Gå til innhold

To spørsmål til "silikon klubben"!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tape; skal man skifte den med jevne mellomrom ved å "lirke" den av selv om den egentlig sitter, eller skal man vente med å skifte til den begynner å løsne av seg selv?? Sitter jo som bare pokker den tapen...! :o

Jeg syns jeg kjenner noen "bulker" under det ene brystet, akkurat som om jeg kjenner der implantatet "starter", og at det er ujevnt! Skal jeg gjøre noe med det? Ringe Klinikken? Går det seg til av seg selv etterhvert? Det er akkurat 3 uker siden operasjonen i dag! Kan ikke si jeg er direkte bekymret, for det syns jo ikke, men de "bulkene" var der liksom ikke for noen dager siden, så jeg bare lurer....! :roll:

Kan dere erfarne silikondamer hjelpe??? :wink:

Klem,

Dina :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Dina :)

Jeg skiftet tape to ganger i uka. Gjorde det i dusjen, da er den mye lettere å få av. Kjøpte også plasterfjerner på apoteket, for det ble ganske mye kliss som satt igjen på huden etter hvert.

Det med 'bulker' i brystet kan jo være bare hevelse, men uansett så er det nok lurt å ringe klinikken og spørre. Jeg har i hvert fall ingen bulker som kan kjennes, bortsett fra at huden akkurat over arrene er litt ujevn og litt hardere enn resten av huden.

Ha en fin dag videre :D

Skrevet

Jeg hadde heller ingen bulker .....

Siden jeg er en skikkelig pyse så brukte jeg plasterfjerner ....tror også det er mer skånsomt enn å rive den av ....legen min gjorde det da han skulle se på arrene - og da reiv han med hud også og der var vodt i flere dager etterpå .....skikkelig AU å gå med bøyleBH. ... :-?

Skrevet

Takk for svar jenter! Hvor ofte skiftet du tapen da Virgo???

Uff... blir litt bekymret for "bulkene" jeg nå da... men...Det er vel ikke så mye å gjøre med det uansett, så jeg vet ikke om det er noen vits å ringe klinikken.... :blunke:

Dina

Skrevet

jeg skiftet ca hver 14 dag jeg .....eller når den var veldig stygg i kantene.

Hvordan er disse bulkene da? er det store bulker? hvor er de? Det er ikke arret du kjenner liksom? Eller kjærtler inni brystet?

Skrevet

"Bulkene" er ikke store, og de er under det ene brystet. Arrene mine er rundt brystvortene. Det er ikke synlige bulker, men når jeg klemmer i det området (overgangen fra bryst til mage, kan man si det???) kjenner jeg at det liksom er litt ujevnt under huden, og jeg tror det må være implantatet jeg kjenner.... På det andre brystet er det ikke sånn.... :-?

Skrevet

huff da ...hm .......oi hyyyyyyyyl :o nå kjenner jeg etter på meg selv her - og når brystet henger ( om man kan si henger da for det henger jo ikke) så kan jeg kjenne protesen faktisk - mot midten på en måte .....ikke på yttersiden av brystene - men i kanten der bøylen er ..inn mot midten liksom ....og det var jeg ikke klar over faktisk .montro om bøylebh kanskje ikke er så bra? men ingen som ikke vet om det vil ikke merke det tror jeg .....

hvis du kjenner store bulker og de ikke har vært der før så ville jeg hørt med klinikken - for det kan jo hende det er folder i protesen eller at det er ugjevnt med fettvev under ...

jo mer jeg kjenner etter nå jo flere "bulker" kjenner jeg :( :o

hehe huff ......ikke lurt å kjenne mer tror jeg ........litt igjevnheter er sikkert normalt tror du ikke??? ..jo vi satser på det ......!

puh ! ..... :wink:

Skrevet

[quote]hehe huff ......ikke lurt å kjenne mer tror jeg ........litt igjevnheter er sikkert normalt tror du ikke??? ..jo vi satser på det ......!

puh ! .....

Skrevet

Ja det er ofte en kontroll etter tre mnd. Jeg var etter 9 uker.

