Gå til innhold

Hosting


Fremhevede innlegg

Gjest nemorosa
Skrevet

Hei!

Jeg har vært syk og sengeliggende i omtrent en uke nå med blant annet jevnlige hosteanfall(til jeg brekker meg) flere ganger om dagen. Har nå plutselig fått vondt i ene siden der ribbeina er, og er redd for at all hostingen har ført til en brist :sukk: det gjør vondt der hver gang jeg hoster, sånn sting/hold-vondt. Kjenner ikke så mye til det ellers, men er irriterende siden jeg går rundt og småhoster hele tiden, og kan ikke si jeg gleder meg til neste anfall.

Har noen av dere opplevd dette og kan fortelle meg hvordan det kjentes når det skjedde med dere? Jeg er usikker på om det kan være det eller noe annet, for jeg har ikke noe lyst til å dra på legevakten om ikke det er noe, det gjør ikke kjempevondt liksom.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig som en ribbeinsbrist ja. Det er ikke noe særlig å gjøre med det, du kan jo ta smertestillende. Prøv å hold en pute e.l inntill når du hoster hvis det gjør veldig vondt.

Skrevet

Lungebetennelse?

Det samme tenkte jeg. Eller kanskje det bare er forstrekking av muskler siden du har hostet så mye? Opplever selv å få litt vondt når jeg har hostet mye, men også i samband med lungebetennelse. Ved lungebetennelse er det smerte også når man ikke hoster, det hadde i alle fall jeg.

Gjest nemorosa
Skrevet (endret)

Takk for tipset! Smertestillende tar jeg uansett hver kveld for tiden, så det kommer jeg til å fortsette med.

Jeg tror ikke det er lungebetennelse nei, Alabama. Det er i de øvre luftveiene - hovne lymfekjertler, hodepine og feber..ikke akkurat en knallstart på ferien.

Edit: Jeg får se det an til i morgen tenker jeg :) om ikke det er noen bedring får jeg ringe til legen.

Endret av nemorosa
Skrevet

Jeg tror ikke det er lungebetennelse nei, Alabama. Det er i de øvre luftveiene - hovne lymfekjertler, hodepine og feber..ikke akkurat en knallstart på ferien.

Og så har du hostekuler i tillegg? Det høres da ut som lungebetennelse. Jeg hadde det slik da jeg hadde lungebetennelse. Feber, hostekuler, vondt i siden og ryggen (nederste del av lungene), vondt i hodet og også noe slapp. Ta deg en tur til legen.

Skrevet

JEg har hatt noe lignende (i forbindelse med influensa), akkurat samme hosteanfallene, og fikk vondt - men mer på baksiden av ryggen, og hadde vondt hvis jeg trakk pusten dypt. hadde litt feber, lå rundt 38 grader.

Jeg dro på legevakten, og han kunne knapt nok lyttet på lungene pga av hostekulene. Han mente at det mest sansynlig var lungebetennelse basert på det jeg fortalte, tok en blodprøve som avkreftet det. Så da mente han heller at det var en muskelstrekk pga hosten, fikk noe supersterk hostesaft, og så gikk det rimelig kjapt over.

Så ta deg en tur til legen, så får du en eller annen medisin som hjelper :)

Gjest nemorosa
Skrevet

Tusen takk for svarene :)

Jeg har allerede fått tatt blodprøve etter mistanke om kyssesyke, men har ikke fått noe svar på den utover det at det ikke var kyssesyke. Hadde jeg kanskje fått beskjed om det hadde vært lungebetennelse da?

Lege blir nok første pri i morgen ja!

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du burde ta kikhosteprøve i tillegg :) Trenger ikke ha den kikelyden for at det skal være det heller. Jeg fikk hvertfal sånne sinnsyke hosteanfall når jeg hadde det. Var helt grusom!

Og ja det høres ut som at du har bristet noen ribbein eller strekt en muskel :) Jeg gjorde det etter 2 mnder med hosting (da hadde jeg også gått med helt utslitte muskler i rygg og mage de siste mndene, så da var jeg mildt sagt lei), men da kjentes det nesten ut som at de var knekt rett av altså.. Alt var vondt! Det var vondt å snu meg, det var vondt å svelge, puste, og le. Og hostingen fikk meg seriøst til å grine, for da var det helt ekstremt. Men så var de "bare bristet". Vondt er det alikevel!

Håper du blir raskt bedre! :) ikke så kjekt å ha det sånn når sommerferien er rett rundt hjørnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...