Gå til innhold

Trenger litt hjelp til sofavalg..


Ma03

Anbefalte innlegg

Jeg tenker og tenker og greier bare ikke bestemme meg for hvilken farge jeg skal kjøpe den nye sofaen i.. Har endelig greid å velge sofa, men fargen er verre. Har kjempelyst på den i beige, da det er det den er utsilt som i butikken er kjempefin. Ellers så har jeg lyst på brun eller mørk grå, men synes det er sååå vanskelig når jeg ikke får sett fargen på hele sofaen..

Er veldig upraktisk med lys sofa, men den er jo så fin :sjenert: Har tenkt å ha sort stuebord og tvbord, hvit skjenk og lyse tepper/gardiner osv. Men er som sagt veldig usikker på fargene til sofaen. Veldig glad i brunt da, men sambo holder heller til grått virker det som..

Noen som har innspill å komme med til meg? Skulle ikke tro det var så vanskelig å velge sofa altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marlo

Har du unger, så styr unna lys sofa.

Samme gjelder dyr.

Potemerker, møkk, hår - alt syns bedre jo lysere sofaen er :/

Lyst er innmari fint, men du verden å mye mer praktisk det er med mørkt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Samme gjelder faktisk også nye dongeribukser. De kan smitte av blått i lang tid.

Lys sofa er bare pent på bilde og utstilling. Der det lever mennesker passer det dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du e veldig nøye med å ha det ryddig og rent og ikke har dyr eller unger, eller arrangerer fester så kan du velge en hvit sofa uten problemer. Men om du selv forstår at sofaen kommer til å bli skitten etter hvert så burde du iallefall velge grå, møblene som du har forklart ville gått veldig fint sammen med en grå sofa.

Forå være ærlig så er en hvit sofa nydelig, men hva nytter det om du må kjøpe nytt trekk etter to måneder. Det kan bli dyrt det. Jeg tippser deg til å velge den grå! ; )

>LYkke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

vi har hatt brun og har nå lys beige/krem hvit i stoff. Det var selvfølgelig mest praktisk med brun sofa, men den vi har nå passer perfekt inn, vi er bare to stk. Barn kommer først om noen år. Så hittil så går det fint og har ikke hatt noen uhell ennå (har hatt den siden oktober) Vi har kjøpt stoffrenser der vi kjøpte sofaen, i tillegg. Når vi skal ha barn så tror jeg vi allikevel skal bytte ut sofaen, men jeg er i hvertfall superfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg har en svart sofa og jeg hater den!!! Grunnen til det er at den er i et ganske grovt vevd stoff, og svart sofa i kombinasjon men en hvit katt som røyter er IKKE en god kombinasjon. Må støvsuges veldig ofte, og kattehårene er vanskelig å fjerne. Men når det er sagt så er ikke fargen det jeg er mest missfornøyd med, men det grove stoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har en svart sofa og jeg hater den!!! Grunnen til det er at den er i et ganske grovt vevd stoff, og svart sofa i kombinasjon men en hvit katt som røyter er IKKE en god kombinasjon. Må støvsuges veldig ofte, og kattehårene er vanskelig å fjerne. Men når det er sagt så er ikke fargen det jeg er mest missfornøyd med, men det grove stoffet.

Ja, det kunne vel ikke være mer OT om du prøvde... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Kunne det vært et alternativ å velge en litt mørkere sofa og feks suplere med lyse puter og tepper som kan vaskes i maskin. Dersom dere for eksempel skulle sette pris på rødvin- og sjokoladekos i sofaen kan fort lyst trekk bli litt upraktisk, det er tross alt veldig lett for å miste noen sjokoladesmuler eller få en liten dråpe rødvin på sofaen.

(Selv blir jeg litt stresset av å besøke et vennepar som har kjøpt en veldig dyr og veldig hvit sofa, med tilhørende lyst og dyrt teppe. Tar konsekvent med meg hvitvin fordi det føles tryggere om jeg skal på besøk)

forøvrig er det livsstilen deres, sofaens bruksområde med mer som avgjør. Du skal jo velge en sofa du kommer til å trives med, og kan du leve med noen flekker om uhellet er ute uten og gremmes i lengre tid tar du den du syns er finest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verken dyr eller barn, men en samboer :fnise: Jeg endte opp med å kjøpe meg en mørk skinnsofa da jeg fikk et kjempegodt tilbud :) Så skal jeg gjøre som dere sier å heller bruke lyse puter, gardiner osv.

Lett å rote litt, og fks mørke nye bukser og slik kan man jo nesten ikke passe på med gjestene sine. Får sofaen om 3 uker og satser på at den bli like fin (om ikke finere) på stua mi som den var i butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...