Jade Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Finnes det stor langpanne med lokk? Har bare funnet slike "halve". Jeg pleier å lage kake i hele langpannen (dypplaten som brukes rett i ovnen), og da er det så stress å dele det opp i to sånne.
Gjest navnelapp Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Nei, det har eg ikkje sett. Og finn du ei er sjansane for at den passar i akkurat din omn minimale...
Veggdyret Skrevet 14. november 2023 #3 Skrevet 14. november 2023 Dytter på denne jeg, er det noen som har sett det NÅ da? Kanskje det har dukket opp noe de siste 13 årene...
Hunter7 Skrevet 14. november 2023 #4 Skrevet 14. november 2023 5 hours ago, Veggdyret said: Dytter på denne jeg, er det noen som har sett det NÅ da? Kanskje det har dukket opp noe de siste 13 årene... Kanskje slike panner man bruker på storkjøkken kan være aktuelt? De kommer i det minste med lokk (som ikke sitter fast riktignok).
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #5 Skrevet 14. november 2023 MÅ det være lokk, da? Eller går det fint å bare lage "lokk" / dekke til med aluminiumsfolie? Anonymkode: 7dfc2...183
molla2 Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 Har også leita etter STOR langpanne med lokk, men det ser ikke ut til at det finnes. Ganske rart! Har prøvd å dekke med alu-folie, men det blir fort litt kliss når det er kake med krem/glasur. Nå bruker jeg oftest en mindre langpanne med lokk når jeg skal frakte kaka. Har skalert ned de oppskriftene jeg bruker mest.
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Enig i at dette er et "hull" i markedet, ja! Og tildekking med folie blir IKKE det samme. Både klissete og upraktisk. Lokk med bærehåndtak er det man kunne trenge når man skal frakte kaker til dugnader, klassefester eller andre tilstelninger. Anonymkode: e3d63...a5f
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden molla2 skrev (På 30.1.2024 den 11.37): Har også leita etter STOR langpanne med lokk, men det ser ikke ut til at det finnes. Ganske rart! Har prøvd å dekke med alu-folie, men det blir fort litt kliss når det er kake med krem/glasur. Nå bruker jeg oftest en mindre langpanne med lokk når jeg skal frakte kaka. Har skalert ned de oppskriftene jeg bruker mest. Det fins, og har gjort det lenge, jeg har en jeg har hatt i alle fall i 20 år.. Riktignok i plast, både bunn og topp så man må jo flytte kaka over, men man fåri det minste plass til en langpannekake i den. Festene til lokket har riktignok knekt på min, så jeg bruker den bare hjemme nå, men ungene begynner å bli store, så ikke så ofte jeg tar med kake på arrangementer lenger. https://www.jernia.no/produkter/12304413/kaketine-rektangulaer-med-transparent-lokk-og-sort-hank?channable=0956da696400313233303434313313&gad_source=1&gad_campaignid=22638946455&gbraid=0AAAAADFP7FC2bJ3Up6tx6J5y3Hz0O7fBe&gclid=CjwKCAjwiL7VBhA-EiwAhZi9EPWGiCVCztoSzql4crxuOno0EZVv38euCh_m2ozrcXi8GA4QPPouohoCk5cQAvD_BwE Anonymkode: bb3c5...fcc
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Skrevet 11 timer siden Får plass til 2 av den halve i min ovn. Så kan jo værw en idé. Anonymkode: e52e0...d39