Hehe nå er jeg så opphengt i at jeg faktisk kan kjenne silikonprtesene at jeg ahr gått og kjent etter i hele dag ! *ler*...lurt meg ut på do for å sjekke at det faktisk stemmer .....og da jeg la meg i går fant jeg ut at jeg får begynne å sove med sportsbh - for da jeg lå der uten bh kjente jeg det veldig godt :o huffa meg *ler*...tror likevel ikke andre kjenner det.

Skrevet

Hei jenter.

Jeg er seriøst inne på tanken og ta silikon, men har noen spm som dere kanskje kunne hjelpt meg med?Syns det er litt deilig og "snakke" med noen som har gjort det..

1. Hva koster det?

2. Kan dere beskrive fra første møtet med legen og fremover til og med operasjonen?

3. Hvor lenge er dere ømme, blå?

4. Når fungerer puppene normalt`

5. Må dere gjennom mange kontroller etter operasjonen?

6. Hva er forskjellen på silikon og saltvannsinnsprøyting? Og hva er best?

Er det prisforskjell?

7. Kan jeg "velge" akkurat de puppene jeg vil ha?

8. Gjorde dere det for og hjelpe på selvtilliten?Hjalp det i såfall? Jeg har veldig dårlig selvtillit pga puppene. Har vært samboer i 6 år, men liker fortsatt ikke og vise de for samboeren, har 1 barn.

På forhånd takk. :)

Skrevet

Søk på silikon......

Der har denne gjengen belyst de fleste spørsmål om temaet!!

Skrevet

hjeeeeeelp! Det verker fra arret mitt..

Det er to måneder siden brystoperasjonen min nå, la inn silikon.

Alt har gått bra. Jeg har tatt livet helt med ro, har ikke bært noe tungt, jogget eller noe slik. De er ganske myke, er ikke vonde eller noe.. frem til NÅ:

:/ Jeg pusset tenner og merket at det var litt ømt på det venstre arret. Så gjennom teipen, og så at det lå verk der. Tok av teipen og der kom det ut verk, veske og litt blod fra et lite "hull" helt til siden på arret. Er litt hardt vedsiden av. Hva er dette? Jeg tenkte jeg skulle ringe klinikken i morgen.. men trenger svar NÅ! Hjelp.. værsåsnill

Skrevet

dina 69: jeg har masse bulker, det er protesen... spes venstre bryst er det mye. nåe jeg lener meg fram kjenner jeg hele kanten på protesen.. og en god del folder, de kjenner jeg hele tida.

og mine var heller ikke der til å begynne med! trodde det skulle bli borte av seg selv, men nå har det gått et halvt år siden operasjonen....

daniella: tror jeg ville ringt klinikken jeg...

husker ikke hvem som spurte, men;

ingen i norge sprøyter inn saltvann/silikon lenger, du får uansett en protese, og den er laget av silikon, innholdet er enten silikon eller saltvann, men silikon anbefales.

Skrevet

Liza skrev:

dina 69: jeg har masse bulker, det er protesen... spes venstre bryst er det mye. nåe jeg lener meg fram kjenner jeg hele kanten på protesen.. og en god del folder, de kjenner jeg hele tida.

og mine var heller ikke der til å begynne med! trodde det skulle bli borte av seg selv, men nå har det gått et halvt år siden operasjonen

Godt å høre at et er andre som har det sånn! Har du snakket med Klinikken om det Liza??? :) Hva sa de evt.?

Jeg er ikke så veldig bekymret, men det er mulig jeg burde være det... vet ikke...??!! :o

Daniella: Jeg tror også jeg ville ringt klinikken om jeg var deg! Har dessverre ingen erfaring å komme med....

Dina

Skrevet

JULIBRUD 04 skrev:

Hei jenter.

Jeg er seriøst inne på tanken og ta silikon, men har noen spm som dere kanskje kunne hjelpt meg med?Syns det er litt deilig og "snakke" med noen som har gjort det..

1. Hva koster det?

For meg kostet det kr. 27000

2. Kan dere beskrive fra første møtet med legen og fremover til og med operasjonen?

Ett møte med kirurgen, masse info etc, og så operasjon. Jeg hadde les veldig mye på forhånd, så jeg hadde vel egentlig bestemt meg før jeg hadde konsultasjon!

