vet at det kommer til å være ubehagelig i dag, jeg skal få satt inn en midlertidig krone.. og da er det så mye kitt, plast og gudene vet hva som skal formes og det som verre er ine i munnen på deg... Fikk satt inn en krone sist jeg var der også.... og dette er siste som skal gjøre før jeg kan smile og si null hull ;) men nå venter dusjen....... liker ikke å dusje på senteret, for det første er det ikke lås inn til garderoben, så er det heller ikke lås inn til dusjen. Litt ubehagelig å tenke på når det bare er mannfolk der.. stort sett..... ønsker alle en kjempefin dag, og helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 17. juni 2010 kl er 10:45 og min skritteller viser meg at jeg har gått 6574 skritt i dag er utrolig glad i den lille rosa skrittelleren min Eller kanskje det er bare jeg som er litt barnslig når det gjelder slike tekniske duppedingser ;) Jeg skal snart ut å gå litt, først gå til tannlegen så blir det litt gåing i byen etterpå, ute skinner sola fra en knallblå himmel som snart er skyfri :) Skal virkelig nyte den sist ehelga i ferien min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 20. juni 2010 det har vært en lang helg, på fredag ble det masse gåing, og skrittelleren min viste over 18000 skritt.. kan trygt si at jeg var bra sliten da jeg endelig fikk lagt hodet på puta mi den kvelden men må innrømme at selv om jeg ble utrolig sliten så var det litt deilig også.. I dag er siste fridagen min i ferien, i morra starter hverdagen om igjen.. tilbake på jobb, og starter dagen me en kjøretime.... derfor skal denne siste fridagen nytes hvert eneste lille sekund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 20. juni 2010 #5 Del Skrevet 20. juni 2010 Heihei og gratulerer med treningsdagbok! Ser ut som du er godt i gang, det er bra! Jeg har veid nesten det samme som deg, på det meste 94 kilo(og sikkert litt mer), og i dag veier jeg 77,9! :D Det har ihvertfall vært en kjempemotivasjon for meg å lese treningsdagbøkene her, og også det å ha min egen Kan jeg spørre hvor gammel og hvor høy du er? Masse lykke til med ditt nye liv, jeg heier på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 20. juni 2010 Heihei og gratulerer med treningsdagbok! Ser ut som du er godt i gang, det er bra! Jeg har veid nesten det samme som deg, på det meste 94 kilo(og sikkert litt mer), og i dag veier jeg 77,9! :D Det har ihvertfall vært en kjempemotivasjon for meg å lese treningsdagbøkene her, og også det å ha min egen Kan jeg spørre hvor gammel og hvor høy du er? Masse lykke til med ditt nye liv, jeg heier på deg! Tusen takk, og jeg har nok vært innom og tittet litt i dagboka di også Det er mye inspirasjon og motivasjon som man kan finne her inne, av og til så kan det være utrolig vanskelig å komme seg ut av sofaen og ut av huset for å bevege på kroppen. Men det er så utrolig deilig når man først har klart det, og ikke minst når man har klart å gjøre det til en rutine Jeg har nok mye å lære når det kommer til å lære mer om kosthold og sette opp meny med såkalt "riktig" mat... Kanskje du har noen tips? jeg håper inderlig at jeg klarer å ta av like mye som det du har gjort, det er ikke mange kiloene som man skal ned før selvfølelsen går opp Da stiger også motivasjonen Jeg er ikke gammel, jeg er 29 ;) ;) Og høyden er nok bare 166cm, så jeg har mer enn nok å ta av for å si det på den måten. Men prøver å ikke bli altfor opphengt av å gå på den vekta... er ikke sunt å bli for besatt av de tallene heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 20. juni 2010 #7 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg skal love deg at jo mer du går ned, jo mer energi får du! Og etterhvert