Perine Skrevet 11 timer siden #10 Skrevet 11 timer siden Jeg får plass til de fleste av mine langpannekakedeiger i disse pannene med lokk. De blir jo fulle av kake, men det er jo greit. Jeg smører og dekker bunn og sider med bakepapir, og bruker plastredskaper forsiktig i dem, for de er ikke av superkvalitet. Grei pris, så man kan jo bytte dem ut når de ikke varer lenger. Langpanne m/lokk 42x29 cm håndtak Cuisine I forrige uke laget jeg denne eplekaken i den: Eplekake i langpanne | Det søte liv og da brukte jeg 1 kg epler. Jeg gjør det enkelt og blander eplebitene med røra før jeg fyller i form. Den passer også til sjokoladekaka jeg pleier å bake: 5 egg, 4,5 dl sukker, 9 dl mel, 4 ts bakepulver, 3 ss kakao, 2 ts vaniljesukker, 4,75 dl melk, 300 g smeltet smør. Stekes ca 20-25 min på 200 grader og ha på en glasur av smeltet smør, kakao og melis mens kaka er varm. kokos til pynt. Kan selvsagt tilsettes både sjokoladebiter, nøtter eller annet man har lyst til.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden Perine skrev (6 minutter siden): Jeg får plass til de fleste av mine langpannekakedeiger i disse pannene med lokk. De blir jo fulle av kake, men det er jo greit. Jeg smører og dekker bunn og sider med bakepapir, og bruker plastredskaper forsiktig i dem, for de er ikke av superkvalitet. Grei pris, så man kan jo bytte dem ut når de ikke varer lenger. Langpanne m/lokk 42x29 cm håndtak Cuisine I forrige uke laget jeg denne eplekaken i den: Eplekake i langpanne | Det søte liv og da brukte jeg 1 kg epler. Jeg gjør det enkelt og blander eplebitene med røra før jeg fyller i form. Den passer også til sjokoladekaka jeg pleier å bake: 5 egg, 4,5 dl sukker, 9 dl mel, 4 ts bakepulver, 3 ss kakao, 2 ts vaniljesukker, 4,75 dl melk, 300 g smeltet smør. Stekes ca 20-25 min på 200 grader og ha på en glasur av smeltet smør, kakao og melis mens kaka er varm. kokos til pynt. Kan selvsagt tilsettes både sjokoladebiter, nøtter eller annet man har lyst til. Men det et jo irriterende når man skal ha med kake på skoleavslutning ol at man må bake to kaker i stedet for en stor. Anonymkode: 4ccc5...e58
Perine Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det et jo irriterende når man skal ha med kake på skoleavslutning ol at man må bake to kaker i stedet for en stor. Anonymkode: 4ccc5...e58 Jeg lurer på hva som menes med stor? Dette er i mitt hode helt vanlig størrelse på langpannekaker, enten de bakes i de brettene/formene som tilhører komfyren, eller annet. Kanskje du har ekstra bred komfyr?
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden Perine skrev (51 minutter siden): Jeg lurer på hva som menes med stor? Dette er i mitt hode helt vanlig størrelse på langpannekaker, enten de bakes i de brettene/formene som tilhører komfyren, eller annet. Kanskje du har ekstra bred komfyr? Med nyere komfyrer har jeg ikke fått skikkelig langpanne med. Den er ikke dyp nok og skrår på ene siden. Ikke noe jeg kan bake i. De 3 siste stekovnene mine har jeg ikke fått med det. Anonymkode: e52e0...d39
Perine Skrevet 8 timer siden #14 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Med nyere komfyrer har jeg ikke fått skikkelig langpanne med. Den er ikke dyp nok og skrår på ene siden. Ikke noe jeg kan bake i. De 3 siste stekovnene mine har jeg ikke fått med det. Anonymkode: e52e0...d39 En slik, dum langpanne fulgte også med den komfyren jeg har nå. Den er noen år gammel, Elektrolux. Irriterende, men jeg kjøpte meg et par av disse rimelige med lokk på Europris, og det er i hvert fall bedre enn ingenting. De kunne gjerne vært 5 cm bredere på den smaleste siden, men de er faktisk like brede og en smule høyere enn den elendige som fulgte med ovnen. Neste gang jeg skal bytte ovn, så kommer jeg til å sjekke bedre hva som medfølger av panner og brett. Jeg har også sjekket diverse nettbutikker etter en perfekt langpanne, men ikke funnet noe ennå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå