Gå til innhold

Dåp med middag hjemme til 20 stk


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Hei! Som overskriften sier skal vi ha dåp med middagen hjemme til 20 stk. Jeg er helt blank på hva jeg kan servere til middag, eventuelt om jeg skal bestille catering. Men hva?

Kjenner jeg begynner å bli litt desperat siden det bare er en mnd. igjen :fnise:

Noen som kan gi meg noen enkle og gode middagsforslag?? Blir veldig glad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Jeg har vært i barnedåper der det har blitt servert tapas (fra catering), og det har i alle fall vært stor suksess.

Med mange gjester midt i juli, må en være forberedt på det meste av vær. Kjempevarm mat er ofte litt heftig hvis det er 30 varmegrader ute. Til en barnedåp på sommeren ville jeg rett og slett servert spekematbuffet. Det er lettvint, tåler å stå framme en stund hvis det blir en varm dag, og er godt om det ikke skulle være drepende varmt ute også. En god potetsalat (gjerne hjemmelaget), masse eggerøre, rømme og en enkel grønn salat er greit tilbehør. Tilbehørene kan lagres kaldt og fylles på etterhvert som gjestene forsyner seg.

Har du forresten planlagt å servere alt selv, eller skal du ha kjøkkenhjelpere?

PS: burde ikke denne flyttes til mat og drikke?

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns fint den kan være her jeg - er jo mange her som har erfaring med barnedåp:)

Vi hadde koldtbord til 18 mennesker, det var veldig lettvint. Vi fikk foreldrene våre til å hjelpe oss med litt av maten, også var det noen av tantene som bakte kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Koldtbord eller buffe med spekemat er gode forslag! :)

Jeg har ennå ingen kjøkkenhjelper, men regner med både søstre og mor/svigermor stiller opp? Eller er det egentlig slik at de bør "slippe å hjelpe til" på en dåpsdag?

Det er jo derfor jeg vil ha ting enkelt, slik at ingen må slite på kjøkkenet hele dagen. Jeg vil ha enkel mat, gjerne som er laget på forhånd.. :)

Hva med steik? Er det enkelt å varme opp om den er laget dagen før?

:sjenert: Kan nesten bare å koke spaghetti her i huset.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Koldtbord eller buffe med spekemat er gode forslag! :)

Jeg har ennå ingen kjøkkenhjelper, men regner med både søstre og mor/svigermor stiller opp? Eller er det egentlig slik at de bør "slippe å hjelpe til" på en dåpsdag?

Det er jo derfor jeg vil ha ting enkelt, slik at ingen må slite på kjøkkenet hele dagen. Jeg vil ha enkel mat, gjerne som er laget på forhånd.. :)

Hva med steik? Er det enkelt å varme opp om den er laget dagen før?

:sjenert: Kan nesten bare å koke spaghetti her i huset.. :)

Bestill fra catering, så kan alle gjestene + du og barnefar kose dere mere på dåpsdagen istedet.. Ville heller leid kjøkkenhjelp evt, enn at mor og svigermor skulle måtte ha kjøkkenvakt på dåpsdagen til barnebarnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Hvis du skal servere biff stroganoff så server for all del stoganoff laget fra bunnen av! Sånn pose er forferdelig og bør ikke bære navnet engang! Fikk det selv en gang i dåp og anbefaler det ikke!

Hjemmelaget mat/catering er best! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt to barnedåper hjemme; En vinterstid, da serverte jeg biff stroganoff (hjemmelaget selvfølgelig!). Den andre var på sommeren, da hadde vi koldtbord. Bestillte ca. halvparten av maten, og lagde halvparten selv. Fikk mødre/tanter til å bake kaker i begge barnedåpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...