blir du avhengig av å trene, og du kommer til å glede deg til å bevege kroppen! Jeg har et helt annet liv nå, jeg har liksom LYST til å ta sykkelen istedet for bilen:D Det er helt utrolig, for jeg trodde aldri jeg skulle bli sånn! Når det gjelder mat har jeg tusen tips! Hehe :D Men det viktigste er at du går i underskudd på kaloriene, så selv om du ikke liker å telle kalorier er det veldig greit å ha en viss oversikt, så du ihvertfall vet at du ikke får i deg for mye. Da vil du ikke gå ned i vekt uansett hvor sunt du spiser.. Du kan omtrent fråtse i grønnsaker (med noen få unntak som mais, erter og gulrot som har mer kalorier enn andre grønnsaker), så prøv å spis masse av det til hvert måltid. Personlig har jeg fått veldig stor nytte av å kutte kraftig ned på ris, poteter, brød og pasta. Det er en del kalorier i det som er lett å bytte ut med masse salat som fyller magen og gir masse vitaminer. Jeg savner faktisk ikke brødskiver, og det trudde jeg jeg kom til å gjøre siden jeg spiste masse brød før. Men om jeg får lyst på det så tar jeg en skive av og til Og det er viktig at du spiser ting du liker, lag sunn mat du syns frister! Og om du har lyst på feks pizza er det greit så lenge du spiser mindre enn du normalt ville gjort. Istedet for en hel grandis, spiser jeg nå 2 eller 3 stykker og har en stor salat ved siden av. Å begrense posjonene er utrolig viktig, da kan du spise ganske mye god mat Jeg har spist både godteri og god mat mens jeg har slanket meg, ellers hadde jeg aldri klart det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 21. juni 2010 tusen takk for gode tips, jeg føler at jeg er helt håpløs på å telle kalorier, er ikke så veldig flink med det.. hehe selv om jeg skjønner logikken bak Jeg har alltid vært vant med å spise lite og mye, aldri stort sett spist frokost. Selv om jeg hører mammas oppgitte stemme i hodet "frokost er dagens viktigste måltid" noe jeg i de senere år faktisk også har lært. men jeg har aldri kommet i gang med en fast rutine med å spise frokost. Men jeg har merket at etter at jeg begynte å trene, så trenger kroppen energi etter trening. så da blir det somregel LITT frokost Nå gjør jeg meg klar til kjøretime og min første arbeidsdag etter ferien. I morra blir det en ny treningsrunde før jobb, og nå er jeg kommet tilbake til hverdagen igjen etter at 3 uker med deilig ferie er over. Har faktisk vært flink til å trene selv om jeg har hatt ferie, men siste helga ble det litt utskeielse da noen av familien min kom på besøk ;) men jeg har også slik... en kosedag i uka. som regel lørdagen.. Det er jo ikke bra å kutte ut absolutt alt heller ;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 21. juni 2010 #9 Del Skrevet 21. juni 2010 Du MÅ ikke telle kalorier da, men jeg syns det er kjempemoro å gjøre det jeg hehe.. Men jeg orker ikke å være fanatisk da, jeg tar bare sånn ca, sånn at jeg har en oversikt. Frokost ja, det er mange delte meninger om viktigheten av frokost. Jeg HATER frokost, klarer ikke spise før et par-tre timer etter jeg har stått opp. Og jeg har hatt like god effekt av slankingen fordet.. Jeg tror at man skal spise når man er sulten Anbefaler deg å lese punkt 6 på denne artikkelen, så får du ikke dårlig samvittighet av å kutte frokost http://myrevolution.no/10-viktige-faktorer-for-bedre-framgang-pa-dietten/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 29. juni 2010 uffda, er en stund siden sist jeg skrev her, for det er ca en uke siden siste treningsøkt.. Joda jeg kan skylde på både sykdom, smerter og trøbbel i paradis... Men i grunnen så vet jeg egentlig at motivasjonen er litt laber i disse tider. Vekta står stille, og jeg vet at det er kostholdet som jeg må jobbe med. I nesten ren desperasjon gikk jeg på nettet i går og bestilte to uker med Allevo kick start soup.. Så det skal jeg leve av i to uker, så får vi se om jeg får den lille kickstarten på vekta som jeg trenger for å øke motivasjonen min. Jeg håper det.... Jeg er ikke så veldig glad i de treningssentrene, men allikevel så er jeg medlem, der har jeg et nøkkelkort som gjør at jeg kan trene når jeg vil, hver dag mellom 5 og midnatt. Stort sett så trener jeg FØR jobb, fordi da er det så lite folk der. På ettermiddagen er det en god del der og jeg hater å trene i folkemengder... Denne uka starter jeg 8.30 på jobb hver dag, og skal jeg trene så må jeg da stå opp 5.30 for å rekke en skikkelig økt før jobb. Men jeg klarer ikke å stå opp så tidlig, hehe jeg er ikke laga for slikt ;) SÅ jeg satser på en treningsøkt på søndagen, så er det fullt kjør med normal trening neste uke, da også med kick start dietten.. Regner ikke med at det smaker all verden. Men jeg må bare prøve for å få den såkalte kick starten og en lite motivasjonsspark i rompa ;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 5. juli 2010 etter litt over en uke uten noe trening så var det egentlig utrolig deilig å ta en treningsøkt i dag tidlig. kjenne at jeg fikk brukt hele kroppen.. ok så var det utrolig slitsomt og det var veldig varmt.. men det var veldig deilig å være tilbake igjen i treningssenteret.. Så var jeg helt alene også *hurra* oppdaga i dag at de har fått solsenger der, og akkurat nå er det gratis for oss som trener der, så tok jeg 15 avslappende minutter i solsenga, fikk litt klaus da jeg tok på "lokket" hehe men jeg overlevde... I dag er det mandag og første dag på min 2 ukers Allevo kur/diett/eller hva man nå skal kalle det jeg har kjøpt inn allevo kick start soup, som jeg skal spise de neste to ukene.. jeg kjenner at jeg trenger å se litt nedgang på vekta for at motivasjonen skal komme... Jeg har jo trent i en del uker nå, men selv om jeg ikke helt ser den rette nedgangen på vekta så kjenner jeg at kroppen har blitt strammere jeg må bare prøve å få bedre kontroll over kostholdet, så går det nok litt bedre vil jeg tro.... jeg sto opp kl 6 i dag for å trene, og jeg kjenner jeg er utrolig trøtt.. sto opp 6 hver dag i forrige uke pga jobben... denne uka jobber jeg seint.. så nå skal jeg ta meg en lang og deilig dusj før jeg faktisk slenger meg i senga for en liten hvil.. er ikke så mange timene til jeg skal på jobb, utrolig kjedelig med seinvakt, men må man så må man ;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 6. juli 2010 en ny treningsøkt er over, og jeg har overlevd en dag på allevo suppe egentlig så smakte den suppa utrolig godt, jeg hadde regna med å måtte true i meg noe som smakte helt forferdelig, men den var faktisk god i dag er jeg sliten, og litt energiløs, merker at det ikke er så veldig mye energi å få a den maten som jeg spiser, så jeg føler liksom ikke at jeg får gjort like mye som jeg hadde ønsket på treninga, men jeg tok 30 minutter på ellipsemaskina, så ble det litt styrke, og så avsluttet jeg det hele med 15 minutter på solseng ;) DET var deilig det I dag er det en litt sånn bli ny dag, om et par timer skal jeg ned til frisøren, og få en helt ny look, det er så utrolig varmt å ha langt tykt hår om sommeren.... så i dag skal jeg bli kort.. eller ikke kort kort, men iallefall kortere Og ettersom jeg stort sett bare går i svart, så skal jeg i dag slå til med en blomstrete kjole som er alt annet enn svart. Så når samboeren kommer hjem i dag så vil han tro at han har fått en ny dame i huset ;) så får vi håpe at han blir positivt overrasket ;) Jeg tror jeg skal få kjøpt meg