Gå til innhold

Tunisia

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi tok kun ut valuta i minibank.

Ellers, så ja, det er jo en helt annen kultur der enn her ift selgere, men jeg opplevde aldri å bli fysisk dratt inn i boden, og vi ble aldri utsatt for selgere på stranda. Uansett, jeg synes ikke selgerne var så forferdelig innpåslitne, men klart - det er annerledes enn her i Norge. Drar man til en annen kultur må man nok bare finne seg i det og gjøre det beste ut av det. Forøvrig opplevde jeg de fleste som svært gjestfrie og blide, vi likte oss godt. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan er det med nasking? Kanskje greit å ikke vær like naiv som jeg er her hjemme (gå med lommeboka i hånda på byen),men går det greit å ha den i bukselommen (gjerne ikke baklommen da=P)- eller må en gjemme den litt mer? Skal forøvrig til Djerba..

Skrevet (endret)

Vi var forøvrig i Djerba. ;)

Opplevde forresten aldri nasking, jeg oppførte meg således ikke noe annerledes enn her hjemme. Faktisk følte jeg meg tryggere der enn på Oslo S, sånn ift tyverier etc. Fikk egentlig inntrykk av det var lite tyverier og nasking generelt sett.

Endret av Yvonne
Skrevet

okei, lover bra!! Gleder meg sånn, reiser på mandag=)

har du (yvonne) noen gode tips til hva vi bare må gjøre mens vi er der nede? Steder å se, restauranter++ Tenkte oss i allefall på en todagers til sahara..

Skrevet

Tja, vi var egentlig ikke på så mange utflukter, vi syntes begge det var for varmt til det. Men, vi dro inn til byen Midoun, som jeg syntes var verdt turen. Du kan forøvrig lese vårt reisebrev fra Tunisia her. :)

Skrevet

Vi var på flere restauranter, det blir det jo en del av på en uke, men vi opplevde aldri å få noe mat vi ikke likte. Prøvde å få spist litt lokal mat også :) Lam og erter var godt det, hehe. Men vi var på en restaurant ihvertfall to ganger som het Vikings mener jeg på. Veldig god mat og topp service. Den så litt dyr ut, så vi tenkte "I dag skal vi klare å spise for 500,- kr!" Vi var to par og ei lita jente... ikke søren, med både middag og dessert, brus, vin, øl og vann ble det på 80 denarer! (400,- kr!)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den så litt dyr ut, så vi tenkte "I dag skal vi klare å spise for 500,- kr!" Vi var to par og ei lita jente... ikke søren, med både middag og dessert, brus, vin, øl og vann ble det på 80 denarer! (400,- kr!)

Det synes jeg hørtes veldig dyrt ut til å være i Tunisia. var det om å gjøre å bruke mest mulig penger?

Skrevet

Da vi var i Tunisia i fjor betalte vi (to personer) omkring 1-150 kr for treretters middag samt dessert med all drikke (også alkohol).

Skrevet

Ja, det var det dyreste vi klarte, og vi syns jo at det var latterlig billig :) Men jeg ville også frem til at maten og servicen på den restauranten var utrolig god! :) Men ca 80 kr per snute for så mye vil jeg nå fremdeles ikke kalle dyrt jeg da ;)

Skrevet

Jeg er i Tunisia nå. Hærlig. :D

Kjæresten min er jo herfra og han sier at det er minimalt med nasking her, det er ikke noe man skal gå å være redd for. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...