3. Hvor lenge er dere ømme, blå?

Noen blåmerker, som var der i ca 2 uker. Fortsatt litt øm her og der... nå er det 3 1/2 uke siden operasjonen... men det er ikke plagsomt!

4. Når fungerer puppene normalt`

Hva mener du med "fungerer normalt"? De er fortsatt ikke "klemmbare", om det er det du mener... :wink:

5. Må dere gjennom mange kontroller etter operasjonen?

Har kun hatt en hittil, og det var for å ta stingene... tror det er en kontroll etter 3 måneder...

6. Hva er forskjellen på silikon og saltvannsinnsprøyting? Og hva er best?

Er det prisforskjell?

Silikon er definitvt best!

7. Kan jeg "velge" akkurat de puppene jeg vil ha?

Nei! Du får de puppene du allerede har, men de blir større, og litt "løftet"!

8. Gjorde dere det for og hjelpe på selvtilliten?Hjalp det i såfall? Jeg har veldig dårlig selvtillit pga puppene. Har vært samboer i 6 år, men liker fortsatt ikke og vise de for samboeren, har 1 barn.

På forhånd takk.

Jeg gjorde det for å føle meg bedre med meg selv, etter å ha ammet to barn! Jeg føler meg DEFINITIVT bedre allerede! Har ikke angret ett sekund, og ville gjort det om igjen når som helst!!!

LYKKE TIL MED AVGJØRELSEN!

Send meg gjerne en PM om det er mer du lurer på!

Klem,

Dina :D

Skrevet

Daniella - det høres ut som en betennelse ! Siden det kommer værk ut- ring lege - NU !

Skrevet

:/ Jeg pusset tenner og merket at det var litt ømt på det venstre arret. Så gjennom teipen, og så at det lå verk der. Tok av teipen og der kom det ut verk, veske og litt blod fra et lite "hull" helt til siden på arret. Er litt hardt vedsiden av. Hva er dette? Jeg tenkte jeg skulle ringe klinikken i morgen.. men trenger svar NÅ! Hjelp.. værsåsnill

Det du kaller verk - var det gult? Har du i tillegg usynlige sting (slike som er sydd på innsiden og som løser seg opp av seg selv)? I så tilfelle er det veldig vanlig at noen av stingene ikke løser seg opp men baner seg vei til overflaten slik at det blir som en liten kvise.

Jeg ville selvfølgelig ringt klinikken i tillegg.

Skrevet

Hvordan går det med deg Daniella??? *bekymret* Håper du har snakket med klinikken nå...

Digresjon; jeg har tenkt på hvordan omgivelsene ville reagert om jeg hadde fortalt om brystoperasjonen min.... Alle ville sikkert bli helt sjokka, og nesten ikke trodd meg! :roll: IRL kjenner inge som har gjort det, og vet heller ikke om noen... hva med dere andre???

Av og til får jeg lyst til å bare "rope det ut".............!!!!!!!!! :sjarmor: Utrolig glad for at jeg valgte å gjøre det... so far so good......!!!!! :briller:

Gjest Tille_marie
Skrevet

Woho, nå har jeg endelig spart opp ca-summen for brystforstørrelse. Noe jeg har ønsket _så_ lenge. Har støvsugd nette for info i 3 år, så føler jeg har det meste under kontroll. Men ingenting slår deres erfaring :)

Jeg har fulgt med på KG en stund, og synes måten dere støtter hverandre på er så fint.

Men en ting jeg lurer på er: Jeg ønsker arr rundt brystvorten, og har fått med meg at du, Dina, har det. Hvor fikk du utført operasjonen? Vet du om noen andre klinikker som gjør det?

Takk, takk for eventuelle svar :)

Jeg er så gira idag, endelig...hurra :D

Skrevet

Så bra! Flink du som har spart opp alt. Det klarte ikke jeg. Jeg lånte alt. Hvor store pupper har du nå da og hvor store vil du ha? Jeg hadde 70b og fikk 75c. Jeg ser ikke akkurat ut som Pamela derfor er det ingen som har merket noe heller. Kunne godt tenkt meg litt større nå, men vil ikke at det skal se uekte ut heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...