et målbånd i dag, riktignok så har jeg ikke hatt all verdens utslag på vekta... men jeg kjenner og ser at kroppen har blitt strammere. Så jeg håper at jeg kan finne litt motivasjon i å se hvor mange cm som har krympet inn Og jeg prøver å ikke bli for opphengt i hva vekta sier, det er ikke sunt å bare se på de tallene som står der... Men jeg har kommet meg under tre siffer, og bare det burde vel egentlig være motivasjon i seg selv Man føler seg utrolig nedtrykt når man ser tre siffer foran kommategnet.. jeg gjør iallefall det, jeg husker da jeg først begynte å gå ned hvor utrolig deilig det var å komme ned på to siffer etter så mange år på tre er nesten så man føler seg tynn med en gang ;) ok det var kanskje å ta i litt, men det er ikke så mange kiloene som skal minke på vekta før selvtilliten og selvfølelsen øker det var andre treningsøkta denne uka.... tar meg en pause i morra, så tar jeg en ny runde på torsdag og fredag. Skal prøve å ta fire ganger i uka de neste ukene.. hvis jeg har energi til det så krysser jeg fingrene for at jeg får den såkalte kickstarten som jeg er på utkikk etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 9. juli 2010 SLIIIIITEN.... i dag hadde jeg min fjerde treningsøkt denne uka, og jeg kjente at det var utrolig vanskelig å stå opp kl 6 i dag tidlig bare for å trene, når jeg visste at jeg godt kunne ligget i senga i noen timer til.. Det er nesten som om jeg ikke er klar for 4 økter i uka enda, i dag kjente jeg at jeg var littegranne lei... Så jeg tar meg treningsfri på lørdag og søndag.. og kanskje mandag før det er på`n igjen på tirsdag, onsdag og torsdag. Nå har jeg også snart vært en uke på den allevo suppe dietten... jeg må innrømme at jeg ikke har klart å leve bare på suppa. Med så lite energi i maten så er det et under at jeg har orka å trent disse dagene.. dag 2 og 3 var det bare såvidt jeg kom opp av senga, går rundt og er konstant sulten og veldig svimmel og ør i hodet. SÅ jeg har innfunnet meg med at jeg ikke klarer å bare leve på suppe, skal jeg gjøre det så må det være litt mer energi i den iallefall. Jeg kan ikke svime rundt på jobb eller trening. Har også merket at jeg ikke har orka like mye på trening som det jeg har gjort før... SÅ jeg lurer på hvor smart den allevo "kuren" er.... Det optimale hadde kanskje vært å spise en god og sunn middag.. for så å bruke allevo suppene som mellommåltid.. Har en bok med såkalte GI oppskrifter. tror kanskje jeg skal bruke den sammen med suppene.. og kanskje jeg kan piffe opp suppene med noe også... bare man er litt kreativ så funker det meste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dancer Skrevet 11. juli 2010 #14 Del Skrevet 11. juli 2010 Hei! Lykke til med vektnedgangen! Det er mye lettere å trene når man har gjort det fast en 6 måneders tid. Da får man en skikkelig rutine på det. Noe som i hvert falle er viktig for meg når det gjelder trening er å ha delmål. Det kan være å klare og sykle opp en bakke, passe inn i noen gamle olabukser, klare å løfte tunge vekter, jogge en eller annen runde uten å begynne å gå osv. Det gjør det mye enklere! Jeg tror ikke det er så mye næring i de Allevo suppene, i hvert fall ikke hvis du trener også. Og det er veldig dumt hvis du blir så sulten at du ikke kan trene! Hvis du er veldig sulten, fyll magen opp med grønnsaker eller annen mat man blir mett av. Du må ha masse lykke til, jeg har stor tro på at du klarer å gå ned i vekt! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 14. juli 2010 Hei! Lykke til med vektnedgangen! Det er mye lettere å trene når man har gjort det fast en 6 måneders tid. Da får man en skikkelig rutine på det. Noe som i hvert falle er viktig for meg når det gjelder trening er å ha delmål. Det kan være å klare og sykle opp en bakke, passe inn i noen gamle olabukser, klare å løfte tunge vekter, jogge en eller annen runde uten å begynne å gå osv. Det gjør det mye enklere! Jeg tror ikke det er så mye næring i de Allevo suppene, i hvert fall ikke hvis du trener også. Og det er veldig dumt hvis du blir så sulten at du ikke kan trene! Hvis du er veldig sulten, fyll magen opp med grønnsaker eller annen mat man blir mett av. Du må ha masse lykke til, jeg har stor tro på at du klarer å gå ned i vekt! <3 Hei og tusen takk! det er absolutt ikke mye næring i de allevo suppene, selv om de smaker godt det hadde sikkert gått fint å gått på den dietten og bare spist de suppene hvis man IKKE var så veldig aktiv utenom... Men jeg fant veldig fort ut at det ikke funka helt for meg, spesielt ikke når jeg skal prøve mitt beste på å trene 3 til 4 ganger i uka. Jeg klarte ikke å holde ut like lenge på treninga, økten min ble nesten halvert pga at jeg ikke hadde energi nok til å fortsette. Det er jo greit at man skal presse seg, men det får være grenser Denne uka har jeg spist normalt.. eller nogenlunde normalt vel og merke og jeg kjenner at nå kan jeg gi jernet mye bedre på trening. Så jeg tror jeg må gi opp litt når det gjelder Allevo og heller finne et litt bedre alternativ som gir meg energi når jeg trener det... og som ikke minst fyller opp magen litt mer enn de suppene I dag tok jeg ukas første økt, skal trene igjen på fredag og lørdag, evt søndag også det er så utrolig deilig å få brukt kroppen selv om man gjerne skulle ha hoppa av den ellipsemaskina 10 minutter før man egentlig skal det er der viljen kommer inn... kan jo liksom ikke nye utsikten heller når jeg står på den maskina, da det eneste jeg ser ut av vinduet er en kirkegård :S på en makaber måte så kan vel kanskje det virke litt motiverende jeg har trent en god stund nå på det senteret, og jeg kjenner at viljen for å trene er der fremdeles, men jeg tror ikke kroppen har blitt helt vant med det enda, hehe kanskje den fortsatt er i sjokk men det med delmål er en god ide.. jeg har jo planer om å ta av en god del kilo.. og det å bare ha et mål... som er så utrolig langt frem i tid... kan virke litt håpløst til tider. Så kanskje jeg skal gi meg selv en liten belønning for hver femte kilo som jeg går ned.. Noe kjempefint....... shopping er jo alltid motiverende for oss jenter ;) jeg vet at jeg har en lang vei å gå, en veldig lang og hard vei. men jeg vet også at jeg ikke er den eneste som må gå den veien.. Så det er godt å vite at noen også heier på meg.. sånn innimellom :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 30. juli 2010 Jeg kjenner meg så utrolig sliten. I dag tidlig var jeg oppe kl 6 som vanlig for å dra på trening, men jeg begynner å kjenne at motivasjonen er iferd med å forsvinne. Jeg begynner å bli ordentlig dritt lei av treninga, pga at jeg ikke kan merke/se så veldig mye forskjell fra da jeg begynte med der hvor jeg er nå. Og jeg har jo holdt på å trent endel mndr nå.. Jeg vet jo hvor feilen ligger, og det er jo kostholdet. Det er så vanskelig når jeg har en samboer som vil fortsette med den maten som vi alltid har hatt... dvs ikke altfor sunn mat. Og jeg har rett og slett ikke ork til å lage en middag til han og en til meg selv. Må ærlig innrømme at jeg føler meg langt nede.. Joda har nok gått ned et par kilo, og jeg vet at det beste er at man tar ting som vekttap sakte slik at kroppen får vent seg til det... Jeg merker jo at kroppen har blitt endel strammere, men jeg vil jo gjerne se resultater på vekta også. Det er neste så jeg bare har lyst til å gi opp, men jeg kan liksom ikke gjøre det heller. Det er en kamp hver morgen når jeg må stå opp for å dra på trening. Det er jo godt etter å ha kommet hjem og kommet seg ut av dusjen. Og litt deilig å kjenne at man har brukt kroppen... Men nå har jeg brukt denne kroppen i flere måneder, uten å få de resultatene som jeg kanskje hadde håpet. Det er neste så jeg kjenner at matlysten forsvinner, selv om jeg vet at det verste jeg kan gjøre er å slutte å spise... Jeg føler meg bare litt rådvill.. NUll motivasjon og null lyst til å trene. Når jeg ser meg selv i speilet så er det alt annet enn positive ord som kommer ut.... Jeg skulle ønske at jeg hadde litt mere viljestyrke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wahaj Skrevet 1. august 2010 #17 Del Skrevet 1. august 2010 Når du kun går på Allévo så skal du ikke trene, kun mosjonere lett. Må ha vanlige måltider i tillegg hvis du skal trene, så er ikke rart du ble så energiløs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dancer Skrevet 1. august 2010 #18 Del Skrevet 1. august 2010 Hvordan går det med motivasjonen? Håper virkelig det går bedre nå! Husk at det tar tid å gå ned i vekt. Og det du sier om at du "bare har gått ned noen kilo": Ting tar tid, og siden det er en livsstilsendring som skal til så er det bare sundt at det går sakte men sikkert. I tillegg har du nok fått mer muskler, noe som bare er bra :D Husk hvor bra en sunn livsstil er for kroppen, og keep it going, girl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 3. august 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 3. august 2010 Hei! jeg fant fort ut at det ikke funket med barre Allevo og trening, jeg har aldri følt meg så energiløs noen gang. Så det måtte jeg nesten bare gi opp. Kostholdet er en viktig del av det å gå ned i vekt. Og jeg har uheldigvis lagt meg til den vanen å spise bare et eller to måltider om dager, og det må jeg prøve å gjøre noe med. Det er egentlig litt vanskelig å komme inn i den rutinen å spise ofte og lite, iallefall så synes jeg det. MEN jeg skal prøve Motivasjonen min gikk litt opp da jeg var på jobb i går, da var det ei av mine kollegaer som kom bort til meg og spurte om jeg hadde gått ned i vekt.. HURRA tenkte jeg. kanskje treninga funker allikevel SÅ jeg fikk et lite motivasjonsboost i går Og ja jeg vet at det er mye bedre å gå sakte men sikkert ned i vekt enn fort og "gæli", men man blir liksom så utålmodig når man ikke ser de resultatene som man vil oppnå raskt nok. Kroppen må jo også venne seg med at den faktisk krymper litt. For over 2 år siden så gikk jeg ned 20 kg på et halvt år, kun fordi jeg endret kostholdet.. Og det hadde nok noe å si at jeg flyttet fra min eks og fikk et bedre kontroll over hva jeg faktisk spiste. Men jeg begynte sakte men sikkert å gå opp igjen da jeg flyttet sammen med han som jeg er sammen med nå.. hehe den såkalte samboertillegget Det er mye enklere å være disiplinert med seg selv når man er alene, når man er sammen med noen er det veldig fort gjort å kose seg litt ekstra mye... SÅ da er ikke den disiplinen fullt så god Men jeg må prøve, og jeg har en "kosedag" i uka hvor jeg spiser det jeg måtte ha lyst på. Så prøver jeg ikke å bli altfor besatt av den vekta, for som du sier så har jeg nok fått noen muskler også.. Jeg har aldri trent så mye styrke som det jeg har gjort siden jeg begynte på det treningsstudioet.. Og kroppen har jo blitt strammere, det er bare det at man gjerne vil se litt ekstra utvikling på vekta også. Men jeg får vel da trøste meg med at det kommer nok det også.. Jeg må bare klare å fortsette, holde ut og ikke gi opp.. Og håpe at jeg får flere slike kommentarer som det jeg fikk på jobben i går.. Så kanskje motivasjonen min gir nye høyder igjen Tusen takk for svar !