Gå til innhold

motstridende ønsker for dagen

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det dersom familie/familiene til dere (brudeparet) er sterkt religiøse og ønsker alkoholfritt arrangement, mens dere som brudepar ønsker vin til maten samt gi drikkebonger til gjestene? Bør vi respektere de som ønsker en "rolig" feiring? Er nesten et år til vi gifter oss, men har allerede fått høre mye om dette. "Det er mye bedre med en alkoholfri feiring av bryllup!"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som gifter dere synes jeg skal bestemme. Det er deres dag, og ikke slektens. Bare fordi de velger alkoholfritt selv, kan de ikke kontrollere andres drikking. :)

Skrevet

Jeg var gjest i et bryllup en gang, hvor de hadde samme "problemstilling" som dere. De løste det ved å ha middag og tidlig kveld uten alkohol for alle, mens festen fortsatte et annet sted for dem som ville drikke alkohol/ikke hadde noe imot at andre gjorde det. Det funket veldig bra (syntes jeg, og de fleste andre tror jeg) uten at det dermed er noen fasit for hvordan man velger å gjøre det, selvfølgelig. :)

Skrevet

Vi har noe familie som ikke drikker, men de har ikke noe i å legge seg opp i hva vi velger. Vi serverer vin til maten og har åpen bar på kvelden. Men vi skal ha gode alkoholfrie alternativer til de som velger å ikke drikke alkohol (har også to gravide gjester, så de skal jo selvfølgelig også få alkoholfritt).

Vi planlegger også alkoholfri velkomstdrink til alle gjestene, siden de allerede har fått musserende vin på vei til lokalet. Hvis det er en varm sommerdag, er nok det nødvendig, og det gjør det litt enklere praktisk sett å bare ha ett alternativ.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Ingen MÅ drikke, de som vil drikke kan gjøre det og de som ikke vil drikke, kan få et alkoholfritt alternativ. Når man planlegger bryllup har alle, absolutt ALLE en mening og det gjelder å gro litt tykk hud for å stå imot innimellom.

Skrevet

Jeg synes det er pussig at noen skal legge seg borti og sette seg til doms over hvorvidt andre skal drikke alkohol eller ikke. De gjestene som ikke ønsker alkohol lar være å drikke alkohol, så veldig komplisert er det egentlig ikke.

Skrevet

Enig med de andre her. Om dere vil servere alkohol så gjør dere det. De som ikke vil trenger ikke å drikke, men kan få noe annet!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det de eller dere som betaler for bryllupet? Dersom det er dem synes jeg deres mening bør ha noe å si. Derimot om dere betaler selv ser jeg ingen grunn til at dere ikke skal servere alkohol, med ha alkoholfrie alternativer, i bryllupet!

Skrevet

Om det er foreldrene som betaler bryllupet så er det ikke noe i veien for at man som brudepar betaler drikken.

Jeg har selv hatt noen utfordringer med svært ivrige planleggere på min kjæres side. Men de har fått klar beskjed om at det er min og min kjæres dag og sånn vi ønsker ha det - sånn blir det!

Det er deres dag - og dersom dere ønsker vin til maten så skal dere ha vin til maten. Tror dere kan komme til å angre på at dere ikke gjorde som dere ønsket når dere ser tilbake på bryllupet etterpå.

Skrevet

Om det skal serveres alkohol er opp til brudeparet å avgjøre. Jeg synes ikke familien skal legge seg oppi hvordan ting skal gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...