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 17. august 2010 Forfatter #20 Del Skrevet 17. august 2010 Da er jeg endelig i gang igjen Skulle egentlig ha trent i hele forrige uke, men da jeg dukka opp der forrige mandag med mitt nøkkelkort kl 6:25!! Så ville ikke kortet mitt virke Og ettersom de bare er bemannet noen timer på ettermiddagen og jeg hadde kveldsvakt nesten hele forrige uke, så endte det opp med at jeg sendte de en litt halvsint mail og spurte hvorfor i alledager kortet mitt ikke funka. Etter to dager fikk jeg endelig svar, de skrev at de 15.07 hadde registrert en oppsigelse på mitt medlemskap, og at det opphørte 30.07 og derfor var mitt nøkkelkort sperret!! JEG BLE FLY FORBANNA.... Ok riktignok var jeg blitt ganske lei treninga, men jeg hadde jo ikke hatt noen planer om å si opp medlemskapet mitt. SÅ etter en ny mail tilbake hvor jeg skrev at jeg IKKE hadde sagt opp medlemskapet mitt, så fikk jeg en ydmyk mail tilbake, de beklaget så meget for at de hadde gjort en feil..... Kortet mitt var nå åpnet igjen.. SÅ i går var jeg å trente igjen, og jeg merket da at ferien for de fleste var over. Da jeg tidligere i sommer har vært veldig heldig med å ha lokalene nærmest for meg selv, mens jeg har trent.. Så ramlet det i går inn 3 mannfolk rett etter at jeg kom dit. Jeg følte at jeg måtte presse meg selv litt når jeg plutselig ikke var alene Det er vel den eneste fordelen med at det er flere som trener samtidig med meg.. hehe jeg vil jo for all del ikke virke som en pingle liksom Men det som faktisk er litt koselig er at uansett størrelse, fasong, kondisjon og erfarenhet.... Så smiler absolutt alle og hilser på hverandre på det senteret hvor jeg trener. SÅ jeg er fornøyd med gårsdagens trening Jeg har gått ned ca 5 kg siden jeg begynte treningen, og jeg prøver mitt beste på å ha et riktig kosthold i tillegg, men er ikke så lett når jeg har en samboer som er virkelig glad i kosemat ;) MEN for all del, hadde jeg ikke trent så hadde jeg gått opp istedet for å gå veldig sakte ned.. hehe SÅ det er vel bedre enn ingenting. Det kommer nok til å gå veldig sakte, og det blir nok bedre utover vinteren, da lysten på all slags kosemat ikke er like stor som den er på sommeren ... håper jeg!!! SÅ mitt mål er å ha en nogenlunde visbar kropp til neste sommer, og det faktum at jeg faktisk fyller 30 år om 8 måneder *grøss* og at det sikkert kommer en liten 30årskrise ;) Så får jeg vel stå på litt ekstra.... Min såkalte plan er å trene annenhverdag, slik at ehh.. skal vi kalle det muskler?? får en liten hviledag Så jeg trente i går, men i dag ble det en lang sykkeltur rundt om i byen. Min kjære samboer har snart bursdag og da skal jeg kjøpe inn gaver. Jeg har ikke førerkort *holder på* og ikke bil *håper snart* SÅ istedet for å bruke flere timer til fots, så brukte jeg 2 timer på sykkel istedet.. *sliten*. Klarte til og med å gli foten av pedalen... den var våt... og jeg kutta opp halve leggen min ok.. ikke sånt kjempekutt... men HALLO... det var VONDT!!!!!!!!!!!! SÅ jeg funderer på om det blir en treningsøkt i morra, og på fredag.... For så å ha treningsfri i helga... Da typen har bursdag... Kan jo ikke akkurat slite meg ut på trening da Men... jeg er iallefall i gang med treningen igjen, og skal prøve å forbedre kostholdet mitt... Kanskje jeg til og med klarer å gå ned 5 kg til før jul, slik at jeg kommer meg ned på 80tallet.. tenk hvor utrolig herlig det hadde vært.. Kjenner egentlig at motivasjonen stiger litt.. med tanke på at det faktisk ikke er så HIMLA langt ned til 89.99kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå